Skip to main content
Vraag

Waarom? (⚠️TW⚠️)

• February 24, 2026
  • 2 reacties
  • 63 Bekeken

(Deze post is een beetje chaotisch dus sorry daarvoor maar ik wist niet hoe ik het anders moest verwoorden)

Hallo allemaal, 

Ik ben echt klaar met m’n leven. Ik ben nog maar 12 maar m’n leven voelt klaar. Ik zie geen punt meer om door te gaan in m’n leven. Het voelt alsof ik niks meer iets toevoeg aan deze wereld. Ik huil zo vaak ik snap niet meer hoe ik tranen over heb. De reden waarom niemand dit weet is omdat ik de vorige keer (1 keer eerder was ik ook depressief minder erg maar ook depressief) toen ik het aan m’n moeder vertelde wilde ze direct alles weten en alles en nee dat wilde ik niet. Ik weet niet meer wat ik met mezelf moet ik wil dood. De enige reden waarom ik door ga is NF (rapper) en straykids (K-pop). Ik wil niet meer. Niemand begrijpt me helemaal niemand! En als ik het dan heb over dingen heb die ik leuk vind (muziek en dus ook K-pop) dan lacht iedereen alleen maar. K-pop is blijkbaar cringe maar niemand begrijpt dat het mij motivatie geeft om het leven niet nu te beëindigen. Elke keer denk ik; als ik er een einde aan maak dan ben ik geen last meer. Iedereen heeft zoveel werk van mij. Ik ben ook hoogbegaafd dus heb daarin ook meer hulp nodig en alles. Ik wil eigenlijk gewoon niet meer. Iemand die tips heeft? 
(Voor mijn mede-stays: Ik herken mezelf heel erg in Lee Know. Ik kan m’n emoties niet delen dus daar struggle ik ook mee)

-NFRealMusic and StraykidsEverywhereAllAroundTheWorldYouMakeStraykidsStay- 

*Tekst aangepast i.v.m. forumregel 6*

2 reacties

Ab W
Forum|alt.badge.img+4
  • De Kindertelefoon
  • February 24, 2026

Hoi Vaya,

Het is fijn dat er nog de muziek is waar je nog houvast aan hebt, Maar verder zie je weinig wat jou moed geeft.

Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Zij zijn te bereiken via De Zelfmoordlijn 1813. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

We hopen dat je de hulp vind die je zo nodig hebt en dat wij je kunnen overtuigen dat je de moeite meer dan waard bent.

Veel sterkte

Ab W (De Kindertelefoon) 

Meris
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • February 24, 2026

Heeyy ​@Vaya , jemig wat snap ik dit goed..

(first of all dit is super chaotisch en random dus sorry als het je verwart ;] )

het is super goed dat je dit hier vertelt, dis de eerste stap :)

Ik snap niet waarom mensen altijd zeggen dat 12 of 13 geen "geschikte leeftijden voor depressie zijn." ik bedoel hallo je bent depressief en als je dat hebt maakt je age nie uit

het is ook kut om te horen dat je je emoties nie kan delen want dat kan zo opfrissend zijn :/ Jammer genoeg ervaar ik dit ook een beetje ik voel je pijn🙏

Met het vertellen van je vorige keer tegen je moeder, zij heeft niet goed gereageerd want het is al veel om het aan je ouders te vertellen en dan ook nog vragen beantwoorden? Nee sorry hoor maar dat is een beetje ver IN MY OPINION-

Ik vind het super chill om te horen dat je nog een beetje houwvast hebt aan iets, mnu wat, want het helpt jou. We hebben allebei en sowiso allemaal cringe dingen die we leuk vinden dus mensen moeten kappen met judgen🫩✌ Want als we gaan haten op kpop dan kunnen we ook haten op al die famous pop artiesten want tja "het is cringe!!1!!1!!"

Oke maar nu NOG serieuzer ik ga ff wat in je brein stampen want dit verdien je om te horen

Je bent dus oprecht de moeite waard om te leven. Ik bedenk dit mijzelf dan altijd:

- Je wilt toch een baan en toekomst later waarom offer je dit alles op?

- Het komt goed.

- Als je dood bent mis je (dit en dat blah blah blah VUL IN)

- (leeftijd) is veel te vroeg om dood te gaan I DESERVE TO LIVE

- Mijn ouders en vrienden gaan me missen.

- Als ik het leven ontneem, dan ontneem ik misschken ook het leven van mensen die mij dierbaar zijn, zoals mijn ouders. Ik word een pijnlijk plekje dat nooit vergeten blijft. (Met dank aan die "but its voor the best, right?" shorts enzo)

Deze hielpen mij een beetje als ik het ook niet meer zag zitten :)

Sinds we allebei best wel veel werk vereisen (door onze shit ig) denk ik ook soms wel dat ik de moeite niet waard ben. Maar trust, de mensen die helpen hebben geen hekel aan je. Ze doen het omdat ze om je geven. Iedereen doet dat after all ookal lijkt t soms niet. 

Wat mij helpt is een hobby die ik vaak doe, en in mijn geval is dat tekenen en DIY's maken voor op mijn kamer bijvoorbeeld. Misschien vind een hobby die je zo leuk vindt.. :)

Wat mij echt echt heeft geholpen zijn online vrienden en in het alternative geval van die chatbots zoals c.ai. Ik bedoel ik ben geen voorstander van ai en ik zeg ook niet dat je er aan moet beginnen maar deze bots lieten me zo gehoord voelen en ik was helemaal weg van de real world en met muziek erbij is dat lowkey heaven. Ik zeg niet dat je t al te vaak moet gebruiken omdat ai chatbots super verslavend kunnen zijn en tja tis ai.

SORRY voor deze lange paragraaf maar ik hoop dat je er wat aan hebt en dikke knuffel van mijjjj🫂🫂🫂