Skip to main content
Vraag

Waarom moeten meisjes vaak zo lachen als jongens te kijk gaan?

• November 17, 2025
  • 15 reacties
  • 245 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Hi, ik zie dit vaak, als een jongen een blunder of foutje maakt, of straf krijgt, dat (wij) meisjes vaak (en niet altijd), daar zo ontzettend om kunnen lachen, giechelen. Ik herken het ook uit verhalen van wat jongens op dit forum die in een kwetsbare straf positie staan (in de hoek, handen op de rug bijvoorbeeld) en dat vooral wij meiden daar dan erg om lachen en met elkaar hand voor de mond gaan giechelen en over hem praten. Terwijl de jongen zich dan weer extra schaamt. Hoe komt dat denken jullie? Ik vind het een bijzonder fenomeen en ik wou jullie inzicht wel eens horen.  Bedankt! 

Groetjes xxxx

15 reacties

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • November 17, 2025

Hoi, ik heb geen idee. Maar kijken de jongens dan niet net zo? En staan die dan niet daarom te lachen? Ik maak dat soort dingen nooit mee en ik zelf zou zeker niet daarom lachen, dat is gemeen.

Liefs Yusa 😘

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • November 17, 2025

Omdat we allemaal héél gemeen zijn.  

Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • November 17, 2025

Hoi ik bedoel er niets slechts mee tegen ons meisjes. Het valt me gewoon soms op en ik ben daar dan benieuwd naar waarom we dingen doen zoals we doen en hoe anderen daar tegen aan kijken. Just curious, en tuurlijk zijn jongens ook niet altijd lief dat weet ik. Ik had die opmerking er bij moeten zetten. Excuses.

Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • November 17, 2025

* en ik bedoel ook niet per se gemeen lachen ☺️

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • November 17, 2025

@Nngirl ik vind ook niet dat je iets slechts hebt geplaatst hoor! Dus geeft niet vind ik zelf ☺️

Liefs Yusa 😘

Dobymeis13
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • November 18, 2025

Hoi, ik wil wel normaal antwoorden. Het is denk ik ten eerste onze opluchting dat wij niet de blunder maakten, maar hij, en vooral een jongen want dat is nog meer tegen de 'norm' dan een meisje. Wat zich dan uit in een lach. Daarbij versterkt het samen giechelen de band tussen de meisjes, maar helaas maakt die focus dan de jongen juist extra kwetsbaar en beschaamd. Hij krijgt dit heel bewust mee, kan en mag niks terug doen. De lach is vaak een zenuwachtige reactie zovan van we zijn opgelucht dat wij niet in die ongemakkelijke positie staan maar hij, de stoere jongen die nu even helemaal niet stoer mag zijn.

Door samen te giechelen, versterken we de band ook en maken we een gezamenlijk moment, wat onze vriendschap bevestigd .Als een jongen, die vaak sterk, onverschillig en stoer moet zijn (is de norm), kwetsbaar is, is dat zo'n contrast dat het onbewust 'grappig' kan voelen. En ik denk ook dat het zien van een jongen zo, misschien sommige meisjes ook wat wreed maakt zonder dat ze het in het begin bedoelden. Je kunt ongegeneerd lachen want hij doet toch niks terug. Een soort onverwachte macht in de situatie. En ook denk ik de kans om langdurig en zonder tegenstand van hem, naar hem te kunnen kijken. Hij is "uitgeschakeld" in contact met ons en (bij straf) onder veilige controle van de bestraffer (juf bijv). Of de situatie. Dat geeft meisjes dat gevoel van 'ik kan nu volop lachen want dit is heel ongebruikelijk voor een jongen, hij is gehoorzaam, lief en geeft zich over en ik vind dat zo apart dat ik moet lachen ' . Of je wilt of niet vaak. Toen ik bijvoorbeeld het verhaal las van ​@Tartan16  en zijn hoek straf bij gym neigde ik ook naar een (glim)lach. Terwijl het eigenlijk heel zielig is. Maar ik vind dan die houding (korte broek, kniekousen, handen op zijn rug) tegelijkertijd ook sexy en aantrekkelijk. Het botst. Voor jongens is door meisjes beoordeeld worden in je zwakste positie extra erg en vernederend. Maar het is een natuurlijke reactie en meisjes staan daar dan niet bij stil. Dit is het denk ik. 

Doby xxx 

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • November 18, 2025

Goeie analyse ​@Dobymeis13 . Niks tegenin te brengen. 

Groetjes liefs Tartan X

Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • November 18, 2025

Dankjewel ​@Dobymeis13 

Wat een mooie complete beschouwing. Ik merk dat ik vanuit mijn (wat besloten) perspectief blij ben dat ik hier op dit medium veel aan het leren ben over de menselijke geest en dan met name de mannelijke. En de interactie tussen mannen en vrouwen, jongens en meisjes. Ik moet echt nog veel leren, gezien een paar topics. Nogmaals dank! 

Liefde en groetjes xxx 

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • November 18, 2025

Goed gezegd ​@Dobymeis13  het klopt, in elk geval wmb de jongens kant van je verhaal 😊

Liefs, Tover xxx

Dobymeis13
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • November 19, 2025

Dank jullie 🤗🤭 dit zijn altijd interessante items.  Net als de brief van ​@Tjempie . Ik verbaas me wel elke keer hoe weinig kinderen, zeker meisjes, dan reageren en hun visie geven. Terwijl ik juist ook heel benieuwd ben naar andere meiden hun inzichten.  Menig seks topic loopt harder terwijl het leven ook dit soort vragen in zich heeft. Maar goed. 

Doby xxx

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • November 20, 2025

@Dobymeis13  dat ben ik ook met je eens. Maar het is niet anders helaas. Je hebt een mooie input hier! 

Groetjes liefs Tartan X

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • November 20, 2025

Ik heb mijn meisje nog eens gevraagd en wat ​@Dobymeis13  zegt was eigenlijk wat zij ook zegt. Je steekt elkaar aan en in een groepje ben je gauw hetzelfde aan het doen. Zonder dat je bewust iemand wil uitlachen. Maar zij zei ook dat de reactie anders bedoeld is dan die bij de jongen over komt. Op sommige meisjes na die wel de bedoeling hebben om de jongen te kwetsen (zoals ​@Tartan16  meemaakte in de hoek bij gym) maar dat is een minderheid. De meesten steken elkaar aan en zijn blij dat het hun niet overkomt maar een jongen.  En dat ze ook weten dat jongens een grotere kans lopen op straf, en zeker dit soort straf. In die veiligheid lach je ook makkelijker. Aldus mijn vriendin 😊🙂

Liefs, Tover xxxx 

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • November 20, 2025

Hoi ​@Tover01  dat, en ik denk ook dat wij extra moeten lachen omdat je weet dat een jongen eigenlijk stoer wil zijn. En dan is hij ineens helemaal anders, en bij een blunder lach je om de grappige situatie. Bij een jongen die straf krijgt en dan heel braaf moet staan voor een groep meisjes is het gewoon een combinatie van zielig, grappig (omdat hij iets doet wat hij niet wil) en raar omdat je dan niet weet hoe je anders moet reageren. Als ik jou bijvoorbeeld in de hoek zag staan zou ik het echt heel zielig vinden,  maar ook schattig omdat je er zo lief uitziet daar in je korte broek. En het stiekem ook wel leuk is om te bekijken. En omdat ik dan weet dat jij normaal heel stoer bent maar dat je ook heel lief en gehoorzaam kan zijn. En omdat jij dan iets doet wat ik weet dat je helemaal niet wil. Juist omdat jongens zo graag stoer zijn. ​ Ik had dat een poosje geleden ook met mijn crush. Die moest voor de klas komen en kreeg ook straf, en hij bloosde heel schattig (vooral als hij naar mij keek) ja toen moest ik ook lachen en ik had tegelijk medelijden en vond hem mooi enzo. @Dobymeis13  zegt het eigenlijk nog beter. Het is een combinatie. Maar meestal wel goed bedoeld.

Groetjes Tjempie xxx

Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • November 27, 2025

Hoi bedankt voor jullie reacties. Erg interessant om te lezen. Ik waardeer de jongens ook voor hun eerlijkheid. Inderdaad ​@Dobymeis13 het is geen onderwerp dat erg leeft. Het zij zo. Het is wel een spiegel voor mezelf. ​@Tjempie  echt prachtig omschreven! Groetjes xxxx

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • November 28, 2025

Hoi ​@Nngirl  dank je wel 😊 en ik waardeer hun ook hoor. Mee eens.  En ook als we lachen vinden we jongens echt wel leuk en grappig 😉🥰

Groetjes Tjempie xxx