Skip to main content
Vraag

Waarom moest mij dit overkomen?

• May 10, 2026
  • 4 reacties
  • 27 Bekeken

anoniempie0606

Hoi iedereen, dit is mijn eerste topic die ik stuur, hier en van alles want ik ben pas net hier lid van. Toen ik een baby was ben ik bij mijn moeder (toen 16) weggehaald, en sindsdien woon ik in een pleeggezin. Mijn pleegbroertje en broer zijn echt heel irritant. Mijn pleegouders zeggen dat dat normaal is, maar ik denk dat er bij hun gewoon een steekje los zit. Een paar maanden geleden had ik bijna zelfmoord gepleegd, want ik voelde me zo eenzaam en het voelde alsofย ย niemand me begreep. Uiteindelijk had ik dat niet gedaan omdat ik mijn vrienden enย vriendinnen en niet in de steek wou laten.ย  Maar nu wil ik dat toch wel weer doen, maar dan denk ik ook telkens van: wat mis ik allemaal als ik dood ben? Dus ik voel me echt heel rot. Net had ik een bericht van iemand anders gelezen en daar moest ik bijna van huilen, want daarin stond datย  iedereen ertoe doetย van Fct.mb en dat bericht gaf me wel moet dus als Fct.mbย dit leest: echtย bedankt. Mijn vader zie ik trouwens twee keer per jaar (hij woont in een kliniek heel ver weg) en mijn moeder zes keer.ย  Ik vind het ook altijd zo lastig om mensen gewoon door te zien leven alsof ze zijn vergeten wat ze me hebben aangedaan. Dus; wat moet ik doen? Groetjes van mij

4 reacties

Hey, het klinkt oprecht moeilijk voor je. Heb je niemand in je omgeving die je echt vertrouwt waar je je gevoelens bij kunt uiten? Ik denk dat als je je verhaal bij iemand kan doen en kan vertellen tegen een persoon in het echt dat dat oprecht kan helpen. x

Anna_KT
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • May 10, 2026

Hoi โ€‹@anoniempie0606,

Dat klinkt als een hele nare situatie waar je in zit, lastig zeg! Wat goed dat je er hier over komt praten.ย Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilย delen of samen met de Kindertelefoon wilย kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie: bellen via 113 (ofย 0800-0113),ย of chatten viaย www.113.nl.ย  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijnย waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Zij zijn te bereiken viaย De Zelfmoordlijn 1813. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

ย 

Anna (De Kindertelefoon)ย 

kleinbloempje
Forum|alt.badge.img+1

Hoi โ€‹@anoniempie0606ย 

Wat goed dat je het toch niet hebt gedaan! Ik snap je heel goed, ik zit ook best vaak met de neigingen. Precies ook omdat het lastig is door te gaan terwijl ik weet wat anderen hebben gedaan.

Elke keer als het te veel is voor mij, bel of chat ik met de kindertelefoon, dat helpt altijd.๐Ÿ’–

x

Yusa
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • May 11, 2026

Hey, sorry ik ben niet echt in een bui waar ik goede tips kan geven, maar ik sluit me wel aan bij de rest over dat je kunt bellen en,- of chatten met de Kindertelefoon. Daar is het speciaal voor gemaakt, geen zorgen! Ze kunnen je volgens mij echt wel bij alles helpen.ย 

Verder kan van je af schrijven of typen misschien wel helpen, dat verschilt van persoon tot persoon. Uitproberen kan altijd. Heb ook ergens gelezen dat je het op een briefje kan schrijven en dat vervolgens weggooien/verscheuren. Dat het soort van "weg" is. Ik heb het nog nooit geprobeerd verder dus ik weet niet of het helpt.ย 

Knuffel โค๏ธ๐Ÿซ‚