Skip to main content
Vraag

waarom maak ik nog vrienden?

• July 9, 2025
  • 1 reactie
  • 22 Bekeken

Forum|alt.badge.img+6

ik denk vaak ik hou er mee op met vrienden maken. ik raak ze toch altijd kwijt. 

eerst naar de middelbare gaan. daarna had ik weer een vriendin, maar ze werd depressief. daarna ging ik verhuizen. heb nu weer een vriendin. ze gaat ergens in year 11 of year 12 of year 13 naar engeland om te studeren aan universiteit. dat betekent dat ik weer alleen ben. ik heb ontzettende verlatingsangst. een vriendin van me zegt dat ik niet stop met vrienden maken om te overleven. maar ik wil niet overleven, ik wil gewoon mijn vrienden behouden. maar dat kan niet. nieuwe vrienden maken lukt me niet heel makkelijk. ik denk dat ik op hou met vrienden maken.

1 reactie

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 2, 2025

Hey lieve ​@Zeepsopje,

Het is zó begrijpelijk dat je de moed even kwijtraakt in het maken van vrienden. Telkens weer het gevoel dat je ze kwijtraakt kan echt zwaar voelen. Zeker met verhuizen, nieuwe school, jij zoekt steeds opnieuw, maar het gaat niet (altijd) zoals je hoopte. Dat doet pijn. Maar es gerust even: je bent niet zwak omdat je moeite hebt met vriendschappen. Het maakt je juist mens en je zoekende hart het waard. 💛

xx liefs Wolf 🐺