Vraag

Waarom leven we

  • 26 October 2018
  • 3 reacties
  • 112 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi ik zit in het 2 e jaar van mijn middelbare school.En ik heb soms het idee dat ik niet meer wil .Want ik heb zoveel problemen .Dus waarom zou ik veder moeten gaan .o ja een lijstje van me problemen
-ik lust niks
-mag niet melk en veel suiker
-me vriendinnen zijn opgestoomd (ik had nooit zoon vriendin die ik zo vertrouwde en ben ik nu kwijt)
-ik vind veel dingen vies
-heb bijna elke dag hoofdpijn
-ik doe het goed op school / loop goed op geschema maar heb toch stress als er iets niet lukt
-kan geen nieuwe vrienden vinden maken (ben niet echt sociaal )
-elke dag last van pijntjes
en dat was vast nog niet alles allen mijn familie vind ik een leuk kado in het leven

3 reacties

Als je bijna elke dag hoofdpijn hebt en pijntjes kan je beter de huisarts zien. Doe veel dingen met je familie en praat hier als je wilt over met ze.
Waarom leven we? ik denk dat dat wel een zeer interessante vraag is.
Als je naar het leven van een mens kijkt, lijkt het te gaan over zelf ontplooiing en jezelf leren kennen.
Je bent je hele leven bezig met je leven leiden en er vorm en richting aan te geven. En naarmate je ouder wordt, zul je voor jezelf een specifieker doel hebben, waar naar je kunt streven. De weg die je bewandeld zal met z'n ups en downs zijn, maar van je downs zul je het meest over jezelf te weten komen, zoals wat je zwakken punten zijn of wat gevoelige puntjes voor je zijn. Maar op een gegeven moment zal je je doel bereikt hebben en kun je tot rust komen en een nieuw doel/passie zoeken. Bijna iedereen heeft wel een doel met hetgeen waar die mee bezig is. Zoals jij nu een diploma wilt halen. En wanneer we ons gaan focussen op dat doel, zal het pad ernaar toe korter worden en vrolijker. Wanneer men geen doel/passie heeft, zal men zich gaan vervelen en het nut ervan niet meer inzien.
Nu heeft dit niet zoveel met jouw topic te maken, maar ik vond het leuk om even filosofisch te zijn.
Als tip zou ik zeggen focus niet op de negatieve dingen maar op de positieve dingen. Er zullen nog veel positieve dingen in je leven komen, waar je je op kan verheugen. En wanneer jouw pad belemmert wordt, zoek dan naar een oplossing en weet dat je er niet alleen voor hoeft te staan en er genoeg mensen uit jouw omgeving zijn die jou willen helpen.
Veel succes
Hoi,

''Ik lust niks'' en ''Ik vind veel dingen vies'' zijn praktisch hetzelfde, dus dat is alweer een punt minder op je lijstje :)

Je hebt een heel lijstje met problemen en op het eind prop je er nog snel wat positiefs bij. Jouw focus ligt 'verkeerd'. Het is erg negatief. Je bent bezig met wat er allemaal vervelend is en daardoor verlies je de leuke dingen uit het oog. Bijvoorbeeld je familie.

Denk je dat je een lijstje kan maken met dingen die wel leuk zijn in je leven? Als je dan geen zin meer hebt in je leven of als je je afvraagt waarom of waarvoor je leeft, dan kun je dat lijstje erbij pakken. Dan kun je direct zien waar jij voor leeft.

Heb je een doel? Zo niet, wat zou je willen bereiken? Er is vast wel iets wat je nog wil doen, zien, kunnen, leren, meemaken. Maak het zo gek als je wil. Als het maar bij jou past.

Ga daarvoor. Leef daarvoor. Je leeft voor jezelf, dus zorg dat er wat te beleven valt :)

Gr. Pin

Reageer