Vraag

Waarom leef ik?

  • 17 November 2017
  • 5 reacties
  • 234 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi ik ben een meisje 12 jaar. Ik weet niet waarom maar ik zie geen doel in het leven. Helemaal niks noppes nada. Iemand tips om meer van mijzelf te houden ?

5 reacties

Hee lieve Anoniemzijnisfijn123,

Wat vervelend dat je denkt geen doel te hebben in het leven. Ik denk alleen dat dit los staat van het feit dat je meer van jezelf wil houden.

Wat maakt het dat je niet van jezelf houdt? Dit kan een hele confronterende vraag zijn, die niet makkelijk te beantwoorden is, en als je dan dingen 'ontdekt' die het maken dat je niet tevreden bent met jezelf kun je deze dan veranderen of niet? Moet het überhaupt wel veranderd worden? Ieder persoon is uniek op zijn eigen manier. Je hoeft niet perfect te zijn om van jezelf te kunnen houden, want dat zou dan betekenen dat niemand van zichzelf houdt, want niemand is perfect. Wat als je nou zou kunnen accepteren dat je dingen hebt waar je niet tevreden over bent? Dan zou er misschien wel een hele last van je af vallen, toch?

Je bent nog jong. Je hoeft nog geen doel te hebben. Dat komt nog wel. Maak je daar niet druk over. Het is nu belangrijk om lekker te genieten van je tienerjaren. Ik weet niet of je nu in groep 8 zit of net gestart bent op de middelbare school, maar zorg dat dat goed loopt.

Succes!

Groetjes Mia
Hoii,
Probeer meer waarde te hechten aan je leven.
Maak vrienden, ga uit, zoek een leuke hobby.
Als dat iet lukt, probeer dan het positive in het leven te zien door naar positive muziek te luisteren.
Een leuke band is All Time Low.
Probeer maar wat!
XOXO
hii,

ik snap je helemaal ik en zelf ook 12 en ik zie ook niks meer in mijn leven maar meschien moet je gewoon leuke dingen doen met je bestie b.v.b of met iemand anders maar maak er nog iets leuks van!!!!!!
Ik begrijp je! Ik heb dit zelf ook.
Ik was er mee naar mn zus gegaan, zij kan heel goed helpen, maar je kan ook naar een vertrouwenspersoon/moeder/vader/oma/opa/tante/oom of naar een schoolmaatschappelijkwerkster/werker. Die hebben geheimhoudingsplicht, dus ze kunnen het aan niemand doorvertellen, dan zijn ze strafbaar.

Je kan misschien online vrienden zoeken, waarmee je kan chatten, maar onthoud: je kan het beste in real life vrienden maken.

Reageer