Vraag

waarom kan ik niet praten?

  • 23 September 2019
  • 2 reacties
  • 122 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
heyy, ik start dit forum omdat ik hier al heel lang mee zit en vandaag is het gewoon zo vervelend geworden dat ik het toch maar ga vragen.

Ik was vroeger een best sociaal mens op dr basisschool.
maar sinds de middelbare is het erger geworden, in de brugklas praatte ik nog met iedereen, in de tweede werd mijn vriendenkring kleiner en in de derde hield ik maar 1 vriendin over omdat ik me heb afgesloten van andere mensen.
Nu zit ik in de vierde, weg van mijn vriendinnen en vrienden. En ben in klassen gestopt met mensne die ik niet ken. Ik zag deze gebeurtenis als een kans om mezelf eeeen open te stellen, en niet meer af te sluiten.
ik heb dat ook niet meer gedaan, alleen waarom praat niemand met me. Het zijn alleen een paar mensen maar ik heb het gevoel dat ze alleen met me praten omdat het moet omdat ik iemand ben die ze al 1x hebben gezien op school. Maar deze gedachte kan ook aan mij liggen.

ik ben nogal een heel saai persoon, als ik je goed ken kan ik heel goed praten over random dingen.
Maar met nieuwe mensen komt er niks in me op om te zeggen.
net zoals vandaag, ik zat in de klas tussen een groepje mensen(niemand kent elkaar uit mijn klas dus het is niet zo dat ik tussen een vriendengroep zat) en ze praten over dingen maar ik kan gewoon niks bedenken om te zeggen of om op iets te reageren, en ook lijkt het zo dat ze helemaal niet met me willen praten.

Maar iedereen is closer geworden en ik val er weer buiten.
ik zit nu nog in het begin dus ik kan het nog beter maken.
alleen iedere keren heb ik niks te zeggen of kan ik niks over een onderwerp praten. Soms ook omdat ik denk van straks is dit weer een domme opmerking of ze willen me helemaal niet horen praten.
Ik ben best wel saai om mee te praten als je me niet goed kent.

heeft iemand tips hoe ik meer kan praten over random dingen? Of hoe ik mensen laat willen om met me te praten?
En hoe praat ik in een groepsgesprek waar iedereen door elkaar praat, want ik zie niet wanneer het juiste moment is om iets te zeggen.

het zou me echt heel erg helpen!!

2 reacties

hey

je vind het lastig om met mensen te praten.
vind je het lastig om je plekje te vinden tussen die mensen?

als ik het moeilijk vind om met de groep ook te gaan zorg ik eerst dat ik ze allemaal wat beter leer kennen... ik ga altijd dan via app met iedereen privé appen zodat ik iedereen leer kennen dus als ik ergens op wil reageren later durf ik het beter omdat ik de gedachtes van de andere kan in schatten.

ik heb geen idee of dit helpt.... succes!

groetjes
blue
Badge
Hey AAA?

Ik ben net gestart met dit forum, en ik ben vanaf nu vaak online dus ik beloof te reageren.
oké maar even genoeg over mij.
ik weet dat het moeilijk kan zijn om de aansluiting te missen vooral op de middelbaren.
ik zit er pas net op de middelbaren ik zit nu in de 2e en ja ik ben ook mijn oude vrienden groep kwijt geraakt.
terwijl je er niet naar zoekt vindt je vanzelf wel vrienden.
je gaat ze altijd missen dat weet ik ,maar ga opzoek naar leuke vrienden die precies aan de anderen kant van klas zitten.zal ik maar zeggen .
ga naar de kinderen die je normaal niet mee sprak.
Tuurlijk het is lastig om daar aan te sluiten want het is al een groep, en desnoods ga gewoon iets doen wat je leuk vindt wees energiek (hoe lastig het ook is)
dan komen er vanzelf mensen die het interessant vinden
als je meer vragen hebt vraag aan mij,of iemand anders die op het forum zit als je mijn advies k*t vind

gr teun

Reageer