Vraag

Waarom is snijden slecht

  • 10 May 2022
  • 6 reacties
  • 101 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hoi, ik snijd/sneed mezelf al een tijdje, maar heb nu vier maanden niet gesneden. Wel andere manieren die ook niet heel handig zijn, maar in ieder geval niet gesneden. Hoe ik het heb volgehouden weet ik niet zo goed, heb regelmatig alsnog m’n mes op m’n pols gezet of naar de fotos van vroeger (waarop ik net had gesneden) gekeken.

Ik weet dat iedereen altijd zegt dat snijden slecht is enzo, maar ik vind het echt lastig om te bedenken waarom. Niet waarom ik het doe, want daar kan ik heel veel redenen voor geven, maar waarom ik het niet moet doen, dat weet ik niet zo goed. Want niks maakt me zo rustig, ik verzorg de wonden goed (dus de littekens zie je niet echt), het doet geen anderen kwaad en het helpt me. Ik wil clean blijven maar ik vind het lastig omdat ik niet zo goed een reden heb waarom ik het doe, behalve dat mensen zeggen dat het beter is. Wat zijn redenen om het niet te doen? Wat helpt jou (als je het doet/deed)? Hoe kan ik zorgen dat ik toch clean blijf?

alvast bedankt :)


6 reacties

Badge

Je beschadigt je huid herhaaldelijk waardoor je huid alsware kapot gaat, somige mensen vinden littekens ook lelijk TW SH

als je te diep gaat kan je ook stitches moeten krijgen

 

Jezelf znijden is echt niet goed want je beschadigd je huis ookal maak je t schoon en je word er zelf ook niet al te blij van

Reputatie 7
Badge +7

Als je het over snijden hebt, is het meestal de bron dat het erg maakt. Meestal betekend het dat je niet lekker in je vel zit of met zelf-haat zit. Dat kan tot ernstigere dingen lijden (zelfmoord etc). Daarnaast is snijden ook erg verslavend, ik ben vorig jaar ook verslaafd geraakt. Ik ben uiteindelijk kunnen stoppen doordat ik realiseerde dat het echt te erg werd. Als je verslaafd raakt kan je namelijk meer en dieper snijden. En met sneeën kan je infecties oplopen, of in het geval van te diep, kan je te veel bloed verliezen. Veel mensen zijn dan hechtingen nodig. Snijden is gewoon ongezond. Mentaal en Fysiek  

Reputatie 1
Badge

@Wjeksnwks 


Ik word zeg maar nergens meer echt blij van. Maar snijden geeft me wel de rust wat alle andere dingen me niet meer geven

Reputatie 1
Badge

@Pastel 


Ik weet niet of ik verslaafd ben. Ik kan niet meer m’n kamer uit zonder m’n zakmessen bij me te hebben, anders word ik heel gestresst. Het voelt zeg maar alsof het niet erg genoeg is wat ik nu heb gedaan. Als ik m’n horloge omheb ziet niemand het en als ik hem af doe alleen als je het weet. En op m’n been lijken het gewoon huidplooien. Ik ging wel steeds meer en dieper snijden maar soms dan hoor ik verhalen of zie ik dat mensen echt hun hele armen hebben gesneden en dan denk ik zo van ja dus wat ik doe is niet echt. Ik moet het meer doen om het echt te maken, zo voelt het. Ik weet dat het niet zo is maar het voelt wel zo. Aan hechtingen had ik nog niet gedacht, maar dan zouden m’n ouders erachter komen en dat moet ik sowieso voorkomen, dus dat is in ieder geval een reden om het niet te diep te doen

Reputatie 1
Badge

@emootje 
Ja bij mij vallen die littekens dus niet op en ik vind het juist geruststellend om naar de scars te kijken. Dat laatste is wel een goede thanks

Reageer