Skip to main content
Vraag

Waarom is iedereen zo onaardig?

• October 31, 2024
  • 1 reactie
  • 15 Bekeken

Ik lees heel vaak verhalen over mensen die gepest worden, buitgesloten worden, in een depressie zitten etc. en het raakt me echt heel erg. Ik zie heel vaak op tiktok alternatieve(re) mensen en dan lees ik de comments en dan staan er hele kwetsende comments met 1000 likes ofzo. Waarom kunnen mensen andere mensen niet gewoon in hun waarde laten en accepteren wie ze zijn?  Als iedereen hetzelfde was zou het leven zo immens saai zijn, luister maar eens naar another brick in the wall van Pink Floyd. Ik maak deze topic met de boodschap, wees lief voor elkaar, je weet nooit wat iemand allemaal meemaakt in hun leven. <3

1 reactie

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 4, 2025

Hoi ​@Starfire 

Wat een mooie en belangrijke boodschap. Je hebt helemaal gelijk. Het is zó pijnlijk om te zien hoe mensen elkaar kwetsen, vooral online waar het vaak anoniem gebeurt en kwetsende opmerkingen zomaar duizenden likes krijgen. Het is alsof sommige mensen vergeten dat er echte gevoelens achter elk scherm zitten. Jij benoemt iets heel essentieels: je weet nooit wat iemand doormaakt, en een klein beetje vriendelijkheid kan voor iemand het verschil maken tussen een rotdag en een iets minder zware dag.

Wat je zegt over hoe saai het zou zijn als iedereen hetzelfde was, raakt ook precies de kern. Juist die verschillen, in uiterlijk, kledingstijl, denken, voelen, maken de wereld kleurrijk en interessant. Het is verdrietig dat mensen die anders durven zijn, zoals alternatieve mensen op TikTok of jongeren die gewoon zichzelf willen zijn, zó vaak te maken krijgen met haat of spot. En dat terwijl ze vaak juist de sterksten zijn – want jezelf zijn in een wereld die je steeds vertelt dat je moet aanpassen, is supermoedig.

Je post laat zien dat je empathie hebt, en dat is iets wat de wereld keihard nodig heeft. Door dit te zeggen, geef je andere mensen kracht ook degene die zich misschien op dit moment alleen of onbegrepen voelt. Dank je wel daarvoor. 💛

Dus ja: wees lief, oordeel minder, en onthoud dat je met vriendelijkheid altijd de juiste keuze maakt. Zoals Pink Floyd zingt: “We don’t need no thought control.” Laten we allemaal net iets vrijer en zachter naar elkaar kijken.

xx liefs Wolf 🐺