Skip to main content

Heyy, ik weet niet of er iemand is die mijn verhaal wil lezen, maar als je het leest, bedankt. 

Het begon in groep 4 toen ik kreeg te horen dat ik hoogbegaafd was. Ik wist er helemaal niks van af en daarom moest ik naar allerlei "hulpverleners" en van die groepen voor hoogbegaafde mensen. Op school ging het toen prima, ik had een leuke juf en mijn klas was prima. Ik had niet veel vrienden, maar iedereen was wel gewoon aardig tegen mij. Maar ik merkte wel dat er soms over me geroddeld werd, en dit ging rond. Op dat moment dacht ik er niet heel heftig over na, maar naarmate ik ouder werd merkte ik dat ik buitengesloten werd. Ik werd echt niet gepest, maar vaak mocht ik niet meedoen, of dan deden we jongenspak (Idk of je dat kent) en dan wilde niemand mij pakken. In groep 7 en 8 ging het wel weer een stuk beter en toen kreeg ik ook veel vrienden. Ik ging er van uit dat ik naar de Havo zou gaan, maar plotsling moest ik, door de uitslag van een all-inclusive test, (add, adhd, hoogbegaafdheid, asperger, pdd-nos, autisme enz.) naar gymnasium. Dit betekende dat ik heel mijn klas zou moeten missen, ik kende daar niemand, ik was bang en totaal niet zelfverzekerd. In de 1e klas had ik echt een kutklas, ik werd gepest, buitengesloten, werd uitgescholden, vooral voor homo. Er werd zelfs een gc aangemaakt: jongens van de klas behalve Hevin en mensen maakten grappen over mijn lichaam (ik was toendertijd niet de dunste). Ik had bijna geen vrienden en ik was bang voor bijna iedereen. Gelukkig bleven de pesters dat jaar zitten en werd de 2e, wat vrienden en sociaal gebied betreft, geweldig. Ik maakte vrienden, werd zelfverzekerder en ik kon me verdedigen, en het beste: ik werd dunner. Maar toen begonnen de twijfelingen over mijn seksualiteit. Ik dacht dat ik op jongens viel, en kwam voor mijn vrienden uit de kast als biseksueel. Dat was geen probleem aangezien 3 kwart van mijn vriendengroep gay was. Maar thuis had ik wel een probleem. Mijn ouders zijn streng Christelijk, dus ze zouden het absoluut niet goedkeuren als ik met een vriendje thuis zou komen. Ik kreeg rond die tijd ook vaak ruzie met mijn ouders, ik werd depressief, en had zelfmoordgedachtes. Met mijn cijfers ging het ook slecht, en ik moest, naar 3havo, net nu ik eindelijk een goede sociale start had gemaakt. Weer een andere school. Weer een nieuwe klas. De klas waar ik nu inzit. Ik maakte blijkbaar ggeen goede start, want mijn fietsgroepje (incl. mijn beste vriend) zorgde ervoor dat ik niet meer mee kon fietsen door op andere plekken en tijden af te spreken. Ik heb dit tegen mijn mentor gezegd, en toen is het op zich wel opgelost, maar nog steeds voelde ik me kut, want ik had het gevoel dat een deel van de klas mij als een indringer zag. Dat gevoel werd bevestigd toen een vriend vertelde dat er briefje de klas rondgingen met: kijk de nieuwe video van Hevin GAYming en dat soort dingen. Toen ging het een paar maanden goed, ik werd zelfs op verjaardagen uitgenodigd en dacht dat het beter gjng, maar ineens begonnen de mensen waarvan ik dacht dat ze vrienden met me waren kut tegen mij te doen. Nu heb ik wel een goede vriendschap met 3 mensen, en nog een paar andere vrienden, maar een deel van de klas is nog steeds tegen mij. Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen. Ook heb ik steeds van die gesprekken voor hoogbegaafdheid enz, en ik word er letterlijk gek van. Mijn ouders denken sinds groep 4 dat ik uitdaging nodig heb, maar ik vind zelf van niet. Ik heb nu in mijn hele leven bij wel 20 verschillende mensen gezeten om te praten. (Meesters van de basisschool, teamleiders, begeleiders, een GGD vrouw, een docent van leerlingwelzijn, mijn mentoren, psychologen, huiswerkbegeleiding, extra groepen op de basisschool, random juffen voor als ik afleiding nodig had, psychologen, mensen die een test bij me afnemen. Ik word er gestoord van. Altijd praten, overal om zeiken, bij iedereen ligt alles aan mij, bijna niemand mag me, maar waarom? Waarom word ik al van af groep 5 gepest of buitengesloten of niet gemogen door mijn klas. Waarom? Wat doe ik verkeerd? Wat moet ik doen? 

 

Dankjewel als je mijn hele verhaal hebt gelezen 

 

De tekst is aangepast omdat deze in strijd was met forumregel 6. Plaats op het forum geen persoonsgegevens.

Beste hevin, 

Ik heb je verhaal gelezen en ik vindt het heel erg stom voor je (ik weet niet of je hier mag schelden prob niet ). Het ligt niet aan jou dat je gepest wordt, het ligt niet aan hoe je eruit ziet, wat je seksualieteit is, afkomts. Ik wil dat je dat weet. Ik ben natuurlijk geen expert op dit gebied maar ik ben ook gepest geweest. De kinderen die jou pesten zijn niet volwasse en worden niet aangesproken op hun gedrag. Ik snap zslf niet waarom mensen pesten maar degene die gepest wordt staat daar eigelijk compleet los van. Kinderen kiezen iemand om al hun ding op te uiten, gewoon willekeurig. 

Je zegt in je stuk dat je net veel mensen hebt gepraat en dat je er klaar mee bent dat vindt ik echt vervelend voor je. Ik wil je laten weten dat er voor iedereen een psycholoog is die bij hun past alleen vaak moet je even zoeken. Ik zou dat zeker doen. Aangezien je donkere gedachtes hebt. 

Ik weet niet of dit je iets verder geholpen heeft maar ik wilde het wel proberen. Omdat ik je wil helpen . ik stuur je een knuffel van mij. 

Btw echt heel erg goed van je dat je je verhaal deelt. 


Onnodige quote verwijderd

@Zandzeezon 
Echt heel erg bedankt:))) 


Reageer