Skip to main content

Hoi, ik ben een jongen van 17, maar zo voel ik me niet altijd. Mijn leven loopt opzich redelijk op rolletjes. Ik heb een leuke school, leuke klasgenoten, genoeg vrienden, leuke hobby’s en dan zou je denken kan niet beter toch?
Maar toch is er een dingetje waar ik al best lang mee zit. Ik heb het gevoel dat ik me soms een beetje raar gedraag. De meeste mensen in mijn omgeving merken daar niks van, maar als ik bijvoorbeeld in een groep leeftijdsgenoten ben dan voel ik me altijd best wel genant, en zo doe ik ook. Ik twijfel of ik soms te veel aandacht vraag, en andere keren juist te stil ben. Nog een voorbeeldje is bijvoorbeeld op de fiets. Iedere keer als er mensen voorbij komen dan voel ik me bekeken, daarom kijk ik diegene ook aan en dan voel ik me nogal raar als ik dat doe.
Vooral als ik nieuwe mensen ontmoet is het erg. Als ik op een nieuwe plek kom met nieuwe mensen (wat veel gebeurt de laatste tijd) dan word ik super onhandig. Als ik bijvoorbeeld iets wil laten zien op mijn laptop loop ik overal te drukken behalve wat moet, dan merk ik dat ik iets genants doe, dan ga ik er op letten en dan wordt het nog erger.
Nu ik op mijn eerste stage ben had ik dit heel erg. Mijn eerste gesprek was echt bomvol zenuwen. En tuurlijk, zoiets is voor iedereen spannend, maar ik ben hier soms zo mee bezig dat ik minder focus op wat belangrijk is op dat moment. Soms loop ik zelfs raar. Dan hou ik mijn armen stil, en ookal forceer ik mezelf normaal te doen, dat lukt dan natuurlijk nooit.

Die genante momenten zijn gelukkig meestal wel snel over. Ik ben ook best een sociaal iemand, allen het eerste contact maken doe ik echt niet graag omdat ik dan zo raar ga doen. Maar als ik me eenmaal op mijn gemak voel zit ik met een ander probleem, namelijk dat ik het tegengestelde ga doen, druk zijn. Dat merken anderen trouwens ook en dat wordt ook tegen me gezegd, maar dan is het wel moeilijk in te schatten als op het zelfde moment anderen ook druk doen, alleen dus wel minder.

Ik heb ondertussen wel door dat oortjes in doen of mijn telefoon pakken helpt, maar ik wil eigenlijk helemaal niet op mijn telefoon zitten, en oortjes is alleen voor op de fiets handig.

Zijn er anderen die dit ook hebben en/of weten hoe ik hier mee om moet gaan? En waarom is dit want ik voel me echt de enige hierin.
ik heb trouwens een lichte vorm van autisme maar ik weet niet of dat er mee te maken heeft.

Hou @JustSomeone17 

Ik heb jou account even gecheckt. Volgens mij heb jij al wel je hele leven last dat je moeilijk contact maak hè?

Kan ik je ergens mee helpen met hoe je vrienden maakt?

Je lijkt me trouwens heel aardig! 😉

Liefs @NoahLovesYou 

Hey @NoahLovesYou

Wat bedoel je met  mn account geheckt? Oudere topics van mij bekeken zeker?😂

Het gaat er niet echt om dat ik vrienden wil maken, maar meer om de manier waarop ik mezelf naar nieuwe mensen laat zien, dat is waar ik mee zit…

groetjes

Reageer