Vraag

Waarom ben ik niet gewoon geboren als meisje...

  • 25 September 2019
  • 36 reacties
  • 814 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3
Hallo!

Daar ben ik weer en ik weet nog niet of dit een lange of korte gaat worden.

Maar goed, ik zit nu dus ongeveer 5 weken in de brugklas en het gaat opzich wel goed. Ik heb goeie punten wat ik niet verwacht had maar ik heb zelfs al een 9 gehaald terwijl ik VWO+ doe (das een soort voorbereiding op gymnasium). Daarnaast heb ik een leuke klas, gelukkig niet met teveel stuudjes. Hiervoor was ik best bang aangezien ik best wel een hoog niveau doe. Daarnaast heb ik ook wel leuke vrienden en zoals ik in elke klas heb gehad ben ik zo iemand die het gewoon moeilijk vind om boos te zijn waardoor iedereen me aardig vind waardoor ik altijd best populair ben en leuke vrienden heb. Dus daar ligt het niet aan.

Ik voel me alleen nog steeds kut over dat hele transgender gedoe en het is alleen maar erger geworden sinds ik het tegen mijn ouders heb gezegt. Het is niet zo dat ze het totaal niet accepteren maar ze vinden het (natuurlijk) wel moeilijk. Daarnaast is het ook zo dat als ze erover praten ik me daar heel ongemakkelijk bij voel.

Dan heb ik nog een kleine struggle en dat is dat we met precies evenveel jongens als meisjes in de klas zitten. Niet-transgenders zouden dit juist fijn vinden omdat ze dan altijd bij een jongen zitten als ze een jongen zijn en bij een meisje zitten als ze een meisje zijn. Maar ik had gehoopt dat we meer meisjes als jongens in de klas hadden gehad, dan had ik tenminste vaker naast een meisje gezeten. Iemand hier tips voor?

Ook heb ik nog iets en ik weet niet of er meer zijn die dat hebben maar ik ben dus jaloers op letterlijk elke vrouw die ik tegenkom. Dan denk ik: 'Was ik jou maar geweest,' of: 'Kon ik maar ruilen.' Dat is dus eigenlijk wat ik doe op de fiets heen en terug naar huis van school en atletiek, als ik over straat loop of gewoon op school, eigenlijk overal (zelfs op deze site...).

Dan is er nog iets en dat is dat ik eigenlijk best graag meer meisjesdingen zou willen doen en meisjeskleren aan zou willen trekken. Ik voel me hierbij alleen vet awkward als andere mensen dit kunnen zien. Op mijn Chromebook heb ik dan ook een school-account en een account waarop ik al mijn online 'meisjes-dingen' doe. Ook zou ik echt vet graag een roze hoodie willen kopen omdat ik die gewoon zo leuk vind maar dan komen daar gegarandeerd vragen over, en dat wil ik niet... Ik doe dus wel online meisjes spelletjes opzoeken ofzo en in tegenstelling tot alle andere jongens van mijn leeftijd gamen zij in hun vrije tijd en kan ik uren bezig zijn met alleen maar een meisjeskleren-website te bekijken. Ik game ook niet zo'n spellen als Fortnite ofzo, ik doe alleen kleine spelletjes.

Ik heb eigenlijk nog veel meer dingen te vertellen waar ik mee zit enzo maar dan zou ik een beetje egoïstisch zijn om zoveel te typen zodat jullie geen tijd meer hebben voor andere topics. Dus hier stop ik dan ook.

Gr. Iwemw

36 reacties

Hey,

Had ik er maar een antwoord op, waarom je in het verkeerde lichaam bent geboren. Dat zou betekenen dat er een makkelijk antwoord was en misschien zelfs wel een makkelijke oplossing. Deze is er helaas niet. Je staat aan het begin van een lastige periode en hier word je continu aan herinnert.

Ik snap wat je doormaakt. Geslacht vind je tegenwoordig overal terug, zeker als je er een focus op hebt zitten. Je ziet het overal, wat het niet makkelijker maakt om te vergeten wat je voelt. Alles herinnert je aan het feit dat je pech hebt gehad. Alles benadrukt je gevoel. Je ongelukkigheid.

Ik kan uit dit bericht opmaken dat je niet uit de kast bent in je klas. Betekent dit ook dat je je gedraagt zoals je denkt dat mensen dat van je verlangen als jongen?
Er is een gelijk aantal jongens en meisjes in je klas, waardoor je eigenlijk altijd naast een jongen ziet. Durf gewoon een keer naast een meisje te gaan zitten. Vriendschappen tussen jongens en meisjes kunnen ook prima (want dit is hoe je klas het zou zien). Laat ze dat maar zien.

Je voelt je slechter nadat je bent uitgekomen naar je ouders. Weet je hoe dit komt? Komt het door je ouders of denk je dat andere zaken nog een rol spelen?

Is er iemand in je omgeving waarmee je wel prettig kan praten hierover? Ik denk dat het je heel erg kan helpen om een vertrouwenspersoon te hebben. Heb je zo'n iemand of zou je iemand kunnen benaderen? Dit kan een vriend(in) zijn, familie, je mentor of een vertrouwensperoon.

Ik hoop dat dit iets heeft geholpen,
Gr. Pin
Reputatie 3
Badge +3
Hallo,

Wederom bedankt voor je antwoord.

Nee ik ben nog niet uit de kast gekomen voor mijn klas. Eigenlijk weten alleen mijn ouders het, zelfs mijn broertje weet het niet.

Ehm, ja. Ik gedraag me al 12,5 jaar lang zoals mensen 'verwachtten' van een jongen. Ik wil het wel, maar ik durf het simpelweg niet. Als ik zelf huiswerk zit te maken dan ga ik wel in mezelf een beetje 'meisjesachtig' zitten te praten. Ook zet ik liedjes op die ik leuk vind én die gezongen zijn door vrouw met een vrouwelijke stem, ik probeer dan mee te zingen en dat vind ik gewoon leuk...

Gr. Iwemw
hey

je gedraagd je als een jongen omdat iedereen dat verwacht. je zij dat je het nu al 12 jaar doet. in vind dat je na 12 jaar niet je zelf kunnen zijn je mag gaan gedragen.

als alleen je ouders het weten woord het wel lastig om dat te veranderen. vertrouw jij je mentor een beetje? als dat zo is kan je het tegen haar zeggen. zij heeft het misschien al wel eens met een leerling meegemaakt. en anders ben jij de eerste en maak je het voor haar volgende trans leerling makkelijker omdat ze het term trangender dan al beter begrijpt. ik zou gewoon idd naast en meisje gaan zitten. dat deed ik ook. ik zat in de eerste 3 jaar van mijn middel bare school altijd naast meisjes. het zit zo veel fijner om gewoon naast iemand te gaan zitten waar bij je je prettig voelt. een meisje en een jongen kan prima vrienden zijn. wij hebben een kleine klas maar we hebben wel 3 vrienden groepjes. een groepje van 2 jongens en 1 meisje. en een groepje van 3 meisjes en mijn groepje van 3. 1 meisje 1 jongen en ik.
mijn punt is wij vinden echt niet dat je perse als een jongens lichaam hebbende alleen met jongens om mag gaan.

het is ook awkward om met je ouders er over te praten. maar ik wil je echt te adviseren om het andere ook te vertellen waar bij je je prettig voelt. want dan kan je bij hun je zelf zijn. want je gaat meer moeilijke momenten krijgen. maar dat hoort er een maal bij.

als ik een antwoord had gehad waarom je niet als meisje bent geboren had ik je hem meteen geven. maar in zou het gewoon niet weten.

groetjes
blue
Reputatie 3
Badge +3
Hallo @Blue ,

ja ik had je antwoord nog niet gelezen want die stond niet in mijn mail haha.

Ik snap eerlijk gezegd niet helemaal wat je met die eerste zin bedoeld. Ik snap niet zo goed wat je hiermee bedoeld
je mag gaan gedragen.


Daarnaast is het wel zo dat de meisjes altijd met zen tweeën naast elkaar zitten en dat stukje daardoor dus nog lastiger word. Een paar jongens zitten wel altijd alleen...
Er is wel een meisje in mn klas die op het begin heel close was met iemand anders maar nu heb ik het idee dat ze na drie weken al uit elkaar zijn gegroeid. Dat was de reden dat ik dacht: 'Laat ik haar eens aanspreken.' Maar dat is tot nog toe onmogelijk gebleken.

Ik wilde ook nog een linkje delen van een filmpje wat ik had gezien en ikzelf best mooi vond (ook voor @Pin dus ik tag je maar ff haha): https://www.youtube.com/watch?v=t9YYHByBOsI

Dan is er nog een dingetje waarvan ik wil weten of jullie het raar vinden. Vandaag waren een paar meisjes op mn atletiek (waar jongens en meisjes trouwens wel allemaal vrienden zijn dat is echt nice) erover bezig dat ongesteld zijn kut was. Toen kwam de gedachte in mij op: Ik wou dat ik ongesteld kón worden. Is dit erg vreemd?

Ik weet niks meer tot zover, doei dus!

Gr. Iwemw
hey

het maakt niks uit hoor dat je wat later reageerd... je moet reageren op jou tijd. het is jou toppic!

waarschijnlijk was ik lekker afgeleid tijdens het typen 🤔 ik snap er ook niks van.
maar ik denk dat ik bedoelde dat je je nu zo lang als een jongen gedraagt. dat het nu tijd woord ik je als meisje te gaan gedragen.

een goeie trans vriend van mij die had het zelfde probleem. hij werd door de andere jongens weg gestuurt omdat hij officieel toch in zijn papieren stond dat hij een meid was. de meisjes gingen wel met hem om maar dat vond hij ook niet fijn...
na 3 jaar zo geleeft te hebben in die klas. ging hij naar een andere klas. hij had op dag 1 mocht hij in school op de site zijn account veranderen naar een jongen en is hij uit de kast gekomen en toen werd hij meteen door de hele klas geaccepteerd en kon hij wel bij de jongens zitten...

ik weet dat het snel is om uit de kast te komen. maar misschien moet je het overwegen om het tegen je mentor te zeggen.

nee het is normaal dat je hoopt dat je ongesteld kan worden. ik denk vaak ook over zulke dingen maar dan voor mannen. als het had gekund had je het gerust van me over mogen nemen hoor 👍
ik ben het zat om er stress over te hebben.

groetje
blue
Reputatie 3
Badge +3
Hallo, (@Blue )

vandaag had ik weer een atletiekwedstrijd en was er weer atletiek op televisie, dan ben ik heel erg jaloers op die vrouwen. Tips hiervoor?

Gr. Iwemw
hey

ik heb een tip! kijk geen atletiek.
nee sorry dat is flouw.

ik heb geen tips om minder jarloers te zijn.
ik denk dat je er mee moet leren om gaan.
ik ben ook de heledag jarloers. ik ben op elke jongen die er een beetje uit ziet jarloers.
wat mij helpt is het er bij iemand anders er uit te gooien.

dat kan met een lotgenootje (iemand die ook trans is).
je kan ook iemand anders in vertrouwen nemen. naar mij ervaring staan er docenten voor open. zij werken teslotte op een school...

je moet er echt mee leren om gaan. en voor jou gesprekken van ongesteldheid vermijden en anders over iets anders beginnen want dan voel jij je achteraf niet zo kut.

groetjes
blue
Blue heeft eigenlijk wel gelijk, ook al bedoelde hij het als een grapje. Ik denk dat het voor nu wel kan helpen om dan geen atletiek te kijken. Als het iets is wat nu jouw dysphoria erg triggert, kun je 2 dingen doen:
1) Kijken, want atletiek is wel gewoon leuk.
2) Niet kijken om jezelf die gevoelens te besparen.

Het is aan jou om te bekijken wat zwaarder weegt. Vind je atletiek zo leuk dat je die gevoelens van jaloezie voor lief neemt of wordt het gevoel zo erg, dat je eigenlijk niet meer van die atletiek kan genieten?

Als je verder geraakt in je transitie en als de tijd voorbij gaat, kom je hopelijk op een punt dat je kan accepteren dat je nu eenmaal transgender bent. We hebben allemaal dingen in ons leven waar we niks aan kunnen doen en die we liever anders hadden gehad. Sommige mensen blijven zich hier eeuwig tegen verzetten, maar veel bereiken ze hier niet mee.

Nu zeg ik niet dat het makkelijk is om dan maar alles te aanvaarden en dat je alles moet accepteren. Het lijkt me alleen een mooi doel en ik gun je dat.

Gr. Pin
Reputatie 3
Badge +3
Hallo,

hmmm... ik heb gisteravond geen atletiek gekeken. Het viel volgens mij wel een beetje op want ik ging daarom maar gamen en ik vind dat niet eens leuk maar het was 's avonds en als ik gewoon niet naar de televisie keek dan viel dat een beetje op.

Maar het hielp wel. Ik heb mijn avond verspilt met iets dat ik niet eens leuk vind maar ey, het hielp wel tegen de dysphoria :)

Voor nu heb ik even niks meer te zeggen dus doei!

Gr. Iwemw
hey

fijn dat het hielp tegen dysphoria. maar wel jammer dat je om ke goed te voelen niet tv kan kijken.

heb je niet iets anders wat je kan doen dan een game die je stom vind.

groetjes
blue
Hey,

Top dat gamen hielp tegen de dysphoria. Zijn er nog andere dingen die je zou kunnen doen ipv gamen? Vind je lezen leuk of heb je Netflix?

Gr. Pin
Reputatie 3
Badge +3
Hallo,

nou het was niet zo dat gamen hielp tegen de dysphoria maar meer dat het daardoor niet opviel dat ik niet tv keek haha. Nee ik vind lezen niet leuk maar ik bedenk net dat ik nog een leesopdracht voor school moet doen
-_-

Nee ik heb geen Netflix, ik wil het wel al heel lang maar binnenkort ben ik oud genoeg voor een bijbaantje en dan ga ik het denk ik daarvan betalen.

Ik moet nog maar ff nadenken wat ik voor anders nog zou kunnen doen 🤔

Gr. Iwemw
hoiii

je hoeft toch niet altijd perse elke wedstrijd te kijken omdat ja af en toe heb je er even geen zin in dus zo gek zou het niet zijn.

zou je niet omdat je sportief lijkt dan tijdens zo wedstrijd zelf te gaan sporten. gewoon joggen of zo. kan je zelf bepalen wanneer je het doet en hoe ver.

of heb je nog hobby's?

Netflix is een aanrader!!!

groetjes
blue
Ik ben een transseksueel meisje en weet nog dat ik schrik had iemand te vertellen dat ik me niet voelde als jongen. Op school vertelde ik het tegen een vertrouwenspersoon die me verraste op een ouderavond toen ze zei kan ik jullie spreken over Taylor zijn seksuele geaardheid. Mijn ouders kregen de klap voor de kop toen ze hoorde dat ik mij als meisje voelde.

Ze accepteerde het niet en ik wou niet naar school, werd gepest omdat ik een homoseksuele leek door mijn gedrag en op een dag kwam mijn vader naar mij die zei je bent jong en wil je echt een meisje zijn na een tijdje praten mocht ik transseksueel worden want het gaat erom dat je gelukkig bent.

Toon je ouders dat je echt transgender wilt zijn dat je anders ongelukkig bent want het is hard maar ze verliezen hun kind niet enkel wordt je een dochter ipv een zoon
Reputatie 3
Badge +3
hoiii

je hoeft toch niet altijd perse elke wedstrijd te kijken omdat ja af en toe heb je er even geen zin in dus zo gek zou het niet zijn.

zou je niet omdat je sportief lijkt dan tijdens zo wedstrijd zelf te gaan sporten. gewoon joggen of zo. kan je zelf bepalen wanneer je het doet en hoe ver.

of heb je nog hobby's?

Netflix is een aanrader!!!

groetjes
blue


Hallooo,

ik heb iets gevonden. Ik ga nu elke avond vlak voordat het donker word nog even 5 kilometer rennen. Dit helpt ook heel erg om de rust in mijn hoofd te bewaren én het helpt ook nog om sneller te worden want ik ren 5 kilometer nu in 20 minuten en ik wil graag naar sneller.

Ik kijk nog steeds wel een beetje atletiek, meestal als ik klaar ben met die 5 kilometer haha. Ik probeer me dan te focussen op hoe hard ze wel gaan en niet op hun geaardheid.

Dankjewel iedereen weer want ik voel me al weer steeds beter!

Gr. Iwemw
hey

wat fijn dat je iets gevonden hebt wat nuttig en helpend is. blijf vooral zo doorgaan 👍

groetjes
blue
Hey,

Goed dat je iets hebt gevonden!

Mocht je nog steeds dysphoria krijgen als je na het rennen nog even kijkt, kun je ook overwegen om het om te wisselen. Eerst kijken en dan rennen. Mocht het je dan toch erg geraakt hebben, kun je het meteen van je af zetten tijdens het rennen.

Gr. Pin
Reputatie 3
Badge +3
Hey,

Goed dat je iets hebt gevonden!

Mocht je nog steeds dysphoria krijgen als je na het rennen nog even kijkt, kun je ook overwegen om het om te wisselen. Eerst kijken en dan rennen. Mocht het je dan toch erg geraakt hebben, kun je het meteen van je af zetten tijdens het rennen.

Gr. Pin


Ah ja, dat is eigenlijk een best goed idee! Thx.

Gr. Iwemw
Reputatie 3
Badge +3
Hallo,

ik heb een beslissing genomen. Het komende jaar ga ik me niets van niemand aantrekken en ga ik me vooral focussen op me goed voelen.

Gr. Iwemw
Klinkt goed! Wat houdt dat voor jou exact in?
Misschien heb ik het helemaal aan het verkeerde eind maar het klinkt voor mij niet dat jij transgender bent. Wel als een jongen die van meidendingen houdt maar niet als iemand die in het verkeerde lichaam is geboren. De meidendingen waar jij het over hebt zijn namelijk geen dingen die bij het vrouwelijk geslacht op zichzelf horen, maar eerder bij de dingen die vrouwen geleerd hebben leuk te vinden (roze, de kleding die vrouwen dragen, meidenpraat). Dingen die vrouwen en meisjes 'horen' leuk te vinden en te doen maar net zo goed bij het mannelijke geslacht kunnen passen. Je lijkt voor mij eerder jaloers op vrouwen omdat ze de vrijheid hebben om deze meidendingen kunnen doen en ervan te kunnen houden.

Ik wil je hiermee vooral niet weerhouden je meer 'meisjesachtiger' te gedragen, je moet doen wat je wil en wat bij jou past, maar je wel erop wijzen jezelf niet al te snel transgender te noemen. Je bent jong en hebt nog veel om uit te zoeken over je identiteit. Ik denk dat de mentaliteit die je in je laatste reactie hebt een goede is.
Reputatie 3
Badge +3
Hallo @yourlocalghost

Uhm je zou gelijk kunnen hebben maar waaruit haal je dat dan?

@Pin In mijn geval is dat vaker niks doen en gewoon atletiek. Volgens mij moet ik me daarmee even kunnen redden 😉
Reputatie 3
Badge +3
Oke hallo,

ik heb vandaag iets best wel heel doms gedaan. Toen ik uit school kwam fietste ik alleen naar huis en dan denk ik meestal gewoon na. Alleen vandaag begon ik heel boos te worden tegen mezelf over het ding dat ik geen meisje ben.

Gr. Iwemw

Bericht aangepast door De Kindertelefoon ivm regel 9
hey

vervelend dat je je zo slecht voelde vandaag.

iedereen doet wel eens iets doms. maar dit had ik nou net niet verwacht, maar ik begrijp het.

maar ik denk omdat je nu ook zulke boze momenten ervaart dat het verstandig is om ff langs de huisarts te gaan.

je kan bijvoorbeeld zeggen tegen je ma dat je al een paar dagen last hebt van je voet of ze een afspraak wilt maken. en dat me dan meteen na school maar hem/ haar gaat. maar dan vertel je aan de huisarts hoe je je voelt en misschien moet je dan ook even over dit voorval vertellen.

groetjes
blue

Bericht aangepast door De Kindertelefoon ivm regel 9
Reputatie 3
Badge +3
Oke hallo,

ik heb vandaag iets best wel heel doms gedaan. Toen ik uit school kwam fietste ik alleen naar huis en dan denk ik meestal gewoon na. Alleen vandaag begon ik heel boos te worden tegen mezelf over het ding dat ik geen meisje ben.

Gr. Iwemw

Bericht aangepast door De Kindertelefoon ivm regel 9


Oke dit bericht is grotendeels verwijderd dus hier hebben jullie niks meer aan 😕

Reageer