Vraag

waardoor heb ik tics?

  • 14 February 2023
  • 2 reacties
  • 69 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Goeiedag mensen, ik ben een jongen, 15 jaar, en ik heb nu al voor de 3e keer steeds in de periode tussen januari en september last van tics. 3 jaar dus al. Ik heb geen idee waarom. Gelukkig kan ik ze wel inhouden maar dan heb ik weer een probleem dat als ik alleen ben dat ik alles eruit moet laten en dan heb ik ineens een hele golf van tics. Dat zijn bijvoorbeeld mijn ondertanden likken, bijten in mijn lip, wenkbrauwen op en neer en mijn adem inhouden waar ook nog een geluid bij komt. Kan iemand helpen?


2 reacties

Reputatie 7
Badge +19

In de tags staat adhd. Heb je dat ook? Ik weet namelijk dat mensen met adhd vaker tics hebben. Maaar als je er last van hebt kan je er altijd eens met iemand over praten en naar de huisarts gaan.

Badge

Zelf heb ik Tourette, nu niet meer! Door te oefenen. Probeer je tics in te houden en time het. Probeer elke keer het een beetje langer vol te houden. Beloon jezelf met iets dat je leuk vindt als je je record heb verbroken, om gemotiveerd te blijven! Als het echt niet lukt schrijf je dan in voor tackle your tics in Nederland!

 

 

 

Reageer