Vraag

Waar zijn jullie bang voor?


Reputatie 2
Badge +3

maakt niet uit wat ook al is het dom


58 reacties

Reputatie 6
Badge +12

🐶 

Reputatie 7
Badge +19

Spinnen, slangen, mannen, vieze beesten

spinnen, onhygiënische plekken of dingen (smetvrees dus), vreemde mensen, machines zoals een figuurzaagmachine etc.

Reputatie 2
Badge

Dood gaan. Maar ik ben niet bang om te sterven, ik ben bang dat ik dood ga zonder een naam te hebben. Zonder dat mensen mijn naam weten. Ik ben bang dat ik nooit zo belangrijk voor andere zal kunnen zijn als dat ik wil zijn. Ik wil geen beroemde zanger zijn, ik wil president zijn, soldaat zijn, belangrijk zijn. Een daad doen die in je geschiedenis boek zal staan.  Ik ben bang dat niemand meer mijn naam zal noemen nadat ik sterf.

ik ben wel heel zielig hoor wat intens maar uh ik word ook heel erg naar van onhygiënische shitzooi en eten dat op de grond ligt.  

Reputatie 6
Badge +12

Ik ben bang voor veel maar mijn top 3:

1:Dood

2:Honden

3:hoogtes

Hoi Anonieme b.

 

Ik ben bang voor kleine vliegende beestjes zoals muggen, wespen dazen etc. Die kan ik gewoon niet uitstaan! Ik vind het ook onprettig om op grote hoogtes te staan😅.

 

Groetjes van mij

Hallo anonieme B :)

Ik ben bang voor de Coronapandemie en voor wespen.

-TheMightySlayer <3

Reputatie 6
Badge +3

Hey anonieme B,

Ik ben bang voor wespen, een beetje voor grote hoogtes en om afgekeurd te worden (maar vraag me niet waarvoor).

Groetjes iemand.

Reputatie 2
Badge +3

Leuk dat jullie het gewoon zeggen! En mightyslayer ik ben zelf ook bang voor wespen en andere stekende dieren omdat ik ooit een keer ben gestoken door een wesp!

Reputatie 2
Badge +3

Dankje trouwens voor de reacties

Vuurwerk en vrachtwagens 

Vuurwerk heb ik denk ik nog wel het meeste last van. En de reden waar dat door gekomen is door dat er een stuk vuurwerk tegen me oogpleister aan kwam en dus een stuk vuurwerk bijna in me goede nog werkende oog belande. Sindsdien ben ik gewoon zo bang voor vuurwerk dat ik met oudjaarsdag in een luier onder de dekens licht te trillen van de angst. En om 12 uur vlieg ik op de grond om vervolgens met me vuisten tegen de grond aan te slaan van woede en angst. Ik heb 2 keer in een benauwde situatie gezeten dat ik hem in het openbaar ben geflipt. 1 keer was ik zes toen waren we bij zo show aan het kijken in Frankrijk en daar werd dus vuurwerk afgestoken. Toen ben ik dus de buggy uitgevlogen en stond ik achter een oud schuurtje in me bikini tegen dat schuurtje aan te trappen van angst. En 1 keer was een paar jaar geleden toen dacht ik wel zo stoer te wezen om bij het vuurwerk te kijken op de kermis met vriendinnen alleen daar ben ik hem ook getript op de grond. Beter stoppen ze met vuurwerk ook met die shows ik ben er namelijk als de dood voor zelfs knalerten en sterretjes vindt ik al eng

Trekkers en vrachtwagens als ze langs rijden, (grote) spinnen, donker, killerclowns(of in ieder geval iets in de richting)

Heey,

Waar ik bang voor ben:
Ik heb hoogtevrees, ben bang voor hoogtes en dan voornamelijk om te vallen.
Ik ben bang om mensen te verliezen.
Er zijn vast meer dingen waar ik bang voor ben, maar dit in het algemeen.

Groetjes,
Simply Me

Badge

Ik ben bang om opnieuw gepest te worden, bij mij heeft dat een trauma achtergelaten. Ik durf nu nooit meer over straat zonder mijn hond, Ze bedreigen me al me hele leven met van alles. Het is 1 keer zo ver gegaan dat ze iets met me veulen hebben gedaan.

Eigenlijk alleen voor injecties en blijven zitten.

groeyjes Thiegoo

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Anonieme B,

Ik ben op het moment heel bang om mijn oma te verliezen.
Ik ben bang om op slakken (of andere kleine beestjes) te staan. Daar kan ik echt heel slecht tegen, verder ben ik niet bang voor het beestje zelf, meer om het te pletten.
En ik ben bang om te ver te gaan nadenken, over de toekomst, het heelal, hoe het überhaupt mogelijk is dat we leven, wat er buiten het heelal is en of het oneindig door kan gaan, of er niks is, is het wel mogelijk dat er niks is? Maar er kan toch niet niks zijn? Nu doe ik het weer. Nou ja, ik ben er niet echt bang voor, ik wordt er meer duizelig van. Ik wil het gewoon heel graag weten en onderzoeken.

Dat was wat ik nu even kon bedenken. Misschien zijn er nog meer dingen waar ik bang voor ben, maar die weet ik nu even niet.

 

Groetjes,
Paardebloem

sommige spinnennnnn

En ik ben bang om te ver te gaan nadenken, over de toekomst, het heelal, hoe het überhaupt mogelijk is dat we leven, wat er buiten het heelal is en of het oneindig door kan gaan, of er niks is, is het wel mogelijk dat er niks is? Maar er kan toch niet niks zijn? Nu doe ik het weer. Nou ja, ik ben er niet echt bang voor, ik wordt er meer duizelig van. Ik wil het gewoon heel graag weten en onderzoeken.


@Paardebloem83

Haha dat herken ik echt enorm erg.. Als je daar eenmaal aan gaat denken blijf je denken.. en denken.. en denken. Daar word je helemaal raar en duizelig van dat omdat je op alles antwoord wilt hebben. Dat gevoel herken ik echt heel erg en dat is ook een soort angst van mij😅

 

Groetjes van mij!

Reputatie 2
Badge +1

Ongedierte (spinnen ughhh) :)

Nou dit komt deels door een traumatische ervaring maar om in openbaar gaan waar geen openbare wc zijn in de buurt. En nieuwe omgevingen.

 

Hoi! 

Ik ben bang voor wat anderen van me denken, heel vervelend. 

Ook vind ik spinnen enorm eng, waarom weet ik niet precies. En ik ben bang in het donker, heb hoogtevrees en ben bang voor liften. 

Zo ben ik eigenlijk voor nog wel meer dingen bang, maar dit zijn wel de eerste dingen die in me opkomen en de ergste angsten die ik heb.

Groetjes! 

Hey

Ik ben bang om mensen te verliezen waar ik omgeef. En om niet geaccepteerd te worden. ‘s Nachts alleen in het donker fietsen (bang voor hangjongeren om gestoken/in elkaar geslagen te worden).

Reputatie 1
Badge +1

Ik heb al het diagnose gegeneraliseerde angststoornis. Ik heb, denk ik, ook een klein paar fobieën, in meer en mindere mate. Ik denk dat ze best samenhangen met mijn gegeneraliseerde stuk. 

Sinds ik klein was, had ik veel moeite met vuur. Ik weet niet waaraan dat komt, maar in sommige situaties die totaal normaal leken voor anderen ... ik was gewoon bang en druk. Ik vond het vooral niet fijn om kaarsen te zien in de woonkamer, zelfs de kleinste. De ideeën die dan opkwamen over zulke kaarsen waren 95% irrationeel. 

Vervolg: Ik heb een raar, soort van angstig of nerveus gevoel wanneer ik grote planeten zie die dichtbij zijn, vooral in spellen. Als ik ze opzoek als plaatjes, dan gebeurt er niks. Ik ben een groot fan van de ruimte, het is bijzonder en mooi. Maar ik had altijd er moeite mee om in te zoomen in Google Earth of in een andere 3D spel, zoals Space Engine, waarin je dat moet doen. Alsof je het werkelijk beleeft, dat je in de simulatie zit. Nu is het minder, maar nog steeds ongemakkelijk als ik het toch doe, op een of andere manier werd ik nieuwsgierig naar dit soort "angst” en dus deed ik vaak de kleine triggers. Een spannende rollercoaster ..

Vervolg van boven: Voor sommige mensen klinkt het (een beetje) naar een mix van Megalofobie en Astrofobie. Eentje in een YouTube video was creatief genoeg om de namen te combineren naar “Astromegalophobia”. 


Misschien klinkt het een beetje dramatisch, maar ik kan je geruststellen dat deze angsten, behalve m'n gegeneraliseerde (diagnose), wat voor mij al veel kleiner worden/werden, me zéér weinig beïnvloeden in m'n leven. :) 

Het rationaliseren van je angsten helpt al veel. Ik denk dat dat de reden is, maar iedereen is anders. 

Badge

trauma aan onweer lol

Badge

Mezelf,  m’n toekomst, m’n ouders en liefde 😢💔

Reageer