Vraag

Waar zijn de ogen?

  • 14 October 2018
  • 15 reacties
  • 437 Bekeken

Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Zoals sommigen wel weten heb ik al een aantal jaren dat ik dingen zie die andere niet zien. De een noemt het paranormaal, de andere noemt het schizofrenie, en weer een ander noemt me gewoon gek.

Voor degene die het niet weten vertel ik het verhaal heel kort samengevat nog even een keer.

Ik heb sinds ik 12/13 was dat ik ogen zie. Dit zijn eigenlijk gewoon mensen zoals jij en ik. Alleen dan helemaal zwart en het enige wat je ziet zijn de ogen. Meestal zijn ze de ogen gewoon wit maar sommige zijn ook rood. Ik heb er nooit echt last van gehad. Behalve toen mijn stemmen die ik hoorde negatief werden. De stemmen hoor ik al 3/4 jaar maar die zijn 2 jaar geleden negatief geworden. Ze vertelde me dat ik zelfmoord moest plegen en dat dat nu moest en hoe ik dat moest doen.

Ik heb daar hulp voor gekregen en ze zijn er toen ook achter gekomen dat ik een dwangstoornis hebt. De dwang om zelfmoord te plegen. En hoewel de stemmen nu meer op de achtergrond zijn heb ik nog steeds last van de dwang om zm te plegen.

Terug te komen op de ogen (schimmen). De schimmen zijn volkomen onschuldig en doen mij in ieder geval niks. Ze staan altijd in een hoekje of lopen door de gang/ kamer. En het enige wat ze dan doen is mij aankijken. De hele tijd. In het begin was het wel vervelend maar toen zag ik ze ook alleen ''s nachts. Sinds 4 maanden denk ik zie ik ze echt altijd en overal. Ik zie ze in de trein, op de badkamer, op me slaapkamer, op school, op straat, echt overal dus. En ze zijn begonnen met praten. Ze stellen me echt duizenden vragen per dag. Elke morgen ; Hey Mr. S ben je weer wakker? Heb je goed geslapen? Heb je nog last gehad van de W..? Welke dag is het vandaag? Waar is Sophie? Wie is Sophie? Wat ga je nu doen? Etc. En dat dus de hele dag door. Ik heb met ze afgesproken dat ik elke dag 1 uur met ze praat. In de ochten, middag en avond. En meestal zelf ''s nachts ook nog.

Ik vind het zelf allang niet meer vervelend of eng. Ze horen er bij en ik kan niet zonder ze. Mensen kijken altijd wel gek op als ze mij zien praten tegen niemand en vaak zeggen ze van je begint nu al in jezelf te praten. Maar dat doe ik (meestal) niet.

De laatste tijd gaat het echt super goed met mij. Ik voel me goed, ik zit lekker in me vel, heb leuke klas, leuke baan, alles gaat goed. Ik heb nog steeds in me hoofd dat 2018 me sterfdatum is, maar ik zie niet de noodzaak om er iets mee te doen.

Tot gisteren.
Ik werd wakker en de ogen (schimmen) zijn er niet? Dat was al heel vreemd want ze zijn er altijd en als de ogen er niet zijn dan zijn de gewone schimmen er nog wel. Maar ook die waren er niet? Dus ik dacht ze zullen al wel beneden zijn of op de gang. Dus ik stond op en liep naar de gang en daar was ook niemand. Dus ik liep naar beneden en ook daar was niemand. Dus ik riep Hr W.. * en vroeg waar zijn jullie? Maar niemand antwoordde.

Dus ik schreeuwde iets (veel) harder. Dus weer Hr W.. * en toen kwam ma en Sophie zelf naar beneden en vroegen wat er aan de hand was. Ik legde uit wat er aan de hand was. Ma begreep het niet helemaal. En Sophie ook niet maar ze ging wel met mee naar de plekken waar de ogen meestal wel zijn. Bijvoorbeeld in het bos. Of op het station, of het plein. Maar ze waren allemaal weg.

Ik voel me nu echt heel leeg van binnen zo verdrietig. Ik snap het niet waarom? Ik dacht zelf dat het misschien lag aan dat ik me weer goed voel? Alsof de ogen een soort beschermers waren die voor me zorgde en dat het nu goed gaat dat ze weg zijn.? Als ik me weer slecht ga voelen komen ze dan terug? Komen ze überhaupt ooit nog terug?

Ik weet het niet meer ik wil ze zo graag terug hebben ze waren me alles. Ze waren er altijd voor mij. Op de goede momenten. Op de momenten dat ik de poging deed. En daarna. Ze betekenen meer voor mij dan wie dan ook!

Ik denk dat jullie het antwoord op hoe ik ze terug krijg ook niet weten, maar misschien hebben jullie ideeën wat ik kan doen om ze terug te krijgen?? Alles kan helpen!

Gr:Mr.S

15 reacties

Als dit zolang aansleept kan het indd. zijn dat je je leeg gaat voelen. Het wordt een onderdeel van. Er is een grote kans dat (je bent indd schizofreen) die ogen bij de shizofriene horen. Is een typische kenmerk.

Toch krijg je dit niet zomaar terug. Het is niet gewoon een hendeltje dat je kan overhalen. Ik snap dat dit raar doet, maar toch is het beter zo. Je mentale gezondheid is belangrijk en als je dat niet hebt is dit alles behalve goed. Nu is het verbeterd!

Geloof me het is eigenlijk, hoe moeilijk dit ook is, beter zo.


Groetjes

Hayley

Ps: wil later psyholoog worden 😉
Ik had dit niet moeten lezen, maar nu is het toch al te laat, dus dan kan ik maar net zo goed reageren niet waar? 😅

Wat geloof jij rondom de ogen? Ik heb sowieso dan nog een paar vragen ter verduidelijking voor mezelf.
Zijn ze er altijd, maar ziet niet iedereen ze?
Kunnen ze daadwerkelijk weglopen dat jij dus op een andere plek bent dan zij zijn en ze daarom niet kan zien?
Als je op vakantie gaat, gaan dan die ogen met jou mee of zijn daar dan andere ogen omdat jouw ogen bij jou thuis wonen?
Zie je alle ogen die er bestaan of alleen een select groepje?

Oké, mijn beste theorieën:

Omdat je je goed voelt, heb je onbewust in jezelf een knop omgezet, waardoor je er niet echt meer voor open staat: iets in jou voelt dat je ze niet meer nodig hebt. Daarom zie je ze niet meer of zijn ze weg gegaan o.i.d.

Of je hebt inderdaad schizofrenie en je bent nu 'genezen'. Ik wil ergens wel geloven dat ze echt zijn (voor jou), maar voor mijn eigen nachtrust eigenlijk toch ook niet, dus daarom ook maar deze theorie.

Beide theorieën hangen een beetje samen met dat het goed gaat, dus ga alsjeblieft niet nu opeens jezelf weer vervelend voelen, want daar schiet je natuurlijk helemaal niks mee op. Het is helemaal niet zeker dat er zo'n sterk verband tussen zit. Het een leidt niet per se tot het ander.

Ik denk dat je je op een of andere manier moet openstellen, maar ja, das lekker vaag. Ik hoop in ieder geval dat je ze snel weer ziet en dat je je wel gewoon oké blijft voelen.

Oe dat schiet me te binnen: heb je ooit iets van een medium of ander paranormaal begaafd persoon geraadpleegd? Misschien kan zo'n iemand je helpen de ogen weer te zien.

Gr. Pin
Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Randomgirl2004,

Ik snap dat jij misschien denkt dat het nu allemaal beter is. En dat ik nu '' genezen'' bent. Maar ik zie dat helemaal niet zo. Ik voel me nu juist veel slechter dan eerst. Het ging mentaal super goed met mij. Nu ga ik daar juist aan twijfelen, misschien gaat het nu mentaal niet goed?

Ik heb vandaag niet gewerkt, ik kon niet. Morgen moet ik wel naar school omdat ik Engels en Nederlands examen heb, maar dan ga ik ook weer na huis. Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen. Het voelt zo.. leeg, ik ben nu een no one. Het voelt alsof je het dierbaarste bezit verliest. Alsof je hart eruit wordt getrokken.

Ik moet ze terugvinden. Ik moet..

Pin,

Wat geloof ik rondom de ogen?
Voor mij zijn ze echt. Ik kan met ze praten, ik kan ze aanraken en voelen, Het voelt alsof je een echt iemand vasthoudt, als je je eigen hand op je andere arm legt. Zo voel ik hun en zo voelt het ook als ze mij aanraken. Het is niet zoals mensen zeggen een koude druk het is gewoon zoals een gewone hand.

Ja ze zijn er altijd en overal. Alleen mensen in me omgeving zien ze niet. Maar ze zijn er wel echt. Toen ik opgenomen zat in de psychische ziekenhuis was er ook nog iemand anders die ook stemmen hoorde en schimmen zag. Hij zag die van mij ook en ik zag die van hem. Eerst geloofde ik het niet dus ik vroeg hoe degene bij de deur eruit zag. En hij zei precies hoe die eruit zag. Een jongen met sproeten, en grijs/ groene ogen. Zijn haren waren kort. En hij sprak de woorden ''Mijn beurt'' de hele tijd. Het klopte helemaal.

Ik kan ze vragen om even weg te gaan, omdat ik wil douchen bijvoorbeeld. Of als ik huiswerk probeer te maken of als ik een toets maak. Ze gaan nooit allemaal weg, er blijft er altijd wel 1 bij me. Die gaat dan naast me zitten op de grond of hij staat achter me. Hij is dan wel stil. De rest staan meestal achter de deur te wachten of buiten. Maar ze gaan nooit ver weg. Soms als ik dan op school bent en ik maak een toets en ik ben klaar met de toets dan zegt degene die dus altijd bij me is van de rest is beneden in de kantine, en R en W lopen buiten rond bij het station. Dus meestal ga ik dan naar het station en ga ik daar zitten met hun. Dan praten we meestal over hoe de toets ging en wat ons cijfer zal zijn.

Als ik echt gek van ze wordt vraag ik wel of ze even ergens anders naartoe willen gaan. Dan zijn ze meestal te vinden in het bos. Of ze zijn op Sophies kamer of die van pa en ma. Behalve die ene die is er echt altijd. Maar die gaat dus ergens zitten op de grond of hij gaat in de hoek staan en wacht.

Als ik op vakantie ga dan zijn ze er niet allemaal meer die ook thuis wonen. Eigenlijk zijn dan alleen R en W er. En natuurlijk die Ene. En natuurlijk heb je dan nog de vreemde ogen die ik niet ken.

Ik zie maar 1 soort ogen, maar dan wel een verschillende kleur. De ogen zijn heel groot en hebben de vorm als die van Mickey Mouse. Alleen dan nog iets groter. Dus het is net alsof je tegen een pop aankijkt alleen dan net anders. Levendiger.

Ik probeer positief te blijven.. Misschien zijn ze wel op het station in de andere stad? Of ergens op me school? Ze moeten ergens zijn en ik moet ze vinden. Ik ga ze vinden..

Ik heb eigenlijk nog nooit met een medium gesproken. Een paranormaal begaafd iemand wel. Bijvoorbeeld die jongen. En ook met een oudere iemand een verpleegkundige vrouw die werkt in een kliniek daar heb ik vroeger wel is mee gesproken. Ik kan misschien wel is opzoek gaan naar Medium.

Thnx!

Gr: Mr.S
Ik kan mij voorstellen dat het jou raakt, om iets te verliezen, dat deel van je leven is geworden.
Zelf vind ik het een beetje lastig om mijn gedachten nu te verwoorden, omdat wij niet echt hetzelfde zien.

Zou het kunnen zijn dat ze later terugkomen?
Ik neem aan de ze niet van de ene op de andere dag bij jou introkken, om het zo maar te zeggen, dus misschien keren ze nog terug.

"Als ik me weer slecht ga voelen komen ze dan terug? "
Ik denk dat het misschien daar aan zou kunnen liggen.
Misschien heb jij ze niet meer nodig en/of weten zij dat, waarna ze zijn verdwenen.
Die persoon die ze namelijk ook zag moet ook niet al te lekker in zijn of haar vel hebben gezeten, dus dat zou het kunnen verklaren.
Oké, dus die dude uit het ziekenhuis zag ze ook. Denk je dat hij daar nog is en dat je misschien met hem kan praten? Als hij dezelfde ogen zag als jij, kan hij ze waarschijnlijk nog steeds zien. Dan kan hij vertellen of ze er nog zijn en hij kan ze misschien ook vragen stellen.

En misschien kan een medium dus wel iets voor je betekenen. Dat moet je maar even bekijken.

Bedankt verder voor de verdere informatie. Ik snap - dit gelezen te hebben - nu beter dat de ogen echt belangrijk voor je zijn. Ik hoop dat ze er wel gewoon nog zijn en dat je ze snel weer ziet.

Gr. Pin
Hi,
Ik ben het met Pin eens.
Het is verstandig om met iemand te praten die er verstand van heeft.
Maak wel duidelijk dat je de ogen FIJN vind.

Ik denk dat ik snap hoe je je voelt. Dat iets dat er Altijd is ineens weg is. Dat je het NERGENS kan vinden.
Maar het komt vast wel weer terug.
Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Iedereen bedankt voor de reacties. Ik heb geprobeerd contact te zoeken met die jongen, maar dat is niet gelukt hij was alweer terug naar huis gegaan en ik mocht geen persoonlijke gegevens van hem hebben. Wat ik wel snap.

Ik heb nog wel gedacht of ik misschien weer moet denken aan suïcide. Of ze dan terug zouden komen? Maar dat zou wel heel gek zijn dan moet ik altijd negatief blijven wil ik ze kunnen zien en spreken? Het is dan ook weer de eerste keer sinds een maand ofzo dat ik echt weer denk aan suïcide, alleen dat woord al. Me hoofd wordt meteen weer actief met het denken aan zm plannen. Of misschien weer te beginnen met automutilatie? Neh. Als ik alleen al kijk naar de kruizen dan laat maar zitten.

Vandaag of nou gister heb ik R wel weer gezien. Alleen ik kon niet met hem praten. Hij liep buiten rond en ik mag in de nacht niet meer buiten rondlopen van Pa en Ma. Dus dat is tenminste 1 schim terug soort van..

Ik ben er ook niet heel erg mee bezig momenteel. Ik heb het te druk in de winkel. Rare week achter de rug. Paar dagen geleden is er iemand in elkaar gezakt en komen te overlijden. Nog wel gereanimeerd maar dat mocht niet baten. Zeer triest. Vrijdag wou iemand even duidelijk maken dat ik hier niet hoorde en dat ik in een inrichting moest vanwege mijn litteken op me armen. Dus fijne week gehad..

Nog een fijne dag!

Gr: Mr.S
Jammer dat die jongen er niet meer was. Misschien loop je hem nog eens tegen het lijf.

Vervelend dat je gedachten weer teruggingen naar suïcide en automutilatie. Gelukkig heb je daar tot nu toe niks mee gedaan. Praat je hierover met Bas of Sophie of iemand anders? Ik denk namelijk wel dat het belangrijk is om het hier met iemand over te hebben. Sowieso dat anderen weten wat er nu speelt en dat je weer (een beetje) met suïcide bezig bent.

Ik neem aan dat R een van de ogen is? (Je hebt een uitgebreider topic daarover, maar aangezien ik wil slapen, ga ik die niet doorlezen, sorry) Dus er zit wel weer soort van vooruitgang in. Dat is in ieder geval fijn.

Ik ben wel blij dat je je gedachten hebt weten te verzetten. Helaas heb je geen fijne week gehad. Het klinkt inderdaad als een rare week. Ik hoop dat volgende week er een stuk beter uit zal zien.

Ik zat te denken, R is er dus wel en we gaan er eigenlijk ook van uit dat de rest er ook is. Kan je niet iets van een briefje ofzo achterlaten, dat zij dat lezen en daar op kunnen antwoorden o.i.d.?

Zoals je misschien wel merkt, weet ik niet zo goed wat ik nu moet zeggen. Ik hoop dat je er wel soort van iets aan gehad hebt.

Gr. Pin
Reputatie 2
Badge +9
Heey Pin,

R is inderdaad een van de ogen. R en W zie ik altijd vaak ''s avonds of op school. Als R er is dan is 9/10 x W er ook. Ik noem ze trouwens zo omdat dat hun eerste voorletter is maar omdat ik al best veel verschillende namen hebt leek het me beter om gewoon de eerste letter te noemen.

Het is denk ik ook beter als je me andere uitgebreider topic niet lees ''s avonds. Vooral niet als je snel beeld krijgt van de dingen.

Ik heb trouwens lange tijd daar niks meer toegevoegd. Hmm kan ik morgen misschien wel is doen.

Ik kan wel een brief achterlaten meestal lezen ze het wel, maar terug schrijven gaat natuurlijk niet. Misschien kan ik wel met R afspreken. Dat ga ik dan ook doen.

Goodnight alvast!

Gr:Mr. S
Hey Mr.S

De ogen en schimmen zijn weg. Wat eigenaardig dat ze van de ene op de andere dag weg zijn. Ik kan me voorstellen dat het verwarrend moet zijn wanneer een vrijwel permanent iets, er ineens niet meer is.

Wat Pin zei, zowel haar theorieën als de tip om met die jongen te praten, lijken me nuttig. Jammer dat je die jongen niet meer kan contacteren. Een medium kan, maar dan is het wel van belang dat je met een echt iemand te maken hebt, en niet met een onbekwaam iemand die er geld mee wil verdienen. Jij bent waarschijnlijk het best geplaatst om een goed medium te kunnen onderscheiden van een bedrieger. Ik vermoed dat je eerst een kennismakingsgesprek of iets dergelijks hebt?

Er is één schim terug. Misschien moesten de schimmen er even tussenuit? Ik heb nooit ervaren wat jij ervaren hebt, dus weet niet of dit een optie is. Misschien moesten de schimmen even naar iemand anders toe? Hmm, ik weet het niet.

Wat heftig wat er in de winkel gebeurd is. Verder ook heel naar dat iemand met zo’n nonsens naar jou toegekomen is. Ik hoop dat deze week fijner voor jou wordt.

Groetjes
Kenshin
Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Het is al weer een week geleden, en ik heb met R kunnen praten. Ik mag dus in de nacht niet naar buiten toe vanwege eerdere gebeurtenissen. Maar ik zag R alleen 's avonds/ 's nachts. Dus ik ben in de nacht naar buiten geslopen en heb toen met R gepraat. Ik vroeg hem waarom zij mij in de steek lieten? Waarom ze weg waren gegaan, en echt antwoord kreeg ik natuurlijk niet. Want zij zijn degene die de vragen stellen. Maar hij zei iets van dat ze ergens anders nu zitten. Op een plek in een bos net ergens over de grens van Duitsland. En ik ken die plek heel goed want daar ben ik regelmatig met ze geweest.
Ik vroeg daarna ook nog waarom hij dan nog hier is? En waar W was? Maar daar kreeg ik geen antwoord op.

Omdat ik werk is het niet zomaar mogelijk om even naar die plek te gaan. Het is alsnog 2,5 uur ongeveer fietsen naar die plek en als je dan moet werken tot 18.00 dan is dat dus onmogelijk. Gelukkig had ik dinsdag vrij gevraagd, omdat ik naar de psy. ziekenhuis toe moest. Ze gingen me daar wat meer uitleggen over wat voor stickertje ze op me moeten plakken. Zodat ze me beter kunnen helpen. Maar daar spreek ik in me andere topic over ( Advies ouders). Ik wil niet off-topic gaan.

Het gesprek deed ongeveer 1,5 uur. Dus rond 13.00 kon ik gaan. En van die stad naar de plek is ongeveer 1,5/2 u fietsen. Dus ik ging naar die plek toe en ze waren er echt! Niet allemaal, W was er niet en R natuurlijk ook niet. Maar de ene ogen die altijd bij me bleef was er bijvoorbeeld weer wel en ook een aantal onbekenden. Ik noem die ene wel even Oog. Van ogen, snap je?

De rest van de ogen die stellen alleen vragen, maar Oog die praat ook echt. En hij zei dat ze rust zochten. En dat het misschien beter was voor mij en hun als we even uit elkaar gingen. Ik vroeg natuurlijk weer waarom R dan nog in de stad rondloopt? En volgens Oog was dat omdat R er niet mee eens was om te vertrekken. En W is bij de Kliniek in het westen waar ik zo'n hekel aan had. Oog zei dat W daar iemand anders steunt. Het is een soort van vakantie voor hun denk ik. Snap ik ook wel als je 4/5 jaar achter me kaar moet werken haha.
Oog vertelde dat ze wel weer terugkomen en dat ik rustig moet afwachten. De andere ogen zijn er wel weer. De onbekenden zeg maar. Degene die ik op straat tegenkom, of op school.

Dat wou ik dus even mededelen. Ik ga meteen hiernaar ook even een update doen bij Advies ouders topic zoals ik al zei. Als jullie nog vragen hebben kan je die natuurlijk altijd stellen!

Gr: Mr.S
Hey,

Fijn om te horen dat de ogen weer soort van terug zijn. Je hebt met Oog gesproken en die zei dat ze weer terugkomen. Ik hoop dat dat gewoon gebeurt! Fijn man!

Voel je je nu weer rustiger, nu je weet dat ze terugkomen?

Gr. Pin
Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Ja ik voel me echt een heel stuk meer op me gemak nu dat ik weet dat ze zullen terugkeren. Nu nog maar rustig afwachten!😊


Gr: Mr.S
Fijn dat je contact met de ogen hebt gehad. Sommige ogen nemen even afstand van jou, een ander steunt iemand anders, en R blijft bij jou in de buurt. Heb ik het zo goed begrepen?

Goed dat je je wat rustiger voelt. Ik ben blij dat je weer van ze gehoord hebt.

Groetjes
Kenshin
Reputatie 2
Badge +9
Heey Kenshin,

Ja dat klopt. De meeste nemen even afstand. W is iemand anders gaan helpen en R blijft in ieder geval bij mij in de buurt. De andere ogen komen binnenkort weer terug!

Gr:Mr. S

Reageer