Waar worden jullie vrolijk van?

  • 30 August 2022
  • 12 reacties
  • 194 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Hoi, kwakend1tje hier:)

momenteel gaat het niet zo goed met mij. Ik doe mezelf vaak pijn en ik voel me niet goed. Mijn thuis situatie is ook niet zo goed, er is veel ruzie thuis, er word erg veel druk op me gelegd en mijn ouders hebben hoge verwachtingen van mij. Ik kan het niet meer aan. Ik wilde al jaren geleden uit het leven stappen, maar dat is iets wat ik nooit zal doen. Dat kan ik de mensen in mijn omgeving niet aandoen. Maar ik weet niet wat ik nu moet doen. Ik voel me soort van leeg vanbinnen, ik voel helemaal niks. Het is een soort intense leegte die op me drukt. Ik weet niet hoe ik dit te boven kan komen. Ik denk dat ik hulp nodig heb maar ik weet niet goed waar ik dat kan vinden. Weet iemand wat ik kan doen om me beter te voelen? Ik haal nergens meer plezier uit. Ik wil weer iets voelen. Wat doen jullie als je in een sombere bui bent? 
 

groetjes,

kwakend1tje


12 reacties

Meestal als ik me niet zo goed voel ga ik even gamen of lezen. Of ik ga met m'n hond of kat knuffelen/spelen🥰

In ieder geval afleiding zoeken.

Sterkte!

Idk, als ik me niet lekker kijk ik films om mijn tijd te verdoen, maar niet om me beter te voelen. Uiteindelijk blijken de slechte tijden niet voor eeuwig noch de goede tijden.

Gl

Reputatie 7
Badge +7

@It's me again 

ik kijk ook films/series om mn tijd te verdoen maar daar ga ik me meestal alleen maar slechter door voelen. Ik heb nu niet het idee dat er snel een einde gaat komen aan deze slechte periode tho, ik voel me al weken zo:/ 

Reputatie 4
Badge +3

Hi

Dit lijkt een beetje op depressieve gevoelens. Ik denk dat het wel meer is dan je niet lekker voelen of een sombere bui, want je zegt dat je nergens meer plezier uit haalt en dat je alleen maar leegte voelt. Ik weet niet hoe lang dit al speelt, maar je moet naar de huisarts gaan, die kan je verder helpen en doorverwijzen naar een psycholoog. Ik ben blij dat je er in ieder geval zeker van bent dat je nooit zelfmoord wil plegen!! Mijn tips verder: 1 ga bewegen, dat helpt. Het leid je gedachten af en je lichaam maakt dan zo'n geluksstofje aan, je hoeft echt geen hele work-out te doen, gewoon elke dag een stukje wandelen is al genoeg . 2: maak een routine voor jezelf, dus probeer om elke dag om op dezelfde tijd te gaan slapen en om op dezelfde tijd op te staan. 3 motivational speech luisteren, kan gewoon via youtube. 4 muziek luisteren. 5 probeer om sociale contacten te onderhouden (als je die hebt).

:)

EEM37

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @kwakend1tje

Als eerste, wat leuk dat je weer enigszins actief bent op het forum. De reden is niet zo leuk.. In de reacties boven mij staan al hele goede tips.  Zoals @EEM37 al zegt: ik zou naar de huisarts gaan, want het lijkt dat je mogelijk een depressie hebt. Ik hoop ook dat je nooit zelfmoord gaat plegen trouwens. Wat mij helpt om vrolijk te worden is muziek luisteren (geen depressieve muziek ofc, dat helpt niet), Comedyfilms kijken, tekenfilms van vroeger waar je heel blij van werd kijken, meestal kijk ik of m’n kat er is en ga ik haar aaien (gewoon naar een huisdier toe gaan en ze alles vertellen wat je dwars zit ook al kunnen ze je niet verstaan.) als je een huisdier hebt en appen met vrienden, voor afleiding. 
 

Hoop dat je hier iets aan hebt. :) 

xx Eenmeisje004 

Reputatie 1
Badge

Hoi,

Wat ontzettend vervelend dat je je zo voelt. Ik voel me ook al een tijdje zo, ongeveer 2 maanden. En ik weet precies hoe je je voelt, en ik heb dat ook. Zelf ben ik naar de dokter gestapt, en via daar ben ik doorverwezen naar een psycholoog (ik wordt via daar ook weer doorverwezen etc.). Dat zou ik als ik jou was ook doen. Tot die tijd zou ik gewoon dingen blijven doen, probeer nieuwe dingen, ga een stukje wandelen, spreek af met familie (nichtjes of oma's bijv), kijk iets wat je vroeger als kind leuk vond, en denk je dan toch aan iets naars? Probeer het dan weg te zetten. En vergeet niet om hoop te houden, want het komt heus wel weer goed! En je bent niet de enige:)

Groetjes een bezorgde puber:)

Badge

Hoi @kwakend1tje de tips die eerder zijn gegeven zijn erg nuttig naar mijn mening. Mijn tip: Gekke dierenvideo's kijken maakt mij altijd vrolijk. Oh! Chocola eten helpt ook altijd. Je maakt dan een stofje endorfine aan en dat maakt je gelukkig. ☺

Reputatie 6
Badge +3

Hey kwakend1tje,

Wat mij helpt is om te wandelen (of fietsen). Dan kan je even je hoofd leegmaken en meestal voel ik me daarna wel wat beter.

Ik zou het ook aan iemand vertellen. Jij hoeft dit echt niet in je eentje te doen! Er zijn vast andere mensen die je begrijpen en je kunnen helpen. Heb je misschien een vriend(in) die je vertrouwd? Erover praten kan sowieso al helpen op het moment zelf, en dan heb je ook iemand met wie je kan praten als je wilt.

Hopelijk heb je er iets aan!

Groetjes iemand. 

Reputatie 7
Badge +7

@Lost in Life 

Heey,

thanks voor je reactie!

ik wil er wel met iemand over praten maar ik wil mijn vrienden er niet mee belasten, die hebben zelf al genoeg aan hun hoofd. Ik weet dus niet zo goed met wie ik zou kunnen praten, misschien een docent maar die wil ik er eigenlijk ook niet mee lastig vallen.. ik had vorig jaar een hele aardige docent die doorhad dat het niet goed met me ging en zich ook zorgen maakte, maar ik durfde er destijds niet echt over te praten. Maar nu wil ik dus wel best graag praten, alleen krijg ik geen les meer van hem dus dat word ook een beetje lastig. Ik ga wel even na denken of er iemand anders is waar ik mee kan praten.

@kwakend1tje

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

 

Anne

De Kindertelefoon

Badge

ik word blij van knuffels maar sinds ik me girl bestfriend kwijt ben heb ik niemand om een knuffel te geven en dat doet me echt pijn.

Badge

Hi,

 

ik weet echt hoe je je voelt, ben vaak in de winter echt heel somber en depressief. Gelukkig loop ik al een tijdje bij verschillende geestelijke gezondheid praktijken. Karakter, youke en nu bij ggz centraal. Heb afgelopen winter 2 zelfmoordpogingen gedaan en ook allebei daarvoor in het ziekenhuis terecht gekomen. Maar zover moet jij het echt niet laten komen. Ik denk echt dat je er op een moment dat het oké is met je ouders erover te hebben. En als dat niet kan met een volwassene die jij vertrouwd. Want het is echt niet goed om niks te doen en zo gezegd alleen maar op je bed te liggen met de gordijnen dicht. En ja ik weet dat ze het altijd zeggen, maar misschien is het wel fijn om met iemand ouders of iemand anders rond de tafel te zitten en een dagplanning maken. En dan alleen vullen met dingen die je voordat je somber werd je wel soort van blij maakte die je zegmaar niet te erg vond om te doen. Dat heeft mij echt geholpen om uit de put te komen.

 

ik hoop dat je hier wat aan hebt en snel weer wat vrolijker gaat worden :)

 

 

 

Reageer