Vraag

Waar doen we het allemaal voor?

  • 27 August 2022
  • 3 reacties
  • 62 Bekeken

Badge

Waar doen we het allemaal? Waar leven we voor? Is dit het nou?

 

Deze vragen spoken vaak door me hoofd, en af en toe heb ik echt geen idee meer wat ik nou wil. De ene maand heb ik het gevoel dat ik het beste leven ooit heb, en de andere maand het gevoel dat ik niet meer weet wat  ik moet in de toekomst, vaak futloos, geen sociaale contacten willen, alleen met mezelf zijn. En enigzins vindt ik het soms ook heel lekker om alleen te zijn, maar andere keer juist ook totaal niet. Ik weet gewoon simpel weg niet wat ik wil in het leven. Wil ik wel oud willen? Wil ik wel heel me leven werken? Wil ik wel het 9 tot 5 leven? Is die ene vakantie of die 2 dagen weekend het gene waar we het allemaal voor doen? 

 

Ik vind het maar een moeilijke vraag. En praat er niet graag over, want zodra ik erover begin krijgen antwoorden als “gast ben je homo ofz stel je niet aan man” of “of gast kom op man je bent toch geen wijf”.

 

Iemand hier die mij zou kunnen vertellen waar we het allemaal voor doen?

 

Hoor graag van jullie! alvast bedankt!!


3 reacties

Reputatie 1
Badge

Heb precies hetzelfde motivatie vinden is heel moeilijk en dan opeens denk je ik moet leven en dan denk je weer nee man ik ben gaan focussen op de leuke dingen en heb er wel nogsteeds last van alleen dan concentreer ik me op de leuke dingen en ga ik nadenken en dat kleine beetje hoop maak ik voormezelf heel groot zodat het niet leuke kleiner word

Ik heb ook vaak dat ik soms graag veel sociale contacten wil en daarna juist weer helemaal alleen wil zijn. Maar ik vind het fijn om te leven omdat ik dingen voel, dus daarom leef ik (nog). Maar over de vraag met weekenden en werken zou ik zeggen: we zijn geboren in een samenleving waarin dingen worden aangeboden (eten, verzekeringen, wegen oftewel alles),  maar deze dingen moeten worden bekostigt met geld oftewel werk. Dus doordat je hier bent geboren hoor je ook jou gedeelte van de kosten van de samenleving te bekostigen.

Reputatie 6
Badge +3

Hey anoniemvooraltijd404,

Voor zo'n vraag is er helaas geen objectief antwoord. Iedereen denkt op hun eigen manier na, en zo komt iedereen op hun eigen conclusies (of niet). Je zult er zelf een beetje uit moeten komen.

Je kan naar andere mensen luisteren om te kijken of hun ideeën je aanspreekt, als je iets van een antwoord wilt.

Zelf heb ik echt geen idee wat mijn antwoord hierop zou zijn (en dus houd het mij ook vaak wakker). Ik probeer er gewoon niet aan te denken en een beetje te doen wat goed voelt voor het nu en de toekomst.

Het komt uiteindelijk wel goed, welke beslissingen je ook maakt! Welk leven je ook leidt, het is allemaal prima!

Groetjes iemand.

Reageer