Vraag

Vrije tijd / gedachten afleiden

  • 3 April 2019
  • 8 reacties
  • 181 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey allemaal,
Ik vroeg me af wat jullie nou doen als je thuis zit en je verveelt je. Als ik mij verveel dan slaan mijn gedachtes weleens op hol, ik probeer mij weleens af te leiden door Youtube of Netflix te gaan kijken ofzo maar dit verveelt uiteindelijk ook... Hebben jullie tips of ideeën? Alles is welkom!
Alvast bedankt voor het lezen!!

8 reacties

Probeer eens een boektopper, (maar ik hoor je al denken ' oh nee, toch niet lezen!) maar ik had hetzelfde probleem en begon in "De Grijze Jager" toen ik begon te lezen wilde ik niet meer stoppen en ondertussen heb ik al heel de reeks. Vrijblijvend om dit op te volgen, natuurlijk. Maar ik raad het ten zeerste aan.
Hey!

Dus je zoekt dingen om jezelf een beetje af te leiden wanneer je je verveelt, voornamelijk om negatieve gedachten voor te zijn.
Heb je naast films kijken bepaalde interesses? Ben je bijvoorbeeld graag creatief bezig op sport je graag? Je kunt je daar nog meer in verdiepen.
Ik zal proberen een lijst te maken met andere dingen waar ik aan denk die je kunt doen.
  • Leer een nieuwe taal (vb. met duolingo)
  • Doe vrijwilligerswerk
  • Knutsel iets voor iemand (vb. je brusje, je grootouders, iemand in het ziekenhuis, dierenasiel,...)
  • Ga wandelen of fietsen
  • Maak een zoektocht voor iemand (vb. als geocaching)
  • Schrijf een brief
  • Antwoord op dit of een ander forum
  • Begin een blog
  • Organiseer je kamer
  • Lees een boek (of beluister het)
  • Maak een denkbeeldige stad
  • Zoek op internet alles op over een bepaalde artiest/sport/genre/...
  • Maak een youtubefilmpje (kan ook zonder jou in beeld)
  • Spreek af met vrienden of familie
  • ...
Je kunt ook op internet op zoek naar zogenaamde lijstjes "30/... dingen om te doen als je je verveelt"... Zoek iets wat je interesseert en bowu daar op voort.

Groetjes
Lot
Hello,

Wauw, ik heb hier echt precies last van. Mijn tactiek is ook Netflix, maar daar voel ik me uiteindelijk alleen maar slechter van.

Ik zoek een hobby. Een hobby waar ik altijd zin in heb, maar ja. Die heb ik niet.

Ik raad jou aan op zoek te gaan naar een hobby. Iets waar je jezelf helemaal ik kwijt kan. Maar ja, vindt maar zoiets... Ik ben nog steeds zoekende.

Sorry dat ik je niet kan helpen. Ik wou je slechts laten weten dat je niet alleen bent!

Gr. Pin
Ik heb miss wel wat afleiders van verveling en vervelende gevoelens/gedachten:

  • Een rondje lopen met muziek, als je een hond hebt kun je die meenemen. Dat werkt bij mij altijd
  • Fotografie; daar kan je een hoop emoties in kwijt
  • Sporten
  • Dansen, deze noem ik ff apart, omdat dit bij mij altijd helpt.
  • Ik zelf ben dj en ga altijd draaien als ik me rot voel, verveel of er gewoon zin in heb. Niet iedereen heeft een draaitafel, maar misschien wel een instrument.
  • Vrijwilligerswerk; bijvoorbeeld helpen bij een kinderboerderij, bejaardentehuis of in het dorpshuis.
Bedankt voor de reacties!
Ik heb 2 dingen gevonden die mij helpen m'n gedachten te controleren... Misschien ga je denken van dit past niet bij mij dit ga ik niet eens proberen dan zeg ik probeer het toch! Ik dacht er precies zo over totdat ik het probeerde en het helpt mij best wel goed.

- Mediteren
Download een app en begin gewoon rustig te mediteren... Het leek mij in eerste instantie helemaal niks maar na een keer proberen merkte ik dat ik daarna best wel goed voelde. Heel relaxed en weinig aan m'n hoofd.

- Hardlopen
Je hoeft niet eens ver of snel te rennen het gaat er meer om dat je beweegt, dit hielp mij ook om mn gedachtes bij elkaar te rapen en m'n energie kwijt te kunnen. Ook helpt het bewegen met het verwerken van hormonen wat weer met je puberteit te maken heeft.

Het is nogsteeds niet perfect maar dit zal het nooit zijn.
@Pin ik ben idd ook nogsteeds op zoek naar een hobby die ik thuis in m'n eentje kan doen. Ik zat te denken aan iets wat ik mijzelf kan aanleren. 3D design, animeren of goed photoshoppen het lastigste voor mij is om hiermee te beginnen omdat het best wel wat tijd kost om het een beetje te leren maar als je het eenmaal onder de knie hebt is het volgensmij best een leuke activiteit om alleen met wat muziek op te doen.

@Beginneling bedankt voor de tip over het lezen van boeken, ik heb de Grijze Jager reeks al helemaal uit gelezen 😛 (Ik was vroeger best wel fan van lezen). Nu zit ik in 5 HAVO en heb ik niet zo heel veel zin meer om te lezen, dit komt voornamelijk door de literatuurlijst van school die het lezen minder leuk maakte. Ook komt het deels doordat ik de motivatie niet heb om naar de bibliotheek te gaan en een goed boek uit te zoeken en daar vervolgens ook nog eens in te beginnen. Dit probleem ligt voornamelijk bij mijzelf. (Work In Progress).

@xLotx , @Remco128 bedankt voor alle tips, ik ga er waarschijnlijk nog wel een paar proberen!

Ik hoop dat de rest hier ook iets aan heeft.
Alle reacties zijn welkom!
Ik ben eigenlijk nog wel benieuwd of meer mensen hier mee zitten of meer tips/ advies hebben...
Ik herken dit probleem ook bij mezelf. Ik had nooit een hobby en eindigde altijd achter mijn telefoon. Sinds kort heb ik een camera gekocht en ik merkte dat me dat ontspanning gaf en dat ik er veel in kwijt kan. Je kunt alles mooi maken en je kint zelf weten wat je doet. Dit moet je natuurlijk wel liggen en je moet het ook echt leuk vinden. hier heb je waarschijnlijk niks aan maar blijven zoeken dan vind je vanzelf wel iets. Succes!
Reputatie 3
Badge +4
Als ik me verveel... gamen, keyboard spelen, fotograferen, vrienden appen/afspreken, een stukje fietsen of gewoon... aftrekken 🙂

Reageer