Skip to main content

vrienschapbreuk persoon zoekt contact

• October 19, 2025
  • 1 reactie
  • 35 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Dag iedereen,

Ik ga jullie de personen die in het verhaal is erbij zeggen: 

Persoon A = Vriend die 2 jaar ouder is.

Persoon B = vriendin die sinds April op mijn school zit en ze is even oud als ik

Persoon C = vriend die even oud is als ik

Mijn verhaal start nu:

In de zomer van 2025 heb ik met persoon b en c afgesproken gewoon voor een gezellige avond daar zit niets achter. De avond was zo leuk maar opeens stuurt persoon a mij een berichtje omdat die had gezien dat ik met persoon b en c heb afgesproken bij b haar huis. Persoon a werd heel kwaad op mij en op b en c. De nacht van die avond belde persoon a mij de hele tijd. Ik heb niet opgenomen. De dag erna belde persoon a naar mij en zeg van ik vond het niet leuk dat jullie afspreken zonder mij. Persoon a had ook regels gemaakt zo van dat ik persoon b en c niet meer met elkaar mochten afspreken. 

We hebben toen al afgesproken dat persoon b en c nog eens gingen afspreken om naar de zee te gaan. Toen zegde ik zijn regel en we hebben hem dan uitgenodigd maar hij wou niet en kan niet. Dus we gingen naar de zee was een super leuk dag. Lekker warm weer. 

Paar dagen later had ik men locatie uitgezegd op snapchat zodat niemand weet waar ik ben. Ik wilde dat ook dus had ik gedaan. Paar uur verder had persoon a dat gezien en werd daar heel kwaad om terwijl ik dacht het is mijn keuze en mijn beslissingen en mijn account niet de jouwe. Dus had ook gezegd tegen persoon a ik voel mij erg gecontroleerd en dat voelt niet meer fijn. Hij maakt zich nog meer kwaad. 

Op 1 september was een spanende dag omdat ik nog spanning voelde en bang had dat die mij in elkaar ging slaan.  Gelukkig niet maar hij zei wel op school let op met wie je omgaat. Ik negeer dat gewoon omdat ik vind dat ik mag omgaan met wie ik wil en niemand gaat mij daar tegen houden. 

Een paar dagen later had persoon a een mail gestuurd naar leerkracht D super leuke leerkracht. Dan de dag erna kwam leerkracht D mij halen uit de klas we gingen naar een lokaal. En ze zei ik heb een mail ontvangen van persoon a. Dat ging over de zomer. Ik zei ja klopt en ik legde het hele verhaal uit. Leerkracht D snapte mij ook en ze vond het zo erg dat mijn grenzen niet werd respecteert. Toen had leerkracht d, persoon a b en c gehaald om eens te praten en zoeken naar een oplossing. 

Een dag later voelde ik dat het nog niet opgelost was want men locatie stond nog aan enzo en de regels waren er nog dus voelde niet goed dus heb ik nog een mail gestuurd en leerkracht d had meteen geschreven. 

Een week later had ik met persoon b en c nog een apart gesprek met leerkracht d en  zegde die dat persoon a naar de directie moet om het daarover te hebben. Die avond had ik dan meteen mijn locatie uitgezegd. Persoon a viel mee toen. 

Paar weken verder voel ik nog altijd iets niet goed en begon op school te wenen leerkracht d had het gezien en zei wil je erover praten of zeg je liever niet? Ik zei erover praten en we gingen dan naar een andere lokaal. Dus ik vertelde mijn verhaal en al snel zei leerkracht d wil jij eigenlijk nog een vriendschap hebben met persoon a want het lijkt dat je niet wil maar je durft het niet zeggen. Ik zei ja dat klopt. Dus de voorlaatste lesuur gesprek gehad met leerkracht d , persoon a en leerlingbegeleiding. Ik zei dat ik geen vriendschap niet wil hebben en persoon a schoot in tranen. Leerkracht d zei jij krijgt nu ondersteuning en begeleiding erbij. 

Nu ze we weer weken verder en ik heb het gevoel dat persoon a weer contact probeert te zoeken omdat het voor hem niet opgelost is. Hij heeft ook contact opgenomen met het clb. Ik heb schrik dat clb mij gaat dwingen om weer contact/vriendschap moet hebben. Ik wil het niet meer.

Hebben jullie tips?

Groejtes

Dancertje

1 reactie

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 19, 2025

Hee ​@Dancertje, wat een moeilijke situatie zeg! Jij hebt echt het recht om je grenzen aan te geven en te zeggen dat je geen vriendschap meer wil met persoon A. Als hij je onder druk zet, is dat helemaal niet oké. Je hoeft je niet te laten dwingen door het CLB of iemand anders. Praat er vooral over met je ouders en leerkracht D, zij willen je echt helpen. 

xx liefs Wolf 🐺