Vriendschappen zijn ingewikkeld

  • 12 June 2020
  • 1 reactie
  • 49 Bekeken

Badge

Hallo! Ik heb wat problemen met het omgaan van relaties…

Ik ben biseksueel, en ik heb twee vriendinnen die ook bi zijn. Die zijn recentelijk gaan daten. Ik heb gemerkt dat ik daar moeite mee heb. Ik zie ze als mijn beste vriendinnen, en sinds ze zijn gaan daten voel ik me als ‘het derde wiel’. En ik heb gemerkt dat ze steeds minder tijd met mij doorbrengen. 

Ik heb een sociale-angststoornis en heb daardoor last van veel negatieve gedachten, vooral over wat mijn vrienden van mij denken. Die zijn alleen maar erger geworden de laatste tijd. Ik ga ook naar therapie om hier mee om te leren gaan.

Ik werd vriendinnen met ze in een lastige tijd waarin ik geen vrienden had, en ik heb ze altijd gezien als mijn beste vriendinnen. En dit klink misschien raar, maar het doet me best veel pijn om te realiseren dat ik niet hun beste vriendin ben. 

Een van mijn vriendinnen is heel open over hoe ze schattig wil doen en wil kussen met onze andere vriendin. Ik voel me meestal hier erg ongemakkelijk bij. En ik weet nooit hoe ik hierop moet reageren.

Ik hoop dat iemand me advies kan geven over hoe ik hier mee om moet gaan.

 


1 reactie

Hallo MusicalTrash :)

Vervelend dat je dat gevoel hebt!

Je bent misschien nog wel hun beste vriendin. Mijn beste vriend heeft ook verkering met een meisje maar hij is ook gewoon nog mijn beste vriend. Goed dat je naar een therapie gaat om om te gaan met de sociale-angststoornis, hiermee wens ik je veel succes.

-TheMightySlayer <3

Reageer