Vraag

Vriendschap verbreken of niet?

  • 6 September 2019
  • 2 reacties
  • 107 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,

Ik ben 15 jaar en heb een probleempje.
Ik ben al bijna 10 jaar bevriend met een jongen.
(Leroy heet hij)
We zijn ongeveer sinds een jaar of twee echt beste vrienden en heel close.
Alleen, ik ben klaar met hem en ik heb het gevoel dat wij uit elkaar groeien.
Als ik alleen met hem afspreek, gaat het opzich wel goed, alleen loopt hij wel constant te bekken en te zeiken op mij, als ik iets fouts doe bijv.
Laatst vierde ik mijn verjaardag met een paar vrienden met onder andere hem er bij.
Maar toen was hij heel bepalend net als de andere keren dat ik in een groep met hem ging afspreken.
Toen op mijn verjaardag probeerde hij de hele dag zijn zin te krijgen over wat we gingen doen.
Maar gelukkig gaven wij hem niet zijn zin.
Ook heeft hij mij best onzeker gemaakt over mijn opleiding.
Ik zit op het VMBO, en hij doet VWO en dat vind hij zelf nog al belangrijk...
Hij zegt daar soms best nare opmerkingen over en hij kleineert mij daar mee.
Ik probeer er natuurlijk wel niks van aan te trekken maar dat lukt lang niet altijd.
Hij geeft mij het gevoel dat ik minder waardig ben dan hem.
Ik weet ook wel dat dit komt omdat hij zelf super onzeker is, maar dat is geen excuus.
Het komt er dus op neer dat ik helemaal klaar met hem ben.
Ik krijg geen positiviteit van hem wat ik eerder wel kreeg, want ik vind hem nu heel negatief tegenover mij, en ik wil vrienden waar ik blij van word, en dat word ik van hem niet meer.
Onlangs dat ik hem al bijna 10 jaar ken denk ik er steeds over na om hem gewoon links te laten liggen en niet meer met hem om te gaan.
Mijn vraag is eigenlijk: moet ik hem volledig links laten liggen en proberen het contact met hem te verbreken, of moet ik hem wel gwn blijven zien omdat hij toch nog wel in mijn hart zit en hem al 10 jaar ken?

Ik hoop dat jullie mij begrijpen.
Het zou lief zijn als je een reactie achterlaat,

Doeidoei

2 reacties

Hoi
Om met de deur in huis te vallen, jullie kennen elkaar al 10 jaar. Dat is best lang en als jij vindt dat het genoeg is geweest. Moet je hem dat duidelijk maken. Er zijn dan 2 opties
1. Als het bij hem doordringt dat je genoeg van hem hebt, zal hij je met rust laten. En je hebt de mogelijkheid om terug vriendschap te laten groeien.

2. Hij wil je in geen geval kwijt en zal contact blijven zoeken. Dan kan je nog kiezen, verbreek je zelf alle contact. Of laat je het er dan maar bij.

Ik denk dat ik alles heb gezegd, maar stel je vragen maar bij onduidelijkheden.
Tot ziens
Hoi

Als ik jou was zou ik eerst proberen duidelijk te maken dat je het niet leuk vind dat hij zo doet en vragen waarom hij dat doet, en dat als hij door gaat je liever geen vrienden met hem wil zijn.
Jullie zijn al heel lang vrienden dus dat zal moeilijk zijn, maar als hij jou constant naar beneden haalt is het denk ik beter dat jullie geen vrienden zijn.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Liefs Lexy❤

Reageer