Vriendschap valt uit elkaar (?)

  • 19 February 2023
  • 1 reactie
  • 49 Bekeken

Reputatie 4
Badge +3

Heyy,

dus de laatste tijd lijkt het een beetje alsof ik vele vriendschappen verpest, tot nu toe lijkt het alsof 3 er uit elkaar vallen. Mijn allerbeste vriendin (we noemen haar even Mia), we zijn all over 10 jaar vrienden, bijna ons hele leven. Maar ze doet me de HELE tijd na, ik vind iets leuk, zei vind hetzelfde leuk. Dit gebeurt al sinds begin dit jaar, en het is de hele tijd doorgegaan. Nu vroeg ze mij om advies, er was iets met haar gebeurt. Kortom, ze vroeg om advies en ik zei 'Het is vast beter om naar een dokter te gaan’. Ze werd daar boos over en zij 'dus je gaat me gewoon vertellen om naar een dokter te gaan? Ik heb jullie echt nodig nu.’ dus ik zei 'nou ik weet niet precies wat er is gebeurt, dus wat is er precies gebeurt? Anders weet ik niet hoe ik kan helpen’ en toen zei ze 'bedankt voor meer zeggen dan ga naar een dokter’. Ik werd er echt boos van, ik probeer haar te helpen en ze duwt me de hele tijd weg. Ik weet niet wat ik moet doen. Dat we het allebei uitpraten of gewoon laten. We zijn bijna ons hele leven vrienden, ik ga dat echt niet weggooien. Help!!

Groetjes


1 reactie

Badge

Hey,

ik heb ook gehad dat een vriendschap van 12 jaar lang zomaar steeds verder uit elkaar liep. We spraken elkaar minder, spraken niet meer af. Dat kon ik niet zomaar weg laten gaan. Ik heb hem toen gebeld en toen hebben we met elkaar gepraat. We hebben het helemaal uitgepraat en nu zijn we nogsteeds beste maten. Dus de beste tip die ik je kan geven is om het uit te praten. Anders dan ga je het jezelf niet vergeven.

 

groetjes

Oranjecitroen

Reageer