Skip to main content

vriendschap valt uit elkaar

• January 3, 2026
  • 0 reacties
  • 14 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi allemaal,

Ik loop al een tijdje met een vriendin waar ik al 9 jaar vriendinnen mee ben. Sind het laatste jaar van de middelbare hebben we nooit meer echt afgesproken. Ze heeft toen een vriendje gekregen, helemaal prima ik snap dat je dan je aandacht moet verdelen. Maar nu appt ze nooit meer uit zichzelf, vraagt nooit even hoe het gaat of wanneer we weer gaan afspreken. Ik ben altijd degene die appt.

Nu is het een tijdje uit met haar ex, ze begon toen wat meer te appen maar alsnog niet zoals vroeger. Daarna had ze hele erge ruzie met een hele goede vriendin van haar. Ineens begon ze leuk te appen en vragen of ik kon afspreken enz. Dus ik ben gewoon backup. Toen hebben we wel afgesproken maar was het een beetje ongemakkelijk en ze toont ook weinig interesse in mij als ik praat.

Toen ging haar ruzie weer over en hoor ik niks meer van haar. Ze heeft een keer gevraagd of het met mij ging, door mijn TikTok herplaatsingen. Ik zit de laatste tijd niet zo lekker in mijn vel en soms herplaatst ik daar iets over. Ze vroeg of ik erover wou praten en ik zei nee sorry eigenlijk niet. Niet persoonlijk maar ik praat er gewoon niet graag over. Sinds toen  is het helemaal radio stilte, niet eens een gelukkig nieuwjaar uit zichzelf.

Ik weet niet zo goed wat ik hier mee moet, het kwetst me enorm. Ik kan haar niet verplichten om met mij te blijven appen, en eerlijk gezegd zit ik er niet op te wachten als het alleen vanuit mij komt. Maar moet ik erover praten met haar, het zo laten? Ik heb geen idee