Vraag

vriendschap gaat slecht

  • 27 July 2023
  • 1 reactie
  • 27 Bekeken

Reputatie 4
Badge +3

Hey, ik ben dus beste vrienden met iemand voor ongeveer zo'n 3-4 jaar maar voor mijn gevoel gaat t slechter. Mijn beste vriendin vindt dat iemand zich moet bewijzen voor haar als ze nieuwe vrienden maakt maar k ben het daar totaal niet mee eens. Ik wil juist meer vrienden maken zodat je meer leuke dingen kan doen en gwn leuke gesprekken hebt. Dus als we met n paar vrienden zijn zegt ze vrij weinig en doet ze raar k heb al gevraagd wat er was op dat moment maar ze zei dat t prima ging. 

Maar ik wist t daarna wel ze stelt zich niet open voor andere mensen. Terwijl ze als we met zn 2e zijn gwn gezellig is en van alles wil doen (als het haar uitkomt). 

Ze wil t liefste met zn 2e afspreken omdat ze dat leuker vindt of met zn 3e (maar dan wel alleen met n oude vriendin van ons die ze al lang kent). Ik vindt het ook echt irritant want iedereen stelt zijn prioriteiten wat een hoge en lage prioriteit heeft. Maar ik heb het gevoel dat mijn vriendin haar eigen prioriteiten zoals series kijken en met haar vriendinnetje (soort van) afspreken en eigen tijd voor gaat.  Ik snap het wel dat dit af en toe voor gaat maar ze wil altijd als we afspreken lang en gepland. Als k zeg van jo zullen we n ijsje eten zegt ze meestal nee maar dan kan ze over n paar dagen of n week wel afspreken of ze zegt gwn nee srry. 

Ik ben een persoon die gwn graag spontabe dingen wil doen en ik vindt t gezellig om met meerdere mensen af te spreken. Mijn vriendin zegt bijv. Ook een feestej af omdat ze in de middag moet werken maar dan is het feestje in de avond. Altijd als ze n paar uur moet werken op een dag zegt ze gwn voor geel de dag af. 

We zouden ook eerst naar de bios gaan met zn 2e maar ze wou liever met haar soort van vriendinnetje omdat t een lichte romantische film was. Ik vind dat niet erg maar wel als ze vervolgens erg weinig online is en weinig contact zoekt. Ik heb het hier al een keer over gehad maar ze zegt dat ik overdrijf en het niet zo is. 

Ik ben dus laatst met haar op vakantie geweest en het voelde gwn niet helemaal lekker. Ik heb n paar mentalen problemen enz en had moeite met eten. Maar ik hou ervan om positief te zijn en open te staan voor nieuwe dingen en mensen. Maar mijn vriendi  gaat altijd van het negatieve uit en gaat liever met mensen om die ze al kent. En ze zeurt ook wel als ze iets wil (bij haar ouders of bij mij) 

Ik vindt het sws irritant als mensen erg negatief zijn en zeuren al helemaal.en deze vakantie irriteerde ik me er nog meer aan omdat t gwn allemaal kleine dingen waren. En ze zeurde om iets bij haar moeder echt 5 min ofz en k stond dr maar n beetje langs (heel akward).

Het vervelendste vind ik dat ze ook n eet probleem heeft dat heeft ze nu gwn onder controle maar daar heeft ze het veel over en daardoor wordt ik getriggerd(idk hoe je t schrijft) om ook daaraan te denken. Voor de vakantie ging t goed maar nu denk ik er weer heel veel aan...

Ik weet niet zo goed wat k moet doen want ik wil onze vriendschap niet verbreken maar ik wil het er gwn over hebben dat we meerdere vrienden kunnen maken en mee om kunnen gaan. En dat we het niet meer over eten hebben enz. Heeft iemand tips of advies? Alvast bedanktt<3

Groetjes Anoniempie145


1 reactie

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Anoniempie145 

Wat vervelend dat je vriendin zo doet! Wacht ik kopieer even jou bericht zodat ik op zoveel mogelijk dingen reactie kan geven. 

Hey, ik ben dus beste vrienden met iemand voor ongeveer zo'n 3-4 jaar maar voor mijn gevoel gaat t slechter. Mijn beste vriendin vindt dat iemand zich moet bewijzen voor haar als ze nieuwe vrienden maakt maar k ben het daar totaal niet mee eens. Ik wil juist meer vrienden maken zodat je meer leuke dingen kan doen en gwn leuke gesprekken hebt.

beetje raar dat ze dat doet, maar heeft dat ook invloed op jou? Wa nt jullie zijn al langer vrienden, of vind ze dat ze jij dat ook moet bewijzen. Een beetje vreemd, maar ik denk niet dat jij hier iets aan kan doen. 

Dus als we met n paar vrienden zijn zegt ze vrij weinig en doet ze raar k heb al gevraagd wat er was op dat moment maar ze zei dat t prima ging. 

Maar ik wist t daarna wel ze stelt zich niet open voor andere mensen. Terwijl ze als we met zn 2e zijn gwn gezellig is en van alles wil doen (als het haar uitkomt). 

vervelend voor haar dat ze anderen niet altijd vertrouwd, maar ze vertrouwd jou wel! Dat is fijn toch? 

Ze wil t liefste met zn 2e afspreken omdat ze dat leuker vindt of met zn 3e (maar dan wel alleen met n oude vriendin van ons die ze al lang kent). Ik vindt het ook echt irritant want iedereen stelt zijn prioriteiten wat een hoge en lage prioriteit heeft. Maar ik heb het gevoel dat mijn vriendin haar eigen prioriteiten zoals series kijken en met haar vriendinnetje (soort van) afspreken en eigen tijd voor gaat. Ik snap het wel dat dit af en toe voor gaat maar ze wil altijd als we afspreken lang en gepland. Als k zeg van jo zullen we n ijsje eten zegt ze meestal nee maar dan kan ze over n paar dagen of n week wel afspreken of ze zegt gwn nee srry. 

​​​​​​Ik weet niet hoe lang ze met haar vriendinnetje heeft, maar na een tijdje word die vast wat minder belangrijk. Vaak zijn mensen in het begin in een relatie echt obsest met elkaar (in die fase zit ik nu met mijn vriendin) later word dat minder. 

jammer dat ze geen spontane dingen wil doen. Misschien kun je haar vragen waarom niet?

Ik ben een persoon die gwn graag spontabe dingen wil doen en ik vindt t gezellig om met meerdere mensen af te spreken. Mijn vriendin zegt bijv. Ook een feestej af omdat ze in de middag moet werken maar dan is het feestje in de avond. Altijd als ze n paar uur moet werken op een dag zegt ze gwn voor geel de dag af. 

​​​​​​Misschien is ze na een paar uur werken gewoon moe en klaar met de dag. Dat zul je helaas moeten accepteren. 

We zouden ook eerst naar de bios gaan met zn 2e maar ze wou liever met haar soort van vriendinnetje omdat t een lichte romantische film was. Ik vind dat niet erg maar wel als ze vervolgens erg weinig online is en weinig contact zoekt. Ik heb het hier al een keer over gehad maar ze zegt dat ik overdrijf en het niet zo is. 

dat is wel stom, dat ze opeens een afspraak afzegt omdat ze met iemand anders wil. Misschien kan je zeggen dat dat je heel erg kwetst? Ze gaat dan vast de discussie met je aan, maar dan weet ze het in ieder geval. Ik denk dat ze het dan niet meer zo snel doet. 

 

Ik ben dus laatst met haar op vakantie geweest en het voelde gwn niet helemaal lekker. Ik heb n paar mentalen problemen enz en had moeite met eten. Maar ik hou ervan om positief te zijn en open te staan voor nieuwe dingen en mensen. Maar mijn vriendi gaat altijd van het negatieve uit en gaat liever met mensen om die ze al kent. En ze zeurt ook wel als ze iets wil (bij haar ouders of bij mij) 

 

Ik vindt het sws irritant als mensen erg negatief zijn en zeuren al helemaal.en deze vakantie irriteerde ik me er nog meer aan omdat t gwn allemaal kleine dingen waren. En ze zeurde om iets bij haar moeder echt 5 min ofz en k stond dr maar n beetje langs (heel akward).

 

Het vervelendste vind ik dat ze ook n eet probleem heeft dat heeft ze nu gwn onder controle maar daar heeft ze het veel over en daardoor wordt ik getriggerd(idk hoe je t schrijft) om ook daaraan te denken. Voor de vakantie ging t goed maar nu denk ik er weer heel veel aan...

ZEg dat ze het niet meer over haar eet probleem moet hebben. Misschien kan je erbij zeggen dat je haar alles kan vertellen, maar dat dat je triggert. Dan weet ze dat ze je kan vertrouwen. 

Ik weet niet zo goed wat k moet doen want ik wil onze vriendschap niet verbreken maar ik wil het er gwn over hebben dat we meerdere vrienden kunnen maken en mee om kunnen gaan. En dat we het niet meer over eten hebben enz. Heeft iemand tips of advies? Alvast

​​​​​​​ik hoop dat ik een beetje geholpen heb <3

Reageer