Vraag

vriendschap bewaren met moeite

  • 7 January 2024
  • 1 reactie
  • 31 Bekeken

Badge

Heyy, ik ben een jongen van 16 jaar (biseksueel). Een van mijn beste vrienden (laten we even zeggen Jantje) vond ik ongeveer 10 maanden geleden terug leuk. Dit had ik hem toen verteld ook al wist ik al dat hij iemand anders leuk vond. Nu is dat allang weer over en is ie juist een van mn beste vrienden! Ik kan het met hem altijd over alles hebben en had 6 maanden geleden, toen ik minder goed in mijn vel zat, het met hem gehad over zelfmoordgedachtes. Dit werd uiteindelijk zo heftig dat ik bijna een poging had gedaan. Hij heeft toen ervoor gezorgd dat zijn gezin met mijn ouders gingen praten, en die wisten toen dus van de zelfmoordgedachtes (niet van de poging). Ook dit gaat nu al zoooveel beter gelukkig!! Echter hebben we dus welveel mee gemaakt en ik heb ook last van verlatingsangst waardoor ik van mezelf merk dat ik erg jaloers en verdrietig wordt wanneer hij het heel erg gezellig heeft mer andere vrienden (omdat ik dus bang ben dat hij mij vergeet). Maar mn verlatingsangst zorgt er helaas ook voor dat ik vaak met persoonlijkere dingen naar hem toe ga zodat ik meer aandacht van hem krijg en meer bevestiging dat hij mijn vriend wil zijn. Dit vind hij helemaal prima maar ik weet wel dat het gezelliger zou zijn als ik meer zou focussen op de gezelligheid binnen de vriendschap dan het verdrietige persoonlijke. Waarschijnlijk heb ik veel nog niet gehoord maar dan hoor ik het graag als iets onduidelijk is. Ik vraag me dus af: Wat kan ik doen zodat ik me beter ga voelen over deze vriendschap door minder last heb van mijn verlatingsangst?


1 reactie

Reputatie 1

Hoi! Ik herken dit, ik heb zelf maar 1 vriendin en ik vind het vaak lastig om niet jaloers te zijn op alle aandacht die zij krijgt. En ik ben ook best vaak verdrietig en dan is zij de enige waar ik me veilig voel. Ik zou niet denken dat je vriend het niet leuk vind als je  veel diepere dingen met hem bespreekt, want je moet ook jezelf kunnen zijn bij hem. En als je bang bent dat hij vindt dat je zeurt, mijn vriendin zegt het gewoon als ze dat denkt. Je zult het raar vinden, maar daardoor voel ik me juist beter. Ik hoop voor je dat jullie voor altijd beste vrienden blijven en vergeet niet dat jij voor hem ook altijd nummer 1 blijft!!

Reageer