Vraag

Vriendschap beëindigen? Afstand nemen?

  • 19 January 2021
  • 1 reactie
  • 47 Bekeken

Badge

Hey, ik heb dus een probleem (alweer). Ik heb een vriendin en we kennen elkaar nu sinds groep zes denk ik? Ze is aardig en leuk op school. We praten via Teams. Maar ik merk dat ze me steeds vaker negeert. Ik vind het echt niet leuk en ik heb tegen haar gezegd dat ze het gewoon kan zeggen als ze geen zin heeft om te praten. Ik snap dat dat niet leuk is om te zeggen, maar ik zou het wel fijn vinden. Ik zei ook al dat het me niet boos maakt (zeggen dat ze geen zin heeft). Ze heeft het vandaag gezegd. Hoe dan ook… ik begin er moe van te worden. Ik heb de hele tijd zin om afstand te nemen van haar. Om haar te negeren. Maar ik kan het niet… Het lukt me gewoon niet. Negeren niet, afstand nemen ook niet. Wat moet ik doen?  Moet ik afstand nemen?  Of is het daar nog te vroeg voor? Ik heb niet echt het geduld om zo door te gaan. En als ik tegen haar zeg dat het me irriteerd negeert ze me ook en dan wordt zij boos. Ik heb hier geen zin meer in. Tips? (sorry dat het zo lang is)


1 reactie

Badge

Hoi melaniecreta,

Ik snap je heel erg goed en heb er zelf nu ook een beetje ervaring mee. Je kent die vriendin nu al sinds groep 6 en dan ben je ook heel erg gewend geraakt waardoor negeren lastig gaat. Hoe moeilijk het ook is probeer je vriendin te negeren en vergeet niet dat je voor dat je haar kende een leven zonder haar had. Misschien wilt ze zelf ook afstand nemen maar vind ze het moeilijk om te zeggen omdat ze bang is om je te kwetsen dus dan moet jij het maar doen. Dus probeer haar gewoon te negeren. En ik weet zeker dat het je gaat lukken done in girl you can do this ♡(-:

 

O ja en 1 ding als je klaar maar ook echt klaar ben met iemand bijvoorbeeld op Whatsapp of insta of wat dan ook Blokeer of delete diegene dan heb je geen problemen meer.

-Ano.niempjexo

Reageer