Vriendschap

  • 19 December 2019
  • 2 reacties
  • 100 Bekeken

Badge

Hoi,

Ik wil graag iets vertellen.

Tijdens gym wilde ik iets anders gaan doen. Ik liep weg en mijn vriendin (Maaike*)  bleef achter, een andere vriendin (Lara*)  van haar ging naar haar toe om samen met haar verder te gaan. Ik dacht dat het goed zou komen dus ik ging iets anders doen. Toen de gymles klaar was kwam Maaike naar me toe en was grappig boos op me omdat ik weg was gelopen. Ik dacht dat ze een grapje bedoelde dus  de dag daarna negeerde ik haar een beetje ook als grapje. Dat is niet goed uitgepakt omdat toen ik vanochtend op school kwam keek ze me heel boos aan.  Ik bood sorry aan, maar ze zij dat ik het had verpest. Dat ik haar vriendinnen, zelfvertrouwen en Lara van haar afhad gepakt. Tijdens de Engels les moest Lara ineens huilen omdat Maaike ook geen vriendinnen meer met haar wilde zijn. In de pauze hadden zij het uitgepraat en zijn ze weer vriendinnen. 

Net stuurde Maaike mij een berichtje dat ze me wilde vermoorden en dat ik hun vriendschap had verpest. Ben nu heel erg depressief en voel me erg rot omdat ik geen vriendinnen had behalve hun twee. Ze kijkt me elke keer heel boos aan. Met een blik in haar ogen van ik heb gewonnen.  

 

Wat moet ik nu doen????

Pleas help me, ben heel wanhopig nu…….. 

*Lara en Maaike zijn niet hun echte namen


2 reacties

Hoi lieve anoniem537 ,

Wat rot dat je in deze situatie zit... 

Ik ben een meisje van 17 en ik heb ook zo’n situatie gehad als jij hebt. Ik zat toen in de 2e klas. Als een meisje zo’n berichtje naar je stuurt, is het geen vriendinnetje. Echte vriendinnen zullen pas boos worden als je ze echt iets gemeens hebt aangedaan. En zelfs dan, zullen ze nooit zo’n berichtje sturen. Mijn tip: sta erboven! Zij zijn nu boos, en dat is niet jouw probleem! Zolang jij netjes blijft, (wat je ook doet, je hebt al sorry gezegd) zijn zij het probleem! Er zijn zo veel andere superleuke meiden en jongens die dit zelfde probleem hebben, en die graag vrienden met je willen zijn! De enige oplossing die voor mij altijd werkte is gewoon verdergaan alsof ze je niks doen. Dan zijn zij chagrijnig, en ben jij weer blij! Zoek een ander vriendje of vriendinnetje, online of op school, of misschien bij de sport die je doet! En onthoud: dat die meiden gemeen doen, betekend niet dat het aan jou ligt, maar dat het juist aan hen ligt! Heel veel succes! Liefs van Rose

Hallo anoniem537 :)

Je kunt proberen het op te lossen met haar maar ik weet niet of het waard is want als ze dat doet bij jou is ze dus geen echte vriendin. Ik zou misschien om meer vriendinnen te krijgen door bijvoorbeeld aanwezig te zijn op sociale activiteiten zodat je je niet meer eenzaam voelt.

-Dr8gon99

Reageer