Vriendje

  • 10 December 2018
  • 7 reacties
  • 302 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoii,
Ik wil even wat kwijt. Ik heb een superlief vriendje, waarvan ik met heel mijn hart houd. Nu heeft hij alleen dingen vertelt waarvan ik niet zo goed weet hoe ik erop miet reageren.
Hij appte me dat hij erg onzeker is over zichzelf en dat hij weleens gedacht heeft aan zich snijden en zelfmoordpogingen. Ook gaat het nu niet goed met zijn cijfers op school, waardoor hij nog onzekerder wordt. Ikzelf weet niet zo goed hoe ik hierop moet reageren bij een jongen. Want volgens mij willen ze nou niet echt horen dat je ze zielig vindt...

Hebben jullie tips hoe je kunt reageren op deze dingen bij een jongen?

Alvast bedankt!

Lisa Hk

7 reacties

Je kunt vragen of je hem kan helpen met vaken opschool en voor hem kaar staan
Vertel hem dat van hem houd en dat er meer mensen Van hem houden en dat het moet vertellen aan zijn ouders want dan kunnen zijn ouders maatregelen nemen
-Overbodige quote verwijderd door de Kindertelefoon-
Heb ik al verteld, hij heeft echter, net zoals ik, een slechte band met zijn ouders. Zijn ouders zijn gelovig en hij eigenlijk niet...
@Lisa Hk

hii,
top dat je hem wilt helpen en heel goed dat je er hulp om vraagt, ja tips uhm....
wees aardig, ga geen opmerkingen maken die hem nog meer onzeker kunnen maken(ook al bedoel je het als grapje).
kan je hem helpen met school? zo ja doe dat ook, dat helpt niet alleen zijn cijfers maar ook jullie band waardoor hij je meer vertrouwt/beter voelt.

daarnaast zijn ouders zijn gelovig en hij niet, ik snap dat dit een probleempje is. weten zijn ouders dit?
daarnaast, kunnen ouders hun kind niet dwingen om gelovig te worden(want dan ben je eigenlijk nep gelovig...). ik denk (dat het christenen zijn zo niet sorry!) maar in de bijbel(heb de tekst even niet uit me hoofd) staat ook dat ouders kinderen niet mogen dwingen om God te aanbidden maar dit door de persoon zelf gekozen moet worden en de ouders enkel mogen helpen als het kind het wil. Want God heeft iedereen een vrije wil gegeven waardoor het kind dus zelf moet/mag kiezen


hoop dat je hier iets aan heb
-Overbodige quote verwijderd door de Kindertelefoon-
Heyy, Tnx voor de tips!
Ik ben zelf niet zo goed ik uitleggen, maar ik vertel mijn schijfers niet meer aan hem (ik haal nogal hoog, in vergelijking). Ik hoop dat dat ook helpt...

Hij heeft wel eens duidelijk proberen te maken dst hij niet in God gelooft enz (ja, zijn ouders zijn christelijk) maar dat werd niet goed ontvangen. Nu wacht hij tot hij uit huis is om het te vertellen, zodat hij, als het echt moet, afstand kan nemen. (maar dat duurt nog wel even aangezien we nu allebij 14 zijn en in de derde zitten)
hmm, is dat niet iets te lang om te wachten met het nog een keer te vertellen?
ik neem namelijk aan dat ze hem niet uit huis sturen eigenlijk, ik denk dat ze misschien 1 week/maand wat boos/vervelend zijn maar daarna het maar accepteren
@Ronald2001

IDK, ik denk dathij zijn ouders ook niet teleur wil stellen...

Reageer