Skip to main content

Ik heb dus een vriendinnengrowp uit mn klas die we al het hele jaar hadden. Het laatste halfjaar kreeg een vriendin uit die groep ruzie met een ander vriendin die niet in de groep zat omdat diegene haar 2 vriendinnen afpakte. Nu splitst het een beetje dus dat oude groepje is met z'n 4en nu en die groep met die andere vriendin is met die ander een groepje van 3. Wat moet ik nu doen en bij welke moet ik horen. Van het groepje van 3 mag ik niet met die andere omgaan en zoeken hun ruzie met het andere groepje. Mag ik niks kiezen want hun bepalen alles. En met het andere groepje zijn we dan met 5 (met mij erbij) maar dan is ben ik de heletijd alleen dus nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen

 

Als het je echte vriendinnen waren dan hadden ze wel aan je gedacht en hadden ze het oké gevonden dat je met iedereen kan omgaan. ik zou in ieder geval geen kanten kiezen ofso. en als je nog iemand anders hebt waar je mee om kan gaan dan zou ik dat snel doen om ook een beetje te laten zien dat je er genoeg van hebt. je kan ook zeggen dat je je er niet comfortabel bij voelt en dat iedereen jou maar in het midden stopt. heel veel suc6 nog


Tja, ik zou die groep van 3 dumpen. Niemand bepaalt met wij jij wel of niet mag omgaan. Dat zijn geen echte vrienden.


Ga gewoon om met de mensen die je het leukst vindt,  soms is gewoon zo simpel. Vrienden komen en vrienden gaan, dus ja, komt goed.

groetjes x


Doe gewoon wat  het fijnste voor jezelf voelt, maar als je echt bij allebei wil horen doe je dat gewoon zonder het echt duidelijk te vertellen en stel die drie gaan er moeilijk over doen dan kap je hen af. Alleen ik zie niet waarom je bij die drie zou willen horen om vervolgens met je andere vriendinnen ruzie te gaan maken.


@Emma09 hey ,

 

oh nee dit is een moeilijke situatie! wat ik zou doen is lekker doen waar jij je goed voelt en waar je jezelf mag zijn. ik vind het wel rude dat ze zeggen dat je niet met de anderen mag omgaan dus ik zou dat groepje niet kiezen.

maar doe wat jij wilt en niet wat anderen willen <3

en je hoeft ook niet een groepje te kiezen, je kunt bij ze allemaal horen als jij wilt! want waarom zou je kiezen :)

 

veel succes!

 

liefs, Maisie <3


Reageer