Heeee, ik wilde iets vertellen over mijn “vriendinnen situatie”.
Ik ben een meisje van 14 en heb eiiiiigenlijk nog nooit een echte beste vriendin gehad. Toen ik in de kleuterklas zat had ik wel een goeie vriendin en we zeiden altijd: “Best friends forever!!”Nou ik ben verhuisd en heb dr nooit meer gezien.
Op mijn nieuwe basisschool heb ik nieuwe vrienden gemaakt en al snel iemand waar mee het klikte. We deden oprecht alles samen en t was echt een leuke tijd. Maar toen gingen we naar andere middelbare scholen. We hadden minder contact en we spraken af en toe nog af maar alleen als ik dat vroeg. Ik werd wel nog uitgenodigd op een feestje maar daarna hebben we echt hele erge ruzie gekregen en nu hebben we gewoon geen contact meer.
Ik ging naar de middelbare met een ander meisje van mijn school. In het de 1e waren we echt altijd samen en mensen haalden ons zelfs door elkaar. Ik dacht echt dat ze mijn beste vriendin was? Maar we hadden ook we vaak kleine ruzietjes. In de 2e ging ik ook iets meer om met andere mensen maar dat vond mij “beste vriendin” dus echt niet leuk. We kregen erge ruzie hier door en later hebben we de vriendschap ook soort van afgesloten. Ik ben closer geworden met die andere meiden. We zijn met zn 5en, K, S, J en H.
We zagen elkaar elke dag alleen in de pauzes enzo want we zaten niet met zn allen in de klas. Ik zat met K in de klas en S en J zaten samen en H zat alleen. Ik en K zijn na een tijdje gewisseld naar de klas van S en J. (Ik zit op iiiets ander onderwijs, met veel samenwerken en projecten, en bij ons gaat wisselen vrij makkelijk) Eerst vonden de anderen het niet helemaal leuk omdat ze liever wilden dat H kwam omdat zij “alleen” zat. Uiteindelijk is dat wel helemaal goed gegaan en ik hoop dat H ook nog kan wisselen!
S en J zijn wel de laatste tijd super close geworden en doen echt alles samen. Ze zijn altijd samen en ze praten ook veel met zn 2en terwijl wij er dan ook bij zitten. We doen veel dingen in tweetallen en dan ga ik dus altijd met K. Dat is helemaal prima maar ik zou het ook leuk vinden om is met J of S iets te doen. Soms hebben J en S ook geheimen voor mij en K. Dat vind ik best wel stom. Ik heb ook het gevoel alsof ze mij een beetje vervelend vinden worden. Dan praten ze ergens over en vraag ik zovan: “Wie?” of “wanneer was dat?” en soms negeren ze me dan ook volledig. En als we in groepje mogen zitten in de klas, dan zitten J en S ook altijd naast elkaar en K en ik zegmaar tegenover elkaar.
Soms voel ik me ook buitengesloten want dan lopen zij met zn 3en naast elkaar door de gang en loop ik er zo een beetje achter aan. Leuk. Laatst kwam ik binnen in t lokaal en toen zaten ze voor aan bij de docent (die docent is echt super lief en kletsen we altijd mee) en S en K zaten naast elkaar en J zat aan t bureau van de docent. En waar moest ik dan? Uiteindelijk kon ik gelukkig wel naast een leuk meisje zitten en kwam t wel goed. Maar het voelt soms gewoon alsof ze me vergeten.
Ik werk dus super veel samen met K en de laatste tijd is ze best vervelend. Ze word vaak boos op me voor geen enkele reden. Ik probeerde een bal te vangen bij LO en het eerste wat ze roept is: “Die moet je toch niet vangen, das van veel te dichtbij”. Daarna wilde ik helpen met een kast opruimen en ze zegt meteen: “je kan beter iets anders doen, dit helpt niet echt”. En dat soort dingen. Maar ik weet niet echt wat ik verkeerd heb gedaan waarom ze nu zo doet.
Ik vind het gewoon moeilijk om ze te begrijpen en ik heb ook een beetje het gevoel dat ik veel meer om hun geef dan zij om mij. Maar zij zijn nu echt de enige die ik heb. Iedereen op school heeft een vriendengroep, en ied heeft al iemand zegmaar. Ik heb het gevoel dat ik daar sowieso niet meer tussen pas. Het is zo stom allemaal. En ik heb eigenlijk ook niet evht andere goede vriendinnen buiten school zegmaar.
Heeft iemand misschien ideeen???