Skip to main content

Hi,

 Ik vind het lastig om met mijn vriendinnen om te gaan. Ik heb het gevoel dat ze niet de vriendinnen zijn die ik wil. Ze zeggen dat ik hc ben en dat school me niks boeit, terwijl een van die vriendinnen zelf uit de hoogte doet en doet alsof ze alles is en terwijl school me wel boeit. Ik heb dat ook gezegd en ik heb gezegd dat ik zulke opmerkingen ook echt onaardig vind, maar daar draaien ze dan een beetje omheen. Volgend jaar kom ik misschien niet meer bij ze in de klas en ik weet nog geen eens of ik het erg zou vinden als ik niet meer bij hun in de klas kom. Maar  voor derest doen ze alsof ze zulke dingen niet zeggen. Kan iemand mij helpen met hoe ik verder moet?

kap de vriendschap met ze. liever geen vrienden dan zulke mensen in de buurt.  zoek dan andere mensen die wel aardig zijn, jou respecteren en waarderen.  


Hoi @Anoniem.xoxo, ik zou geen vriendinnen met hun zijn als ik jou was. Als je er niet prettig bij voelt, dan kan je andere vriendinnen zoeken, die wel aardig zijn.

Groetjes, @Monkeyboy69


hey lieve @Anoniem.xoxo ,

 

ahh nee wat stommm! dit verhaal is helaas ook best bekend bij mij omdat ik zoiets ook heb meegemaakt.

ik ga jouw even wat belangrijks vertellen.

wat deze ´vriendinnen´ bij jouw doen is totaal NIET oke! met dit soort mensen wil je echt geen vrienden meer zijn. 

ik snap dat het moeilijk is om een vriendschap te stoppen, maar ik zou deze vriendschap echt nu stoppen!! probeer nieuwe vrienden te maken die jouw wel respecteren en om je geven!

 

en als er iets is, als je ergens over wilt praten, ergens mee zit , tag me in je berichtje! ik wil je graag helpen :)

 

veel succes! laat je even weten hoe het is gegaan?

 

veel liefs,
Maisie <3


Wat vervelend voor je! 

Ik snap wel wat je bedoelt, ik heb het zelf niet gehad, gelukkig, maar mijn beste vriendin vroeger wel.

Als ze zo gemeen doen en onaardige dingen over je zeggen, zijn het geen echte vriendinnen. Laat ze gewoon vallen, of, als je de moed hebt, zeg tegen ze hoe je je voelt.

Als je het wel wilt zeggen, maar je hebt geen zin om het recht in hun gezicht te zeggen, app ze gewoon, meestal is dat wat anders, want je kan elkaars emotie niet zien en ik vind het vaak niet fijn om te appen, maar zulke dingen zijn wel fijner om te appen.

Als ze vragen waarom je ze laat vallen, zeg gewoon de waarheid, desnoods via de app.

Ik heb ook kinderen in de klas die mij altijd dingen vragen, echt vanalles, omdat ik net wat anders ben dan de rest van de klas. Ik ben de enige die geen beste vriend/vriendin in de klas heeft, maar erbuiten, en ik ben ook niet van het mooi maken of zo. Dat is de hele klas wel. 

Als ik antwoord geef op hun vragen, kijken me altijd zo aan van "wat is er mis met dit kind” of "meent ze dat? Weirdo” of ze vragen door, vaak omdat ze me niet begrijpen.

Als ze zulke dingen vragen op zo'n manier is het ook vaak moeilijk om de waarheid te vertellen zonder je gênant te voelen.

Maar ik weet ook dat als je echte vriendinnen hebt, en die oude "vriendinnen” hebt laten vallen, lucht dat echt op.

 

Veel succes!


@strawberriesxmaisie @Natureflower 

Hoi,

Als eerste heel erg bedankt voor jullie antwoord! Maar ik zal nog ff samenvatten hoe het nu is. Ik had het verteld tegen een van die vriendinnen en die moest haarzelf weer terugvinden en dat is toen goedgepraat. Op dat moment was het fijn, maar ik voel me toch niet prettig bij haar. Ik ga haar dus nu weer een beetje proberen de vriendschap te stoppen door steeds minder contact te hebben. Volgende week begint weer mijn school, maar ik weet nog niet of ik bij ze in de klas blijf. Dat gaat wel veel invloed hebben, maar dat weet ik dus nog niet.


Succes! Mijn school begint ook volgende week, en ik hoop dat je verteld als het beter/slechter gaat, het liefst beter natuurlijk!

Als het slechter gaat, kan je misschien ook met iemand op school erover hebben, of thuis natuurlijk

Maar fijn dat het wat beter gaat en hopelijk heb je wat aan de tips!


Reageer