Skip to main content

vriendinnen met psychische problemen

• September 16, 2026
  • 1 reactie
  • 30 Bekeken

xXyuri123
Forum|alt.badge.img

Ik zit in een vrienden/vriendinnengroep. Ik ben 14 en zij zijn 12/13. Ze praten ook over dat ze zichzelf snijden en veel andere heftige onderwerpen zonder waarschuwing ofzo, en dit triggert mij regelmatig omdat ik daar zelf ook mee zit. Ik ga dan heel erg slecht voelen en het belast me, omdat ik veel zorgen om hun maak en ook omdat ik zelf ga denken om zulke dingen te doen. Omdat ik dan zo in mijn emoties ga zitten word ik ook heel snel overprikkeld en dan is het na een half uur heel ongemakkelijk, maar ik kan het ook heel gezellig met ze hebben en ik wil ze zeker niet dumpen ofzo. Ook zijn ze jonger en daardoor zijn ze ook kinderachtig waar ik me best aan kan irriteren. heeft iemand hier ervaring mee of tips om hiermee om te gaan??

1 reactie

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • September 17, 2026

Heyy, wat een moeilijk onderwerp zeg. Ik snap heel goed dat je je zorgen maakt over je vriendinnen en soms kan het voor hen al helpen om er met iemand (bijvoorbeeld jou) over te praten, maar als je denkt dat je dat niet aankan zou je het kunnen aangeven. Ik zie dat je veel empathie hebt voor ze en dus ook om ze geeft. Misschien helpt het om iets voor hen te doen dat ze beter laten voelen. Hopelijk kan jij je daardoor ook beter voelen. Als je merkt dat het allemaal even te veel wordt kan je gewoon ergens anders naartoe gaan of even afleiding zoeken. En dat zij zichzelf allemaal pijn doen betekend niet dat jij dat hoeft te doen. Blijf bij deze gedachte heel erg bij jezelf.