Skip to main content
Vraag

vriendinnen

• September 7, 2026
  • 1 reactie
  • 60 Bekeken

be_yourself
Forum|alt.badge.img

Hallo 

Ik moet dit gewoon even opschrijven ergens niemand kan er echt iets aan veranderen aan de situatie maar ik vind het gewoon zo vervelend. Dus ik had eigenlijk wel vriendinnen op de lagere school maar toen ben ik een tijdje weggeweest waardoor ja alles veranderde denk ik? De vriendinnen die ik had en ook mijn beste vriendin kenden me niet meer ofzo en praten niet meer met me. Dan heb ik 2 andere meisjes leren kennen en ik had alsnog een leuk schooljaar toen 1 van hen ook boos werd op mij voor geen reden en die andere wou plots geen vriendinnen meer zijn omdat ze ‘betere had’. Dan zat ik in het 6de leerjaar en had ik weer 2 nieuwe vriendinnen, dat was echt een tof schooljaar en met 1 van hen spreek ik nu ook nog soms is af. Dan ging ik dus naar het middelbaar en maakte ik ook nieuwe vriendinnen waar ik dus echt heel blij voor was want ik was echt bang dat niemand me leuk ging vinden en ik kende ook niemand. Dan had ik dus echt een heel goede vriendin gemaakt die me ook echt begreep en waar ik altijd op kon rekenen en mee lachen enzo.. Maar toen na het eerste jaar veranderde ze al van school en toen ja kwam ik ook in een klas zonder vriendinnen uiteindelijk had ik wel een meisje die dan uiteindelijk wel mijn vriendin werd en die nu ook nog altijd bij mij op school zit want al mijn andere vriendinnen zijn dus ook verandert van school en de meeste sturen me nooit meer, antwoorden niet als ik stuur of willen niet afspreken. Dan zeggen ze dat ze geen tijd hebben of geen zin. En ik heb gewoon het gevoel dat IK altijd zoveel moeite doe voor iedereen maar zij nooit voor mij, alsof ik nooit echt een goede vriendin was. Ik vraag me ook af of het aan mij ligt dat ik zo weinig vriendinnen heb want ik zit nu in het 5de middelbaar en ik wil het liefst zo snel mogelijk afstuderen maar ja dat duurt nog even. Ik heb dus die ene vriendin maar die is ook niet altijd op school doordat ze sommige vakken thuis doet en dan is ze er niet in de pauze. 

Ik heb ook nog een paar andere meisjes waar ik dan bijzit als zij er niet is maar dan heb ik het gevoel alsof die niet echt geinteresseerd zijn in mij. Ze praten dan over andere dingen en ik zeg eig niks. Ik vind dat gewoon zo stom want ik wil ook gewoon vriendinnen om mee te praten enzo en te lachen. Nou ja het komt er dus eigenlijk op neer dat ik 2 echte vriendinnen heb en dat is het. Ik bedoel ik ben echt mega blij en ik vind ook niet dat ik veel vrienden MOET hebben ofzo. Maar iedereen op school kent gelijk iedereen en zit altijd bij vriendengroepjes enzo.. en dan voel ik me gewoon alleen ik voel me altijd alleen op school, daarom wil ik zo graag afstuderen zodat ik naar de hogeschool kan maar daar ben ik dan ook weer bang voor omdat ik daar misschien ook geen vrienden ga maken en ook alleen ga zijn. 

Nou ja dat was het dus bedankt als je het helemaal gelezen hebt

Doeii

1 reactie

Forum|alt.badge.img

Ik heb/had ook maar een vriendin, wat kan helpen is gewoon 2 pauzes lang bij een zo'n clubje gaan zitten, kijk je of dat werkt, zo niet naar het volgende groepje, als het wel werkt heb je iemand voor de pauzes. Als je niet teveel moeite erin wil steken, neem je dan alleen voor dat je met ze in de pauze kan zitten, niks meer, en als zij dan moeite doen, kan jij dat ook doen 

Dit heeft voor mij een beetje geholpen (zit niet meer helemaal alleen) hoop voor je dat het goedkomt.