Skip to main content

Hey hier is iets heel ergs gebeurt maar komt je: ik was aan het kletsen met een vriendin, omdat ze niet lekker in haar vel zat. En toen zei ze in tranen dat ze gisteren poging heeft gedaan tot zelfmoord (maar toen kwam haar vader binnen dus ze is gestopt). Omdat ze denkt dat ze alles fout doet. Ze is nog maar 11 jaar. Ze had zichzelf al gesneden in haar nek, en ik haar huid geknipt met een schaar. Je ziet in haar nek een hele rode plek met schrammen en op haar arm zitten schrammen. En ze gaat al naar een therapeut maar daar durft ze niet alles aan te vertellen. Ik kreeg net een appje van haar dat ze weer een poging heeft gedaan maar het is weet mislukt en nu heeft ze een snee. ik weet niet wat ik moet doen. Want we hebben ook knallende ruzie gehad.  Help me alsjeblieft

Wat heftig zeg. Als je je echt heel erg zorgen maakt om haar en je weet waar ze woont kan je 112 bellen. 

Je vriendin en jij ook kunnen ook naar 113 zelfmoordpreventie bellen. Nummer: 0800-0113 website: https://www.113.nl


Heyy

 

Phoe.. Dat is niet niks zeg..

 

Je kan hier altijd met de kindertelefoon over praten als je dat prettig vind. Dit kan iedere dag tussen 11:00 en 21:00. Daar kan je je verhaal anoniem vertellen. Ook kan jij (en je vriendin) altijd met 113 bellen / chatten.


Je kan haar proberen te vertellen dat ze echt kan praten met de mensen in haar omgeving en met de therapeut. De mensen zijn er echt om haar te helpen! 
 

Als je je zorgen maakt om je vriendin en je denkt dat ze zichzelf echt wat aan gaat doen denk ik dat het goed is om zelf hulp te gaan vragen voor haar ondanks dat ze het zelf niet wilt. Je kan gaan praten met je ouders, haar ouders of je mentor. Dat is misschien lastig of het voelt niet oké, maar je doet het voor haar veiligheid.

 

Als ze echt in acute nood is of als je je echt zorgen maakt kan je ook altijd 112 bellen of haar ouders bellen. 
 

Sterkte❤️
Groetjes van mij!


Reageer