Skip to main content

vriendin wilt zelfmoord plegen

• January 8, 2025
  • 3 reacties
  • 50 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Hey iedereen ik heb een probleem en ik weet echt niet meer wat ik kan doen,

Mijn vriendin is de laatste paar maanden vaak verdrietig en ongelukkig ze voelt zich ook eenzaam en zegt dat ze voor anderen mensen een last is wat totaal niet is. Sinds een paar weken wilt ze weg, wilt ze zelfmoord plegen. Ik probeer zoveel mogelijk met haar te praten maar ik ben zoo bang en ik weet niet wat ik kan doen ik heb al alles geprobeerd wat dat ik denk dat kan helpen. Ook heb ik al gezegt dat ze professionele hulp moet zoeken maar dit wilt ze absoluut niet want ze wil niet dat haar ouders dit te weten komen. Ik ben bang dat ik haar kwijt ga geraken en dat wil ik echt niet. Weten jullie dingen wat ik kan doen? doei

3 reacties

Silence
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • January 9, 2025

Haii,

Ik spreek uit ervaring, ben al een aantal jaar suicidaal en heb meerdere pogingen ondernomen.

Wat je al doet is echt al mega goed! Blijf dat vooral doen. Blijf praten en durf de vraag te stellen:" Heb je op dit moment plannen om jezelf iets aan te doen?" Als ze ja zegt, probeer je met haar in gesprek te gaan en haar te vertellen welke mensen zoveel om haar geven. Dan is het een beetje aan jou, zeg ik het aan haar ouders dat ze zelfmoordgedachten heeft of niet? Maar weet dat jij deze dingen niet alleen moet dragen, dat is veel te zwaar, jij kan en mag die verantwoordelijk niet nemen. Je kan ook altijd bij 113 terecht, voor een gesprek hoe je haar (in mate van het mogelijke) het beste helpt.

Sterkte!

Liefs 

Anoniem789 

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+6

Hey, 

Bel 112 als je denkt dat je naaste nu in levensgevaar is.

Als iemand van wie je houdt aan zelfmoord denkt, is dat voor jou ook heel zwaar.

Probeer er samen over te praten. Luister en kom niet meteen met oplossingen.

Help je naaste met dingen doen, zoals koken of de administratie.

Help je naaste om hulp te zoeken.

Het is niet raar om ook voor jezelf hulp te vragen.

Bron: De Thuisarts

Succes en sterkte! 

Fem_
Forum|alt.badge.img+4
  • De Kindertelefoon
  • January 10, 2025

Hoi ​@HOEZETIKSPATIES ,

Wat een ontzettend lastige en verdrietige situatie met je vriendin! Ik kan me voorstellen dat je bang bent om haar kwijt te raken. Wat goed dat je dit hier deelt. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je vriendin kunt helpen en wat je kan doen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij kunnen misschien meedenken wat je voor je vriendin kunt betekenen in deze situatie. Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat. Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Liefs,

Fem, De Kindertelefoon