Vraag

vriendin verloren

  • 5 November 2023
  • 2 reacties
  • 41 Bekeken

Reputatie 5
Badge +1

Hoi allemaal,

Ik zit nu in de 1e op de middelbare. Maar in en voor de zomervakantie is er wat naars gebeurt. Ik begin gewoon effe bij het begin.

In groep 3 was ik naar een nieuwe school gegaan omdat we verhuisde. Nu wonen we naast onze op en oma. Iedereen was super aardig en iedereen wilde vriendinnen zijn. Ik ben bf geworden met een aardig meisje die S heette. Maar in groep 6 ging ze met iemand anders om. En ik werd bf met een meisje V. Het ging goed.

Tot groep 7. Opeens begon S vervelende dingen over me te zeggen. Het werd steeds erger en het werd pesten. Ik ben vaak naar mijn meester gegaan maar er werd niet echt wat aan gedaan. In groep 8 werd er eindelijk wat aan gedaan en begin groep 8 was ik er vanaf.

En half groep acht begon het probleem denk ik. V was altijd een beetje eigenwijs en nu begon ik me er een beetje aan te irriteren. Ze deed ook best kinderachtig en dacht niet na voordat ze dingen deed. Maar ze begon me ook steeds een beetje te ontwijken. We hadden eind groep 8 een bbq en ze negeerde me bijna de hele tijd. Later heb ik nog met haar gepraat en ze vertelde vaag iets, maar ze ontweek de vraag.

En in de zomervakantie hadden we een kinderfeestje. We gingen naar de efteling en op het einde gingen V en ik nog in een achtbaan. Maar ze zei: ik wil alleen. En ze rende weg naar de single rider. Vanaf toen hebben we elkaar niet meer gesproken en het boeit haar volgensmij ook niet. We zitten allebij op een andere school en ik doe VWO en zij doet kader ofzo. Niet dat ik haar zo graag nog wil zien. 

Maar nu merk ik dat ik moeite heb om een goede diepe vriendschap te sluiten. Sorry voor het super lange verhaal. Bedankt voor het lezen en kan iemand mij advies geven?  

Groetjes anneli

 

Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm anonimiteit


2 reacties

Reputatie 2
Badge

Hoi Anneli, vrienden kwijtraken is lastig maar helaas (vooral op de middelbare school) vrij normaal. Ik heb soortgelijke dingen meegemaakt en ik kan me goed voorstellen dat je het nu lastig vindt om nieuwe vrienden te maken. Als je bevriend raakt met iemand kun je ze ook vertellen dat je het nog lastig vindt om echt een goeie band op te bouwen en op die manier kan de ander je misschien daarmee helpen of er in ieder geval rekening mee houden. Misschien helpt het ook om met een mentor/ouder te praten hierover. Als je wat voor relatie dan ook aangaat komt dat nooit zonder risico, maar je moet je vooral niet afsluiten voor andere mensen. Sterkte ermee!

Reputatie 5
Badge +1

Bedankt @GewoneScholier 

Reageer