Skip to main content

vriendin van scouting heeft zelfmoord gepleegd.

• June 17, 2026
  • 2 reacties
  • 33 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Hoi, met scouting hebben wij een keer per jaar een grote activiteit waarbij meerdere mensen van verschillende groepen bij een komen. Je gaat dan een halve week ongeveer elke dag lopen, spellen spelen, verschillende opdrachten uitvoeren en heel veel andere leuke dingen. Elke avond slaap je in je eigen tentje met je koppel of troppel. Je loopt elk jaar (als je wil) een andere hike, je gaat van A naar F natuurlijk moet de leeftijdsklasse een beetje overeenkomen maar je mag de hikes ook vaker lopen dan 1x. Je ontmoet er heel erg veel mensen altijd. Elk jaar ontmoet ik wel nieuwe mensen, er was dus een meisje die ook de A en B hike liep, je loopt trouwens met een koppel of troppel. Het meisje was echt kapot aardig, maar ik merkte wel bij de b hike dat ze wat moeilijkheden had. Eten ging minder en ze voelde zich best moe enz. Ik dacht er niet zo heel veel van eigenlijk. Bij de c hike dit jaar was ze er niet, ik had het nog niet helemaal gezien dat ze er niet was tot de laatste avond. We zaten met z’n alle bij een kampvuur om ongeveer 1 uur ‘s nachts. Het was heel gezellig maar bij mij sprong opeens een lichtje aan dat ze er niet was. Een paar mensen die bij haar in de groep zitten vroeg ik, Waar is ze eigenlijk? En je zag meteen dat iedereen hun gezicht betrok. Helaas blijkt dat zij aan zelfdoding is overleden. Ik schrok echt heel erg. Ik was niet heel erg close met haar maar ik kende haar al wel best lang. Ik vind het stom dat ik niet heb kunnen helpen of iets gedaan te kunnen hebben voor haar. Ik weet nog steeds niet wanneer ze is te komen overlijden eigenlijk. Ik vind het heel erg moeilijk om eroverheen te komen en te begrijpen. Ik heb geen gedag kunnen zeggen helemaal niks. Het is heel moeilijk om nu te beseffen dat ze er niet meer is en nooit meer naar de activiteit zou komen. Weet iemand hoe je hiermee om kan gaan? Het is al sinds de herfstvakantie zo. 
liefs! 

2 reacties

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hoi ​@Vinera ,

Wat heftig en naar zeg, kan me goed voorstellen dat er ervan schrok 😞♥️ Ik denk dat je er het beste ermee om kan gaan door erover te praten, ik denk dat het fijn kan zijn en opluchten zodat je er niet alleen mee blijft of er veel mee bezig bent in je hoofd. Dat betekend niet dat het meteen is opgelost, maar er komt dan wat meer ruimte bij zeg maar. Kun je er wel met iemand van scouting over praten of met je ouders bijvoorbeeld? Ik hoop dat je hier iets aan hebt en het lukt om ermee om te gaan ♥️

Dikke knuffel🫂

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • June 18, 2026

Hey lieve​@Vinera  ik sluit aan bij ​@Boterbloempjee . Ik vind het indrukwekkend en lief hoe je erover vertelt. Het is altijd goed om herinneringen te bewaren en aan mooie momenten te denken maar ook om erover te praten met mensen zoals je leiding, groepsbegeleider of vertrouwenspersoon want je hoeft je niet schuldig te voelen! ♥️ Veel sterkte en je bent een lief persoon hoor dat je hier zo mee bezig bent! 

😘Tover (ook scout)