Skip to main content
Vraag

vriendin snijdt zichzelf

• October 26, 2025
  • 4 reacties
  • 57 Bekeken

Ik heb dus een vriendin(romantisch)

En zij snijdt zichzelf dus en ik heb geen idee of ik haar kan helpen of niet ik probeer het en eerst lukten het wel maar nu niet meer en ik wil haar haar helpen want ze heeft al een keer zm proberen te plegen en het is toen niet gelukt dus aub HELP

4 reacties

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • October 27, 2025

Heyy ​@Ikhouvankaad ,

Ah jeetje wat erg😓 Ik denk dat het voor haar fijn is als je haar een beetje probeert te steunen, te vragen hoe het gaat etc en ook wel wat leuke dingen/afleiding te doen met haar.. weet je ook waarom ze het doet? Heeft ze er ook hulp bij? Want anders is het denk ik wel goed om het daar met haar over te hebben❀

Hier staan ook veel alternatieven in die kunnen helpen, misschien heeft ze er wat aan🙂 

Liefs ❀

Meris
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • October 27, 2025

Ik ken jouw gevoel, mijn vriendin (niet romantisch) heeft ook wel eens zm geprobeerd te plegen. Je kunt hier weinig aan doen, want uiteindelijk is zij degene die de knop om moet zetten. Wat jij wel kunt doen is er voor haar zijn, en haar zo veel mogelijk liefde geven. 

Xx Misty

Carolien_
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • October 27, 2025

​@Ikhouvankaad 

Je zit in een nogal lastige situatie zien we en we lezen dat je je zorgen maakt. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken wat je kunt doen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat. Je kunt namelijk ook met 113 contact opnemen als je je zorgen maakt over iemand in je omgeving zoals je vriendin.

Heel goed van je dat je je vraag hier stelt!

Veel sterkte!

Groet,

Carolien

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 27, 2025

Awhh wat heftig, ik snap dat je je zorgen maakt. Het is echt goed dat je er voor haar wilt zijn, maar onthoud: jij kunt dit niet alleen oplossen. Het beste wat je kan doen is haar aansporen om met een volwassene te praten die kan helpen, zoals een ouder, mentor, schoolpsycholoog of de huisarts.

xx liefs Wolf đŸș