Vraag

vriendin snijdt

  • 30 November 2020
  • 2 reacties
  • 68 Bekeken

Badge

hi! ik ben een meisje van 14 en ben er een tijdje geleden achter gekomen dat een vriendin zichzelf snijdt, ook begint ze steeds minder te eten. zelf wilt ze niet dat we hulp halen en als we zeggen dat we ons zorgen maken zegt ze sorry en dat ze haar problemen bij zichzelf moest houden. ook gaat het thuis niet goed. 2 andere vriendinnen weten het ook maar we weten gewoon niet wat we moeten doen. er is niet echt iemand waarbij zij zich comfortabel zou voelen als wij het zouden vertellen.

tips are welcome


2 reacties

Heyy

Ik denk, als zij niet wilt, dat jullie niet veel kunnen doen. Jullie kunnen haar zoveel willen helpen als jullie willen, maar als zij niet wil praten ofzo, dan is er niet veel wat jullie kunnen doen. Je kunt haar natuurlijk wel nu en dan zeggen dat je er bent voor haar, misschien dat ze dan wel hulp wil. Maar zolang zij zich niet openstelt is er voor jullie relatief weinig wat je kunt doen denk ik, sorry.

Succes

Reputatie 1
Badge +1

Dit heb ik ook mee gemaakt met een vriendin maar wat toen hielp was om naar de mentor te gaan en die hadden het toen door gegeven aan een team op school speciaal voor dit soort kinderen en bij mij kon dat toen anoniem dus de genen waar het om ging die wist niet dat ik het tegen de mentor had gezecht 

Reageer