Vraag

vriendin redden van een fake friend

  • 28 September 2019
  • 1 reactie
  • 70 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Oke. Ik ging 2 jaar met een meid om en ze was echt mijn beste vriendin totdat ze me liet vallen toen ik haar nodig had. Niemand geloofde mij met hoe slecht ze was maar er waren ook twee andere meiden die hetzelfde met haar hadden meegemaakt. Ze blijft zeg maar vrienden met je totdat ze een vriendje krijgt en jongens is ook echt het enige waar ze aan denkt. Maakt niet uit of het haar type is of niet, ze pakt het gewoon.

Paar maanden geleden zat ik in een vriendengroepsapp waar zij aan werd toegevoegd. Ik ben er gelijk uitgegaan en heb het vriendje van een vriendin van mij, die de groep gemaakt had, gevraagd waarom ze erin zat. Ik heb hem gewaarschuwd en hij wilde niet luisteren. Na dat had ik hem niet meer gesproken totdat die vriendin mij vertelde dat die meid die ik hierboven beschreven had, haar vriendje probeerde af te pakken. En once again ging ik haar waarschuwen hoe erg ze wel niet is.

Nog een andere vriendin van mij (ik hoop niet dat het verwarrend word 😊) had ik vorig jaar ook al verteld hoe erg die meid is. Ze gaat met die vriendengroep om en werd bevriend met die meid. Deze vriendin kreeg ook inderdaad een vriendje. Die raakte ook bevriend met die meid van de eerste alinea. Nadat het maanden goed is gegaan kreeg ik van haar een bericht dat ik gelijk heb gehad. Die andere vriendin (van deze alinea) was uitgegaan met haar vriendje en met die meid. Ze kreeg meer aandacht van jongens dan die meid, maar alsnog had ze wat jongens voor haar geregeld. Ze heeft een vriend dus ze ging er niet op in. Die meid die zich voordeed als een "vriendin" van haar had allemaal nepscreenshots en gesprekken gemaakt en beweert dat die andere vriendin van mij gezoend heeft met een ander. Haar vriend "weet nu niet meer wat hij moet geloven" en blijft bevriend met die meid. Terwijl zijn eigen vriendin beweert dat ze het niet gedaan heeft.

Mijn probleem is nu dat ik haar echt moet helpen. Ik kan haar niet zo achterlaten omdat ik als een van de weinige weet hoe nasty ze is. Ze springt van de ene guy naar de ander en gaat ook nog veel guys valse hoop geven om af te wijzen. Dit klinkt misschien als een heel dramatisch verhaal, maar ze is echt heel erg. Vooral dat ze gewoon vriendjes probeert te jatten van haar "vriendinnen". Hoe krijg je zo'n iemand te pakken met wat ze doet? Hoe kun je bewijzen dat het fake is? Hoe schud je mensen eindelijk eens wakker met hoe fake sommige mensen zijn?

(Ik heb wel een heel verhaal getypt en alles, maar ik kan echt niet goed formuleren op dit moment hoe ik een vraag moet stellen waarop ik het antwoord wil. Ik kan ook niet beschrijven wat een haat ik nu voel. Zo erg je vriendinnen bedonderen...)

1 reactie

Gewoon links laten liggen. Waarschuw de mensen om je heen zoals je doet. Als ze niet luisteren, snijden ze zichzelf in de vingers.

Je bent een zorgzaam persoon, maar dit is niet je verantwoording. Laat haar maar lekker doen, dan wordt ze vanzelf wel een keer aangepakt door een woeste groep meide

Rustig aan he,
LVA

Reageer