Vraag

vriendin misschien depressief

  • 25 May 2024
  • 2 reacties
  • 43 Bekeken

Badge

Ik denk dat een van mijn vriendinnen, Lily, depressief is. Lily heeft het sinds oud en nieuw al moeilijk, omdat er toen iemand is overleden die ze goed kende. Een maand geleden is een docent die wij goed kende ook overleden en volgensmij is dit wanneer het slechter werd. Ook doen onze vriendinnen raar tegen ons. Lily eet per dag misschien een pakje crackers en soms avondeten of  4 burgers, 2 medium frietjes en 2 fantas en een ijsje op een dag. Ze slaapt bijna niet, daardoor is ze altijd moe. Ze word ook sneller geïrriteerd. Een vriend van ons vertelde mij net dat hij zich zorgen maakte om Lily en toen pas zag ik het. Lily is ook niet echt iemand die erover zou willen praten, ik denk dat ik het daarom nog niet had gemerkt. 

 

Ik wil heel graag dat het goed met haar gaat, maar ik weet niet hoe ik haar zou moeten helpen. Heeft iemand tips?


2 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Ik heb ook een vriendin die depressief is en ik kom elke dag wel langs.  Dat is al 1 tip.

Tip 2als haar ouders het nog niet weten misschien kun je ze vertellen of een verttouwingspersoon op school

Tip 3 doe testen online over een depressie voor je vriendin uit zorgen maken

Tip 4 controleer haar handen, armen of benen op wondjes, waarschijnlijk doet ze aan zelfbeschadiging

Tip 5 als je je zorgen maakt over zelfmoordgedachtes bij haar bel dan even met 113 zelfmoorpreventie, ze kunnen goed helpen, maar je kan ook met de kindertelefoon natuurlijk 

Tip 6 misschien kun je ook zeggen dat je je zorgen maakt

Ik hoop dat deze tips werkt en ik steun je.

Liefs,

Zeepsopje

Reputatie 7
Badge +4

 

Hoi amy.09,

 

Ik zal de ouders waarschuwen over die rare eetgewoonten want dat kan leiden tot een eetstoornis. Ik kan dat weten want een vriendin van mij heeft dat nu en is al een tijdje opgenomen met Anorexia. En ik mis haar echt en mijn andere vriendin die haar langer kende die zegt dat dat ook te maken heeft met haar lichte depressie.

 

Groetjes,

EmmakokfanEva

 

-Onnodige quote verwijderd-

Reageer