Vraag

Vriendin met zelfmoordgedachtes

  • 24 April 2020
  • 2 reacties
  • 115 Bekeken

Badge

Hoihoi,

Een vriendin van me die vertelt eigenlijk alles aan mij. Ze snijdt zichzelf, denkt vaak aan zelfmoord en is totaal niet blij met zichzelf. Ze vertrouwt mij heel erg en verwacht advies van mij, en ik probeer dit ook vaak te geven. Maar het probleem is dus dat ik zelf ook in een hele moeilijke periode zit. Ik zit denk ik in een depressie en voel me zelf ook heel kut, en ik heb vroeger ook heftige dingen meegemaakt. Soms heb ik dus ook geen zin om op haar appjes te reageren en uren met haar te appen. Ik weet niet wat ik moet doen, moet ik eerst voor mezelf kiezen of haar blijven helpen in deze zware tijd? PLease help me xoxo


2 reacties

Hey @anoniem meisje123 ,

Wat goed dat je om advies vraagt!

Ik denk dat je haar moet uitleggen hoe het zit, dat je je zelf ook niet helemaal prettig meer voelt. Als jij jezelf ook niet prettig voelt en waarschijnlijk in een depressie zit kan je haar niet goed helpen en heeft zij er ook niks aan natuurlijk. 

Tuurlijk kan je wel gewoon nog appen met elkaar want praten over jullie problemen en dwarszittingen is sowieso goed in jullie geval. Maar ook gewoon met mensen om je heen, je ouders, opa en oma, in iedergeval iemand die je vertrouwdt. Ook kun je misschien een afspraak maken bij een psycholoog? Het is niet zo gek dat je in deze tijd last hebt van een depressie want het Corona maakt het er niet beter op. Daarom is het ook de vraag of hij of zij plek heeft voor je omdat het momenteel druk is bij psychologen. 

Blijf vooral veel praten! 

Ik hoop dat ik je hiermee wat heb kunnen helpen ;) 

Heb je nog vragen of wil je iets kwijt kan je me terug feedbacken via @  

Liefss, JustHelping. 

Oei dat is moeilijk. Ik zou niet jouw eigen herstel aan de kant zetten om haar te helpen. Het is heel lief van je maar ik denk dat dat voor jullie beiden niet handig is. Ik zou eerst proberen aan je eigen problemen te werken met hulp als je dat wilt. Vaak helpt dat goed en misschien voel je je binnen een aantal weken al een beetje beter. Dan heb je ook een andere kijk op de dingen die zij zegt en doet als je  zelf niet meer zo denkt. Ik zou zeker contact met haar houden, maar vergeet jezelf niet ❤️❤️

Reageer