Vraag

vriendin met eetstoornis

  • 14 June 2020
  • 1 reactie
  • 45 Bekeken

Badge

Hey,

Een beste vriendin van mij heeft een eetstoornis (ik ben er vandaag achter gekomen) 

het is echt een heel lang verhaal, dat hou ik liever prive haha. Maar wat moet ik doen? Hoe kan ik haar hiermee helpen?

Ik voel me zo zo slecht en schuldig want ze strugglet hier al best lang mee (al vanaf de winter) en het viel me wel op dat ze niet veel at en nooit echt ongezonde dingen maar ik dacht dat ze gewoon graag gezond wou zijn. dus ik dacht er niet te veel van! 

Nu voel ik me heel kut en ik snap niet dat het me niet eerder is opgevallen…

Maar hoe kan ik haar het beste helpen? Ze gaat al naar een therapeut, en ze heeft een diëtist, maar wat kan ik voor haar betekenen?

 


1 reactie

Hey @cornelia .

Je beste vriendin heeft een eetstoornis en je wilt weten wat jij voor haar kunt doen.

Wat je zou kunnen doen is met haar naar een huisarts als ze daar berijd voor is. Maar ik lees al dat ze naar een diëtist en psycholoog gaat dus denk dat dat tijd nodig heeft.

Je kan haar misschien helpen om met haar te praten hierover en hoe je er over denkt. 

Verder , je hoeft je echt niet schuldig te voelen!  Jij kon daar niks aan doen! Het kan gebeuren dat je iets niet snel opmerkt, dat is normaal,  de een heeft iets sneller in de gaten dan de ander, daar is niks mis mee.

Nogmaals je hoeft je niet kut te voelen! Jij kon er niks aan doen.

 

Je kan gewoon haar steunen en gewoon aardig tegen haar doen. En haar supporten. Maar dat heeft allemaal wel tijd nodig. 

Hopelijk helpt dit. Sterkte. 

Groetjes gebruiker c 

Reageer