vriendin laat me achter voor andere

  • 3 May 2024
  • 2 reacties
  • 28 Bekeken

Reputatie 1
Badge

hoihoi, ik zit in 4 mavo en ik zit thuis omdat ik 15 mei mn examens heb. nou heb ik de afgelopen 2 jaar een supergoede vriendin gehad waar ik super goed mee clickte enzo (alle meiden snappen dit wel) maar nu de laatse tijd laat ze me zo hard zitten. hier 2 dingen ze ze heeft gedaan 

1 we zouden samen in een auto naar het gala gaan en nu last minute zegt ze af omdat ze eEn ChiQeRe AuTo WiL. ik had een gave jeep geregeld en dan zegt ze af voor een gekke mercedes. en iedere keer zegt ze ja we gaan samen he (deze actie was de druppel voor mij) ik heb daarop geantwoord: Prima kies zelf maar of je gaat met mij en [….] in de auto of je gaat zelf ik vind het prima maar kies zelf maar gewoon. ze zei ok.

2 ze ging steeds vaker met een specifiek groepje om; de rokers (soory dat het zo steriotyperend is) Maar daar gaat ze bij zitten iedere pauze waardoor ik alleen zit. en ook in tussenuren etc

 

Anyways, ik wilde hierover praten tijdens de bus terug van het schoolreisje. Ze was zo genaamd ´ziek´ maar je kan wel nog praten met de mensen achter je? nee oke is goed dan laat je het zo je laat me nu wel vallen [...] dacht ik.

ohja ik heb wel nog een andere vriendin die me hierdoorheen heeft geholpen dus ja

weet iemand wat ik nu  moet doen?


2 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hey, laat het haar weten hoe je je voelt. Ik denk dat dat wel kan. Of proberen ook andere luitjes te vinden waar je beter mee klikt want dit loopt dus niet.  Misschien de wat stillere kids op school. Of bij een club gaan en daar leuke mensen leren kennen. Maar als eerste zou ik zeggen: laat het haar weten, vertel je gevoel. Je gaat straks naar een andere school na je examens?  Ik hoop voor je dat je daar dan mensen ontmoet die echt met je klikken. Maar om van je rotgevoel af te komen zal best moeilijk zijn, toch zou ik het haar in elk geval vertellen.

Liefs Tover xxx

Reputatie 6

Hey @kelvinboemaa 

Ik heb iets anders meegemaakt, maar ook een beste vriend waarmee ik wel nog contact heb, maar véél slechter dan eerst, maar die deed iets irritants en daardoor deed ik wat ik nu aan je ga vertellen (wat dus handig kan zijn voor jou).

 

Zet haar op een afstandje als het ware, waardoor je gewoon iets minder contact hebt met haar (niet te erg, zodat het niet opvalt als het ware)  en in je hoofd moet je haar dan ook op een afstandje zetten (is een hele shift iknow!), ik heb het zo gedaan dat ik hem niet meer als vriend zie. Zo maakt het me minder uit als die me blokkeert oid. Dit deed ik gelukkig op voorhand al, aangezien die mij vaak heeft geblokkeerd-deblokkeerd.

 

Maar als je dit zou doen, dan worden de tegenslagen vanuit haar minder erg en hard in je opgenomen mentaal. En dat is beter dan 'ruzie dit' - 'ruzie dat'.

 

Hoe ik dit deed: ietsje bij beetje minder contact (proberen te) zoeken en dus meer vanuit haar initiatief laten lopen, maar niet zó extreem dat ze een maand niks van je hoort. Maar uiteindelijk zie je wel of ze terugkomt of je compleet negeert.

 

Denk ook dat ze een beetje een 'fase' doorgaat als het ware. Dus misschien is dit meer een tip voor later, maar je kan haar wel alvast in je hoofd een beetje wegzetten zodat je haar niet meer als 'vriendin-vriendin' ziet, maar meer als iemand die je 'gewoon spreekt'. Dit geeft je ook iets van rust alleen al.

Hopelijk komen er nog meer antwoorden!

 

VragenVragen

Reageer