Vraag

Vriendin kwijt

  • 22 February 2020
  • 1 reactie
  • 58 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo! Ik ben een meisje van 16 jaar oud. Vrienden en familie zijn zeer belangrijk voor mij. Maar ik ben bang dat ik na dit mijn beste vriendin voorgoed kwijt ben. We hebben een lange periode ruzie gehad om een jongen maar hier kunnen we normaal over praten. Maar gisteren raakte ik haar kwijt in de wc’s op een fuif, ik moest een taxi gaan regelen en daarna was ze weg dacht ik. Dus ik zocht heel de fuifzaal af buiten en binnen maar ik kon haar nergens vinden. Ik ging zelfs aan mensen vragen of ze haar hadden gezien maar niemand had ze gezien. Dus ik besloot naar haar mama te gaan en alles te vertellen dat ik haar dochter kwijtraakte enzovoort. Dus we gingen op zoek achter haar maar ondertussen had ze mij berichten gestuurd dat ze inslaap was gevallen in de wc’s en dat ze daarom niet antwoordde. Maar nu krijgt ze problemen met haar mama en wordt ze geslagen en dergelijk. Ik weet echt niet wat ik moet doen om het recht te kunnen zetten. 
 

groetjes Onzeker


1 reactie

Hoi

 

Wat vervelend dat de vriendschap tussen deze vriendin en jij niet zo soepel loopt. Jammer dat de fuif zo verliep, en dat dit je vriendin problemen opleverde. 

 

In principe vind ik dat jij goed gereageerd hebt. Je bent bij het kwijtspelen van je vriendin naar haar moeder toegegaan, wat ik een verstandige reactie vind. Is je vriendin boos over het feit dat je naar haar moeder toe ging? Strikt gezien deed je dit enkel uit bezorgdheid. 

 

Wat me verontrust, is dat je vertelt dat deze vriendin geslagen wordt. Gaat het er bij haar wel vaker eerder slecht aan toe thuis? Als je vriendin het moeilijk heeft, zou het verstandig zijn om haar ervan te overtuigen dit op school te melden. School zou haar hier verder bij kunnen helpen. 

 

Gr. Kenshin

Reageer