Vraag

Vriendin kwijt

  • 18 April 2019
  • 1 reactie
  • 71 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi allemaal, ik heb een hele goed vriendin jasmijn en we zijn al vanaf groep 5 beste vriendinnen. We zitten nu op dezelfde middelbare in de eerste alleen zij doet mavo en ik vwo. Ik zit op paardrijden en daar hadden we een halfjaar geleden een pony kamp van, jasmijn zit ook op paardrijden alleen zij kon niet naar kamp toe. Op dat kamp heb ik een heel leuk meisje ontmoet (Jorinde) en zij zit ook op dezelfde middelbare als ons. In de pauze ging zij bij mij en jasmijn staan en we hebben heel leuk staan kletsen. Dat deden we toen elke pauze. We werden drie hele goed vriendinnen.
Maar nu gaat Jasmijn steeds meer met Jorinde om en sta ik vaak alleen of ze praten niet met mij. Ze gaan soms afspreken en dan ben ik er niet bij en zie ik allemaal foto’s via Snapchat en Instagram van hen en hoe leuk ze het hebben. Ik ben jaloers en ik raak mijn vriendinnen kwijt😫 kan iemand mij tips, advies of hulp geven??? Xxx Iris

1 reactie

Hey!

Jij hebt twee erg goed vriendinnen, maar nu gaan ze steeds vaker enkel met elkaar om, en daardoor voel jij je dus buitengesloten.

Heb jij hier al eens over gepraat met jouw vriendinnen? Misschien zijn zij zich helemaal niet bewust van het feit dat het voor jou zo aanvoelt. Als je dit met hen bespreekt kunnen zij er wat meer rekening mee houden.
Je kunt proberen zelf eens wat vaker initiatief te nemen om samen (met één van hen of alledrie) eens af te spreken. Ga eens wat vaker in de speeltijd bij hen staan, of op andere momenten waarop jij alleen staat.
Ik denk dat je niet te snel hoeft te panikeren. Ik snap heel goed dat het naar voelt voor jou, maar aangezien het zo'n goede vriendinnen van je zijn zullen ze jou niet zomaar laten vallen!
Online zie je ook vaak foto's van hoe leuk zij het samen hebben. Heb jij nooit foto's online geplaatst van momenten waarop je met één van hen samen was? Misschien was je ene vriendin ook wel jaloers toen jij toffe dingen deed op ponykamp?
Probeer niet te snel te panikeren en praat er zeker met hen eens over!

Groetjes
Lot

Reageer