Hi allemaal,
ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Een vriendin van mij heeft het erg lastig, ze haalt slechte cijfers, heeft heel veel therapie en wordt ook buitengesloten in onze klas. Ik vroeg laatst hoe het met haar ging en het gaat echt heel erg slecht, na een tijdje door gevraagd te hebben kwam ik erachter dat ze zelfmoord wil plegen. Ik ben sowieso de enige waarmee ze echt over haar gevoelens praat maar ik ben dus ook de enige die dit weet. Natuurlijk snap ik heel goed dat ik dit niet voor me kan houden. Ik heb daarom met een smoesje het telefoonnummer van haar vader aan mijn mentor gevraagd, ik heb hem gebeld of ik even langs kon komen, want dit zomaar even vertellen vind ik zelf ook niet echt beleefd. Maar als ik daar volgende week ben, hoe moet ik dit dan gaan vertellen, ik ga toch ook niet zeggen: “meneer, uw dochter wil zelfmoord plegen” Ik ga dit trouwens zelf niet tegen school vertellen, want bij ons op school wordt het tegen de klas en iedereen zijn ouders verteld, wat ik haar echt niet gun, omdat ze al een buitenbeentje is in de klas. Mijn ouders weten dit trouwens niet, maar ze zouden het ook niet goed vinden. Zij zouden het liever gewoon simpel aan school vertellen. Waarschijnlijk ben ik nadat ik dit gezegd heb ook geen vriendin meer van dit meisje, maarja ik heb veel liever dat zij dan veilig is. Hebben jullie tips hoe ik dit kan vertellen en hoe ik me ook minder schuldig kan voelen? Alvast bedankt!
groetjes toos