Vraag

vriendin in een moeilijke tijd

  • 20 April 2023
  • 2 reacties
  • 52 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Heyy, 

een goede vriendin (12) van mij is dus ik denk dat je het wel depressief kan noemen. Ik heb der leren kennen door mn beste vriendin die kwam bij haar in de eerste.

maar nu echt over laten we der even jessie noemen. Jessie heeft dus moeilijke ouders der moeder kan geen woord Nederlands (de moeder spreekt Spaans) 

ze deed al aan selfharm en begon even later ook met vapen. We proberen haar zoveel mogelijk te helpen, maar thuis is het voor haar ook moeilijk. Ik weet persoonlijk niet zoveel van haar thuis situatie.

Ze heeft al een keer een poging gedaan tot zelfmoord (dit was voor ik haar kende) maar het komt der op neer dat ze al lang in donkere tijden zit.

Op het moment wordt ze vlgm over een week ongeveer naar een intiutie gestuurd door der ouders (voor 2 maanden). En wordt ze daarmee ook uit huis gestuurd. 

Ze wil wegrennen naar een vriend in een andere plaats deze zaterdag nog.
Ik en mn beste vriendin weten gewoon niet hoe we Jessie bij ons kunnen houden.

hebben jullie tips?


2 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Ik zou, als je kunt, haar wel proberen over te halen niet weg te rennen. Dat lost voor haar uiteindelijk niks op. Ze maakt het daar alleen maar moeilijker mee voor haarzelf. Verder moet je haar laten merken dat je er voor haar bent. Dat is het beste wat je kunt doen.

Reputatie 4
Badge +2

Hoi @Noatjee10 

Wat dapper dat je je verhaal op het forum deelt. We lezen aan je bericht dat je in een lastige situatie zit; Zowel voor je vriendin als voor jou. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. 

Wij zijn er voor je!

Veel sterkte.

 

Liefs,

 

Roos van De Kindertelefoon

Reageer