Vraag

Vriendin in de steek gelaten

  • 19 March 2023
  • 2 reacties
  • 35 Bekeken

Badge

Hoi,

Vorige week is een vriendinnetje van mijn vriendin (Ik noem haar even vriendin 1 )overleden, wat natuurlijk super heftig voor haar was, maar ik kende dat meisje niet en vond t erg lastig om mee om te gaan, dus vroeg ik aan mn andere vriendinnen wat hun zouden doen, vriendin 1 juist laten en voor afleiding zorgen, of juist goede gesprekken voeren. Mijn vriendinnen zeiden dat  ze het niet fijn vond om over te praten, dus de dagen erna had ik dat ook niet gedaan omdat ik dacht dat dat het beste was.  Maar gister vroeg ik hoe t eigenlijk met haar gaat en toen zei ze dat ze zich heel erg slecht had gevoeld de afgelopen dagen, en het heel jammer vond dat niemand had gevraagd hoe t met haar ging. Nou toen ze dat zei werd ik zo verdrietig en besefte ik me dat ik haar echt in de steek had gelaten, terwijl dat helemaal niet mijn bedoeling was!! Ik vond haar situatie alleen heel lastig en wist zelf niet goed wat te doen, dus had ik het gevraagd aan mijn andere vriendinnen die me compleet verkeerd advies hadden gegeven. Ik voel me nu echt een heel erg slechte vriendin, terwijl we eigenlijk altijd best close waren maar voor mijn gevoel heb ik het echt verpest. Ik voel me nu echt super schuldig omdat dit voor haar een enorm lastige periode was en ik haar echt in de steek heb gelaten, en ik weet niet hoe ik het goed kan maken. Heeft iemand adviezen alsjeblieft? 

alvast bedankt!!!!!!


2 reacties

Badge

hee, wat erg! ik snap dat je het moeilijk vind om hier mee om te gaan, is namelijk ook best heftig!  en natuurlijk ben je geen slechte vriendin! je bedoelde het alleen maar goed. wel goed dat je uiteindelijk toch aan d'r gevraagd hebt hoe het met d'r gaat! en als je altijd zulke goed vriendinnen bent geweest kan je het gewoon nog goed maken door er nu wel voor d'r te zijn! misschien moet je eens een keertje met haar gaan praten en zeggen: hee ik vind het echt zo erg van wat er is gebeurd en vond het zelf ook best heftig, ik weet dat het voor jou natuurlijk nog erger is maar wist even niet hoe ik er mee om moest gaan. ik dacht dat je het misschien fijn vond als je er niet de hele tijd aan hoefde te denken dus vandaar dat ik het niet gevraagd had. het spijt me echt daarvoor! ik hoop dat je niet boos bent en ik wil er nu wel graag voor je zijn! zo iets alleen dan natuurlijk wel in je eigen woorden!

ik hoop dat je hier iets aan hebtt!

xx

Reputatie 1
Badge

Dat is idd een lastige situatie. Je kan denk ik zeggen dat je dacht dat ze het juist niet fijn vond om erover te praten. Ik hoop dat dat helpt voor je.

 

xxx me

Reageer