Skip to main content

Een paar dagen geleden werd ik kreeg ik het bericht dat mijn vriendin zelfmoord gepleegd heeft.  De politie had een afscheidsbrief gevonden in haar tas.

De tekst ga ik hier niet vertellen, maar er stonden erge dingen in. 

Nu was ik gisteren naar een treinstation gefietst, omdat ik zelf een einde aan mijn leven wilde maken, maar een vrouw heeft dat voorkomen. 

Maar wat moet ik nu doen. Ik ga kapot van verdriet.

Ze was mijn eerste vriendin en we hadden bij 4 jaar verkering.

 

Heyy

 

Jeetje dat is wel erg heftig.. het spijt me heel erg dat dit is gebeurd❤️

 

Als je denkt dat je jezelf wat aan wilt gaan doen kan je altijd contact opnemen met 113. Verder kan je ook iedere dag tussen 11 en 21 uur anoniem bellen of chatten met een medewerker van de kindertelefoon. 

Site naar 113 > https://www.113.nl

Telefoonnummer 113 > 0800-0113

Telefoonnummer de kindertelefoon > 0800-0432

 

Het beste is denk ik om te praten met iemand over deze gebeurtenis en over jouw gevoelens. Dit kan met je ouders, mentor of een vertrouwenspersoon. Praten lucht op en het helpt om heftige gebeurtenissen zoals deze beter te verwerken. Ook mag je echt emoties tonen het is namelijk helemaal niet gek dat je verdrietig bent na het verlies van je vriendin.

 

Ook is misschien een goed idee om afleiding te gaan zoeken ook al staat je hoofd daar nu misschien niet naar. Als je negatief gaat denken kan je eens een lekker stukje gaan wandelen of je gaat een leuk muziekje luisteren, een boek lezen of een leuke tekening maken. Iets wat je leuk vind om te doen zodat je minder bezig bent met de realiteit en even naar je eigen wereld duikt.

 

Misschien werkt het ook om je gevoelens op te schrijven op een papier of in een dagboek. Je kan namelijk alles opschrijven wat je wilt en je kan dan als het ware je negatieve gedachtes uit je hoofd op het papier schrijven zodat je je misschien iets prettiger voelt.

 

Nogmaals veel sterkte gewenst <3

Groetjes van mij! 


Het Ko89ol,

Echt verschrikkelijk dat jouw vriendin zelfmoord heeft gepleegd!

Hoe erg het ook de oplossing lijkt, zelfmoord is dat niet! Het is echt vreselijk dat jouw dit moet overkomen, maar je wil toch niet dat iedereen die je kent dat ook moet overkomen? Er zijn echt mensen die van jou houden!

Als je denkt dat je zelfmoord gaat plegen kan je altijd met 113 bellen of chatten. Je kan ook met ze bellen of chatten als je over je gevoelens wil praten of als je in de knel met jezelf zit. Zij kunnen je helpen en steunen. Je kan natuurlijk ook met de kindertelefoon bellen of chatten.

Wat nu waarschijnlijk erg zal helpen en opluchten is het aan iemand vertellen hoe je je voelt. Het kunnen je ouders, mentor of vertrouwenspersoon zijn, of iemand anders die je vertrouwd. Het is misschien moeilijk, maar helpt wel. Zij kunnen je vast verder helpen met hoe je je verdriet kan verwerken. 

Ik heb helaas geen tips hoe je het dragelijker kan maken, maar er zijn vast wel anderen op dit forum die dat wel hebben!

Ik vind het echt heel erg voor je!

Groetjes iemand.


Wat naar dat je vriendin zelfmoord heeft gepleegd, maar zelfmoord is nooit een optie, en zij zou het ook niet leuk vinden als jij zelfmoord pleegde, toch? Ik raad je aan erover te praten.


Wat erg dat je vriendin zelf heeft besloten om een einde aan haar leven te maken! Ik weet een soort van hoe je je voelt. Ik heb een vriendin en die heeft bijna zelfmoord gepleegd recht voor mijn ogen. Ik ben er nog tot op de dag van vandaag verdrietig om en ik ben bang dat ze het nog een keer gaat proberen. Het meest nare lijkt me nog die brief die je hebt moeten lezen. Bewaar die goed. En praat er met mensen over. Ga in therapie. Dat helpt mij in ieder geval heel erg. Meer tips kan ik je helaas niet geven. Maar blijf alsjeblieft leven. Ik ben er voor je:kissing_heart:


Reageer